Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren aangekomen bij de SuC vlakbij Reims bleek de poort dicht en het bijbehorende hotel gesloten. Klikken op de satnav gaf een code om de poort te openen. Maar het hotel bleek niet helemaal verlaten. Tesla had een buurmeisje ingehuurd als hostess voor dit weekend om Tesla rijders drankjes aan te bieden en het hotel open te houden voor toilet en internet. Wat een service!

2015-08-01 16.14.58.jpg
2015-08-01 16.16.01.jpg
 
We overnachten nu in Novotel in Metz, met veel andere Nederlanders voor een tussenstop (geen Tesla). Weet iemand of je kan ontbijten in LeClerc? Ontbijt hier kost 16,50 pp, haha, diner hier hier vanavond helemaal uit de hand. Nog nooit de obers zo hard zien rennen.
De kamer via het grote scherm via booking.com geboekt. Het werkt, maar als bijrijder is het toch lastig. €99 voor 1 kamer. Niet slecht.
Verhaal van onze Toscane trip volgt nog, maar de SuC in CH kan ik iedereen aanraden met zwemmen in meer tijdens het laden.
 
Gisteren aangekomen bij de SuC vlakbij Reims bleek de poort dicht en het bijbehorende hotel gesloten. Klikken op de satnav gaf een code om de poort te openen. Maar het hotel bleek niet helemaal verlaten. Tesla had een buurmeisje ingehuurd als hostess voor dit weekend om Tesla rijders drankjes aan te bieden en het hotel open te houden voor toilet en internet. Wat een service!

View attachment 89229View attachment 89230
wat een heerlijke club toch Tesla, wij stonden nog weg te waaien op dinsdag. Maar gelukkig anderen niet.
 
Kan iemand me helpen en vertellen welke type stopcontact dit is? Heb werkelijk zo weinig verstand van dat soort dingen. Ben nu met de ice in frankrijk bij mijn familie op een boerderij en deze contacten zitten in de silos. (Vandaar ook al het stof op de foto's). Wil met de tesla terug in november en gezien de laadinfrastructuur in de omgeving is het erg belangrijk dat ik hier kan laden. Is dit voor een rode adapter?
Op de stopcontact staat trouwens 16A/25A 500V. 2e foto.
De laatste foto is een stekker van een apparaat wat wordt aangesloten op deze contactdozen. Wellicht dat dat helpt [emoji28]

a6ba63b106f898a6eb4f060b5d8abc55.jpg
9efcbeddf954998eeb1776ee0538e7c8.jpg
9c945409c9baced76f4f7978672e358b.jpg

Verstuurd vanaf mijn iPhone
 
.overigens is er in het huis ook een nieuwe stoppenkast aangelegd met meerdere aparte groepen. Zou er dan een kans zijn dat deze wel gewoon opgeladen kan worden via lichtnet? Wat maakt het dat een tesla niet wil laden bij een (huis) stopcontact. Als het helpt kan ik een foto maken van de stoppenkast
 
lijkt mij een 3 fase zonder N te zijn. Even naar de doe het zelf 50cm 5g4 halen en een rode 16a socket, alles verbinden aan die stekker die je vast hebt behalve de blauwe N en klaar zou kees moeten zijn.


ik val in herhaling, maar je zal zonder Neuter niet kunnen laden.
De UMC, en ook iedere andere lader die ik ken, heeft 220V nodig.

Voor je gekke dingen gaat doen : neem een multimeter (eentje van 5€ uit een brico is al goed) en MEET welke spanning je hebt tussen de verschillende polen.
Als je dat gedaan hebt, zet de resultaten dan even op het forum; dan kunnen we zinnings zeggen.


Overigens, die "16A/25A 500V" op de stekker is wat de stekker maximaal kan hebben; maar zegt niks over de spanning die aanwezig is.

 
Mijn laatste ervaring met de MS wilde ik jullie toch niet onthouden........
Oorspronkelijk zouden we 3 volle weken in Frejus verblijven maar door drukte op de zaak, zwarte zaterdag (en vrijdag) in het achterhoofd toch besloten eerder huiswaards te keren en zodoende donderdag ochtend vertrokken om in 1 ruk door naar huis te rijden. In principe dezelfde route als heen. Eerste stop Orange.....omdat hier de ontbijt locaties om 09.30h openen en de rit 2 uur duurt 07.30h vertrokken. De MS die de weken daarvoor volledig was geserviced in Aix en Provence deed het geweldig. Met een volle batterij vertrokken dus we konden op de A8 lekker doorvlammen. Ik rijd bijna altijd op de tripmeter en tracht rond 0 typica aan te komen. Zo ook deze keer..........
Op de afslag Orange met nog 2 km te gaan tot aan de SuC sprong de meter op 0, maar waar je normaliter nog een 18 km door kunt rijden begin de MS direct te bokken. De snelheid nam af en ik kreeg op mijn das de melding dat de 12v batterij leeg was en dat de auto stil gezet zou gaan worden en dat we de auto moesten verlaten. Ik stuurde de NS nog net de afrit af en 300 meter voor de tolpoorten op de Peage gaf de MS totaal de geest.....alle systemen uit.....
Daar stonden we, 1 km van de SuC verwijder, gevaarlijk geparkeerd voor langsdenderende vrachtwagens.......

Gelijk maar Tesla Den Haag gebeld waar direct weer de rode loper uitging. Ik ga het nu toch een keer met naam noemen....de gehele vakantie heeft Mitchel van den Berg van SeC Den Haag mij waanzinnig klantvriendelijk, accuraat en vriendelijk geholpen. Hulde!!!!! Een heerlijke doos Franse wijn is naar hem onderweg!!
Als ik al belde naar het algemene nummer werd er al opgenomen met: " hoi Sander, wat ik voor je betekenen", en na iedere melding alles netjes nabellen etc etc. Hulde!!!

Enfin, direct werd een service team vanuit Aix gemobiliseerd om mij weer aan de praat te krijgen. Na 5 minuten stilstaan sprong toch mijn scherm weer aan......direct heb ik de auto in Tow modus gezet.
Mijn vrouw achter het stuur en getracht de MS naar een veiliger plaats te duwen. Tot mijn verbazing begon de redelijk makkelijk te rollen..........
Om niet uren op het service team uit Aix te achten mijn vrouw achter het stuur gezet, pano dak open voor aanwijzingen en openen tolpoort besloot ik de MS te gaan duwen naar de SuC.....
Door de tolpoort, over 2 rotondes met veel Franse toeschouwers (die overigens geen poot uitsteken om je te helpen.........) de MS een kilometer ver naar de SuC geduwd.......
Ingeplugged en daarna een halfuur op apengapen gelegen met een hartslag van 300 plus...........ging de auto eindelijk weer aan en starten te laden. Na het ontbijt en flink wat suiker was ik
na 3 kwartier wer bij mensen om de reis te vervolgen....
Uiteraard weer telefoon uit Den Haag van Mitchel of alles ok was! Hij gaf aan dat dit niet zou moeten mogen en maakt er een melding van.......
Leeg rijden heb ik daarna niet meer gedaan.
Ben zelfs na Metz uitgeweken naar Nivelles omdat ik Aartselaar lastig ging halen.......

Mijn zoontje van 9 was nog zo bijdehand een foto te maken met zijn iphone terwijl papa de auto aan het duwen was....
Deze laatste ervaring / foto van onze Frankrijk trip wilde ik toch nog wel met jullie delen;
View attachment 89157

Super van je om die 1000 meter te duwen!

Ik rij veel keren naar nul en kom regelmatig met 3km aan de SuC.

Ik vraag me af het stilvallen door de "2013 model" 12v batterij komt, de 2014 modellen schijnen betere te hebben,
Was dit je eerste 12v batterij?
Als dat je eerste is, veel 2013 batterijen hebben het begeven.

Ik heb dan wel een vroege 2014 maar Ik ga het één en ander eens vragen in Tilburg want de range neemt bij mij al aardig af, zit aan 40K en kan slechts 375km meer laden, toch zo,'n goede 5 %.

Als ik onderin ook al rekening moet gaan houden met een beperking worden de afstanden te groot, ik hou van doorrijden.
Heb vanmiddag geladen in Northampton, VK, zit nu in Leicester en ga morgen terug en wil proberen pas in Gent te laden.
Het lijkt een grote rit maar de tesla navigatie rekent de 51km van de tunnel er bij, nu ik dit lees denk ik er ook over tussendoor nog bij te gaan laden.

Trouwens, hier nog niet één Tesla gezien en heb veel bekijks en ben gelukkig[emoji3]uitgedaagd door een Mercedes coupe 350, zielenpoot, zijn volgende auto zal ook wel een T zijn[emoji3]