Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Ben vannacht met m'n ICE (laatste keer want volgende week staat de Tesla voor de deur!) over de route du soleil terug gekomen en bij alle tankstations lange wachtrijen gezien voor het tanken.... Hoop gedoe met mensen die voor willen schieten, (vooruit) betalen en niet weg kunnen rijden na het tanken omdat je buurman z'n auto dwars voor een pomp geparkeerd heeft. Kijk uit naar de superchargers!!
 
Gisteren geladen om 17.30 in Nuit saint. G.met maar 1 ander . Heb voor de helft geladen en andere helft in de nacht aan 220v paar km verderop in fijn hotel Le gentilhommiere met restaurant en zwembad. Volgende ochtend 100% vol en uitgerust naar metz-urmond. NSG omgeving is perfect als halverwege overnachting. Hotel eigenaar zei dat hij ook snellader ging installeren. Hij had het over een tesla supercharger maar denk dat hij snellader bedoelde.
 
Ondertussen in Beziers bij de Auchan, lijkt Amsterdam wel :cool:
image.jpg
image.jpg


- - - Updated - - -

Wel handig dat je kunt zien hoelang iemand al staat, tenminste ik neem aan dat ik dat zie.
 
Vandaag 800 km terug naar Amsterdam gereden; geladen bij Rungis-Orly (net nieuw) en bij Nijvel.
IMG_20150808_224647.jpg

IMG_20150808_224856.jpg

130 km/h goed kunnen aanhouden, soms minder, soms ook meer :rolleyes:
Géén echte files bij Parijs, Brussel of Antwerpen. We schrokken eigenlijk nog het meest van de aanblik van de overbevolkte tankstations langs de route! Blij dat we die 'links' konden laten liggen...
 
Last edited:
Bij de superchargers bij de Ibis hotels (Nancy en Vienne) is het zo geen groot probleem, die zijn 24u open en daar kan je altijd wel iets drinken in de bar en naar het toilet. Groter probleem zijn de 2 aan de kleinere hotels Nuits-Saint-Georges (sowieso al niet zo Tesla-minded) en Macon en uiteraard die van Metz en Orange, waar enkel een winkelcentrum is (maar wel een hotel in de onmiddellijke omgeving). Ook heel onaangenaam lijkt me die van Nimes die nog steeds op de bouwwerf van een hotel staat.


de NsG met zijn mooie "no picnic" briefjes kunnen inderdaad op ZEER weinig sympathie rekenen. ter info, op zondag kun je er gewoon niks eten, of althans wij niet meer, de vorige hadden net meer geluk. De 3,5 EUR voor een drankje die ik heb betaald vond ik voor de locatie ook nogal aan de hoge kant );

+1 voor die van Nimes; dat is echt geen visitekaartje voor Tesla. De lokale taxiboer, stond daar ook te laden, 2 uur later nog steeds :( ter info, in één van de ondergronds parking van Nimes (maison carré) is er een type 2 charger te vinden! De RFID kaartjes worden gratis ter beschikking gesteld van parkinguitbater.
 
NSG is idd de grootste tegenvaller onderweg. Geen eten op zondag, echter wel voor groepen. Achter onze rug zat dus een hele groep lekker? te eten en wij moesten het stellen met een drankje. Ook geen snack te verkrijgen. Dus als daar 'no picknic' staat zou ik me daar helemaal niets van aantrekken!
Nimes is ook moeilijk te vinden. Ik nog redelijk, maar de persoon met wie ik afgesproken had, heeft daar zeker 5 rondjes gereden alvorens de 2 superchargers in de verste achterhoek van het hotel te vinden (hij rijdt met een ICE). Stond bij mij ook een taxi, maar ik heb de chauffeur niet gezien, alhoewel ik daar zeker 3/4h geladen heb.
 
NSG is idd de grootste tegenvaller onderweg. Geen eten op zondag, echter wel voor groepen. Achter onze rug zat dus een hele groep lekker? te eten en wij moesten het stellen met een drankje. Ook geen snack te verkrijgen. Dus als daar 'no picknic' staat zou ik me daar helemaal niets van aantrekken!
Nimes is ook moeilijk te vinden. Ik nog redelijk, maar de persoon met wie ik afgesproken had, heeft daar zeker 5 rondjes gereden alvorens de 2 superchargers in de verste achterhoek van het hotel te vinden (hij rijdt met een ICE). Stond bij mij ook een taxi, maar ik heb de chauffeur niet gezien, alhoewel ik daar zeker 3/4h geladen heb.
Ik vond de twee stalls bij Chamberley ook moeilijk te vinden. Maar verder alle suc's dit jaar uitstekend bevallen, wel route via D en CH gedaan maar ging perfect, vaak waren we de enige Tesla.
 
NSG is idd de grootste tegenvaller onderweg. Geen eten op zondag, echter wel voor groepen. Achter onze rug zat dus een hele groep lekker? te eten en wij moesten het stellen met een drankje. Ook geen snack te verkrijgen. Dus als daar 'no picknic' staat zou ik me daar helemaal niets van aantrekken!
Nimes is ook moeilijk te vinden. Ik nog redelijk, maar de persoon met wie ik afgesproken had, heeft daar zeker 5 rondjes gereden alvorens de 2 superchargers in de verste achterhoek van het hotel te vinden (hij rijdt met een ICE). Stond bij mij ook een taxi, maar ik heb de chauffeur niet gezien, alhoewel ik daar zeker 3/4h geladen heb.
Op 500 meter lopen, achter het IBIS hotel bij NSG is een klein winkel centrum met een bakker met heerlijke broodjes, drankjes en zitjes....uiterst vriendelijk in tegenstelling tot het personeel van NSG die collectief buiten roken kennelijk belangrijker vinden dan hun klanten bedienen. NSG is zeker niet Tesla waardig
 
Wij hebben deze zomer op de terugweg van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens in het stadje van NSG zelf te gaan eten. Het is daar een best gezellig stadje met een specifieke bouwstijl en goede restaurantjes. Wij sliepen in de Ibis budget, schijnt beter te zijn dan de Ibis in het centrum en zijn gaan eten in Caveau Nuiton (Caveau Nuiton, Nuits Saint Georges), heel lekker en heel gezellig.
Het enige nadeel is dat het wel een heel gedoe is, met de auto naar het centrum, na het eten naar de SuC, tijdens het laden een wandelingetje naar de Ibis, na een dik half uurtje auto weer gaan oppikken aan de SuC en eventueel 's morgens nog even terug naar de SuC om hem verder te laden.
SuC aan de Ibis zou een veel betere oplossing zijn
 
Wij gaan begin september naar Spanje naar de parador Vic-sau.
Dat moet te doen zijn via de SuC's.
Op de terugweg willen we via Toulouse-Brive-Tours gaan, maar dat laatste deel is wel erg lang.
Voor de zekerheid heb ik een Chademo-adapter aangeschaft, maar mis nog een KiWhi-kaartje.

Kan ik van iemand zo'n KiWhi-kaart lenen? (liefst in de buurt van Arnhem)
 
Mijn vrouw en ik zitten in Frejus en gaan zaterdag weer richting huis, maar nu willen we de foute doen eerst naar Bordeaux en dan pas omhoog. Iemand ervaring met de SuC's, is dit te halen. We hebben een normale 85 uitvoering, dus niet een bizarre range. Via EVtripplanner lijkt het te gaan, maar iemand dit al gedaan. Vooral het stuk Bordeaux en dan omhoog.
image.jpg
 
Ik heb deze route zelf nooit gereden maar op mijn app, Supercharger Trip, zie ik dat de grootste afstand tussen SuC 240 km is. Dat kan toch geen probleem zijn. Alleen wel een aantal 2 stalls SuC's dus kans op wachten hoewel dat in de praktijk erg meevalt.

Hans, ik zie het nu ook, had eerst een iets andere route en dan zat er soms 340 km tussen de chargers, maar ik zie nu dat ik inderdaad max 224 km heb, dus is te doen. We gaan er over nadenken, dan hebben we een leuk rondje gemaakt deze vakantie. We zijn van Dordrecht, naar München, naar Ljubljana en vanhier naar Milaan, nu een weekje Frejus en dan wellicht via de westkant naar huis. Weer zo'n 4500 km erbij op de teller. En dan woensdag een nieuwe drivetrain ivm een fluitend geluidje.
 
Ik ben vandaag terug gekomen over de route soleil en regelmatig een SuC overgeslagen.
Als je met meer dan 15% op een SuC aan kunt komen en je deze oppakt merk ik telkens dat hij aan de achterkant een andere SuC oppakt, het kan ook de SuC zijn waar je net weg bent gereden!
Dus ook bij het direct kiezen van een SuC met een rest capaciteit van 15% (Na verwijdering SuC's) !
Voorbeeld was Sausheim (tegen Duitse grens bij Mullhause) naar Metz, moest echt moeite doen er Nancy tussenuit te krijgen!
Dat is de huidige werkelijkheid althans indien ik het juist doe!
Op een route handmatig zelf SuC's toevoegen gaat ook niet, de software laat je deze niet zelf invoeren maar kiest weer een SuC uit, dus Nancy.
Hoop dat de komende software updates meer functionaliteit zal geven.