Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag hebben we een leuke bijeenkomst met Paul, echtgenote, dochter en hond gehad in St Tropez. Eerst even door de stad zelf gereden en vervolgens na aanwijzingen van Paul de parkeerplek voor elektrische auto's bij de haven gevonden. Daar nog even op 22 kW via de kabel van Paul (volgende keer toch ook zo'n gratis pasje aanvragen :redface: ) opgeladen.
Heel leuk om elkaar te ontmoeten en de echtgenotes (en dochter, de hond had een prima plekje waar hij het uitstekend naar zijn zin had) hebben het nog uitgehouden ook.... Verbazingwekkend de vergelijkbare achtergronden voordat het ondernemerschap toesloeg. En voor de 'pics or it didn't happen': een terrasfotootje; voor het onderscheid: Paul met de bruine polo...
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    71.7 KB · Views: 297
Ik ben nieuw bij deze club. Ik heb een 85 besteld die volgens de website eind september geleverd wordt, volgens de DS begin oktober. Eind oktober gaan we met de familie (mijn vrouw en ik, en onze 4 kids) naar Carcassonne. Normaal gingen we allen met het vliegtuig, maar ik vond het onzinnig om ginds voor een wagen te bepalen als er thuis een high tech exemplaar voor de deur staat. Dus gaan zij met het vliegtuig, en ik met de wagen en de bagage. Heeft er iemand ervaringen met zo'n rit naar het zuiden met een model S die hij wil delen? Met het supercharger netwerk ziet het er volgens supercharger.info allemaal vrij goed te doen uit tot in Narbonne (60 km van Carcassonne). In theorie zou ik telkens zo'n 2 tot 3 uur rijden en dan een half uur laden. Is dat realistisch, of zie ik iets over het hoofd?

Na Narbonne is het maar karig gesteld qua laadpunten. De enkele laadpunten die ik vind rond Carcassonne zijn met een 3C stekker (specifiek voor Fr vermoed ik). Ik weet alleszins dat ik er zo geen heb bij besteld bij de wagen. Enig idee hoe ik daar aan kan raken? Ik wil vermijden om de adapter te kopen, vermits we maar eens om de 3 jaar naar Frankrijk rijden.
 
De enkele laadpunten die ik vind rond Carcassonne zijn met een 3C stekker (specifiek voor Fr vermoed ik). Ik weet alleszins dat ik er zo geen heb bij besteld bij de wagen. Enig idee hoe ik daar aan kan raken? Ik wil vermijden om de adapter te kopen, vermits we maar eens om de 3 jaar naar Frankrijk rijden.

Welkom op dit forum! Er zijn een paar leden op het forum die dergelijke type 3 aansluiting hebben. Deze zullen zelf wel reageren als ze die ter beschikking willen geven, Anders kan je bij TeslaClub.BE wel terecht. Daar hebben degrlijke kabel te huur.
 
Na Narbonne is het maar karig gesteld qua laadpunten. De enkele laadpunten die ik vind rond Carcassonne zijn met een 3C stekker (specifiek voor Fr vermoed ik). Ik weet alleszins dat ik er zo geen heb bij besteld bij de wagen. Enig idee hoe ik daar aan kan raken? Ik wil vermijden om de adapter te kopen, vermits we maar eens om de 3 jaar naar Frankrijk rijden.

Als het inderdaad maar 60 km is dan vraag ik me af of je niet gewoon in Narbonne helemaal vol kunt laden, dan heb je 350 tot 400 km ter beschikking. Dan kun je altijd een keer naar Narbonne rijden om bij te laden. Is altijd leuke gelegenheid om iemand mee te nemen die dan de Tesla kan ervaren.
Als je inderdaad Carcassonne als basis hebt, dan hoef je geen gedoe te hebben op deze manier.
 
Dank je voor de tips. Ik had er ook al aan gedacht om bij Narbonne helemaal vol te laden. Vermits dat 60km van Carcassone heb ik er 120 nodig om hem opnieuw te laden. Ik ging er van uit dat ik volgeladen ongeveer een 320km zou hebben (de officiele cijfers zijn in mijn ogen toch maar artificieel). Dan kwam ik uit bij 200km die ik praktisch kan gebruiken. Ik denk dat dat net te weinig is om onze kinderen 4 dagen te entertainen. Maar ik kan met hen natuurlijk altijd een trip langs Narbonne doen. Dan hebben ze de Middellandse Zee ook gezien en dan kan ik bijladen. Misschien is de kabel dan toch niet nodig ...
 
Dank je voor de tips. Ik had er ook al aan gedacht om bij Narbonne helemaal vol te laden. Vermits dat 60km van Carcassone heb ik er 120 nodig om hem opnieuw te laden. Ik ging er van uit dat ik volgeladen ongeveer een 320km zou hebben (de officiele cijfers zijn in mijn ogen toch maar artificieel). Dan kwam ik uit bij 200km die ik praktisch kan gebruiken. Ik denk dat dat net te weinig is om onze kinderen 4 dagen te entertainen. Maar ik kan met hen natuurlijk altijd een trip langs Narbonne doen. Dan hebben ze de Middellandse Zee ook gezien en dan kan ik bijladen. Misschien is de kabel dan toch niet nodig ...

meerdere leden zullen met plezier (en voor een flesje wijn) je de Type3C kabel uitlenen.
Kom dinsdag eens naar de 1st Tuesday van TeslaClubBelgië (google desnoods voor inschrijving).
 
Dank je voor de tips. Ik had er ook al aan gedacht om bij Narbonne helemaal vol te laden. Vermits dat 60km van Carcassone heb ik er 120 nodig om hem opnieuw te laden. Ik ging er van uit dat ik volgeladen ongeveer een 320km zou hebben (de officiele cijfers zijn in mijn ogen toch maar artificieel). Dan kwam ik uit bij 200km die ik praktisch kan gebruiken. Ik denk dat dat net te weinig is om onze kinderen 4 dagen te entertainen. Maar ik kan met hen natuurlijk altijd een trip langs Narbonne doen. Dan hebben ze de Middellandse Zee ook gezien en dan kan ik bijladen. Misschien is de kabel dan toch niet nodig ...

Ik zou wat optimistischer zijn. De ervaring met de auto op vakantie, zeker bij wat zonnig weer, is dat het verbruik enorm meevalt. Ik reken op vakantie op een verbruik van minimaal 400 km en haal dat gemakkelijk. De heen en terugreis verbruiken meer maar eenmaal aangekomen is het toch vakantie? En dan hoef je echt niet in de "Oma" stand te rijden (excuses aan alle Oma's) om een verbruik in die buurt te realiseren.

Als je een laadpaal vindt en je kunt dan laden met 11 Kw dan staat de auto voor 250 km zo'n vijf uur aan de laadpaal. Heb je geluk en kun je 22 kW laden, dan is het uiteraard de helft.

Even ander scenario, zestig kilometer rijden naar Narbonne, 3 kwartier, laden 1 uur, terug drie kwartier en dan ben je ook in 2,5 uur klaar. En wellicht te combineren met excursie.

Natuurlijk probeer ik je niet van die kabel af te praten, maar ik bekijk het nu eenmaal op deze manier.

Wat Carcassonne betreft, wij hebben het spel met volgens mij alle uitbreidingen maar ik heb daarin nog geen EV module gezien (of we hebben de laatste uitbreiding gemist) :)

Ik ben er overigens van uit gegaan dat je de 85 kWh accu hebt.
 
Dank je voor de tips. Ik had er ook al aan gedacht om bij Narbonne helemaal vol te laden. Vermits dat 60km van Carcassone heb ik er 120 nodig om hem opnieuw te laden. Ik ging er van uit dat ik volgeladen ongeveer een 320km zou hebben (de officiele cijfers zijn in mijn ogen toch maar artificieel). Dan kwam ik uit bij 200km die ik praktisch kan gebruiken. Ik denk dat dat net te weinig is om onze kinderen 4 dagen te entertainen. Maar ik kan met hen natuurlijk altijd een trip langs Narbonne doen. Dan hebben ze de Middellandse Zee ook gezien en dan kan ik bijladen. Misschien is de kabel dan toch niet nodig ...

En afhankelijk van waar je verblijft, kan je hem via de UMC nog altijd met een gewoon stopcontact opladen, weliswaar traag maar kan voldoende zijn om naar de supercharger te rijden.
Die zelfde periode zitten wij daar ook in buurt (La Tour sur Orb) op 110 km van Nimes en 80 km van Narbonne en voor de rest laden we op aan ons huisje of de camping ernaast (blauwe adapter).
 
Hallo Egbert, ik ga die kabel zeker nog een keertje testen. Dat kan in Frejus, daar staat een type 3 laadpaal naast de superchargers.

Tsja, dat heb ik dus te vroeg geroepen. Ik ging er van uit dat ik type 3 -> type 2 laden kon uittesten. Zie foto, er staat toch echt mode 3 (i?) op.
Wil ik de type 3 stekker inpluggen, komt er even wat anders tevoorschijn? Dat gaat 'em dus niet worden.....:eek:
Ze hebben er overigens bij Clos des Roses de Tesla clientele gevonden, zie foto. Gisteravond daar tijdens het laden gegeten, niet goedkoop maar wel erg lekker.
 

Attachments

  • IMG_2856.JPG
    IMG_2856.JPG
    99.4 KB · Views: 259
  • IMG_2857.JPG
    IMG_2857.JPG
    91.2 KB · Views: 247
  • IMG_2858.JPG
    IMG_2858.JPG
    81.1 KB · Views: 254
Tsja, dat heb ik dus te vroeg geroepen. Ik ging er van uit dat ik type 3 -> type 2 laden kon uittesten. Zie foto, er staat toch echt mode 3 (i?) op.
Wil ik de type 3 stekker inpluggen, komt er even wat anders tevoorschijn? Dat gaat 'em dus niet worden.....:eek:
Ze hebben er overigens bij Clos des Roses de Tesla clientele gevonden, zie foto. Gisteravond daar tijdens het laden gegeten, niet goedkoop maar wel erg lekker.

Dat is wat wij nodig hebben een Type 2 mode 3. Ik heb ergens een belletje horen rinkelen, maar weet het niet precies meer. Heeft mode 3 iets met de laadsnelheid te maken?? Kenners??
 
Als je een laadpaal vindt en je kunt dan laden met 11 Kw dan staat de auto voor 250 km zo'n vijf uur aan de laadpaal. Heb je geluk en kun je 22 kW laden, dan is het uiteraard de helft.

...

Ik ben er overigens van uit gegaan dat je de 85 kWh accu hebt.

Hoe doe je dat in de praktijk? Hoe vul je je tijd in? In Carcassone heb ik 2 laadpunten in de buurt gevonden (Renault, Nissan), wel beiden met zo'n kabel. Bij de Nissan zijn er wel winkels in de buurt, bij die Renault garage zie ik niet echt iets interessants. 2,5 uur winkelen met 4 kids zie ik niet zitten. Ik kan mijn vrouw en kinderen natuurlijk ergens afzetten en rustig een boek lezen ;-).

Ik heb idd een 85Kw. Ik wil het wel in mijn signature zetten maar blijkbaar ben ik nog te junior om een signature onder mijn posts te mogen zetten.
 
Hoe doe je dat in de praktijk? Hoe vul je je tijd in? In Carcassone heb ik 2 laadpunten in de buurt gevonden (Renault, Nissan), wel beiden met zo'n kabel. Bij de Nissan zijn er wel winkels in de buurt, bij die Renault garage zie ik niet echt iets interessants. 2,5 uur winkelen met 4 kids zie ik niet zitten. Ik kan mijn vrouw en kinderen natuurlijk ergens afzetten en rustig een boek lezen ;-).

Ik heb idd een 85Kw. Ik wil het wel in mijn signature zetten maar blijkbaar ben ik nog te junior om een signature onder mijn posts te mogen zetten.

Welkom op het forum! Hebben jullie op jullie verblijfplaats geen normaal stopcontact tot jullie beschikking? Daarmee kun je dmv de bij de tesla geleverde UMC laden. Niet snel (circa 10 tot 13 km extra range per uur), maar wellicht voldoende voor jullie behoefte op lokatie.

[nerdmodus/on] Nog even de eenhedenpolitie: je krijgt een tesla met veel meer vermogen dan 85 kW. Ervan uitgaande dat je het model krijgt met een 85 kWh accu, heb je een vermogen van 270 kW of 310 kW (performance uitvoering). [nerdmodus/off]