Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Is wel makkelijk. Kun je ook bij een ANWB kantoor krijgen en anders aan de grens maar daar is t duurder geloof ik.

Ik adviseer ook om het vignet gewoon in Nederland bij een ANWB kantoor te kopen. In prijs maakt het niet zo veel verschil, maar het scheelt gedoe bij de grens. En, ook niet onbelangrijk, dan ben je zelf degene die hem netjes op de voorruit kan plakken. Als je het vignet bij de grens koopt, wordt die door de dienstdoende douaneman nogal willekeurig op je voorruit geplakt, meestal scheef en niet op een handige plek zoals direct achter de achteruitkijkspiegel.
 
Elk willekeurig tankstation voor de grens heeft die dingen te koop. heb nog nooit in de rij hoeven staan, even stoppen en daarna alle tijd om het tegen het raam te plakken (doe ik nooit.. hou niet van al die stickers op m'n raam - leg'm er gewoon tegenaan. Afgelopen zomer verdwenen de sticker daarna stap voor stap in de linkerhoek van het raam.. moest een lange "pincet" met iets van dubbel-tape maken om dat ding er weer uit te krijgen -;)

Ik adviseer ook om het vignet gewoon in Nederland bij een ANWB kantoor te kopen. In prijs maakt het niet zo veel verschil, maar het scheelt gedoe bij de grens. En, ook niet onbelangrijk, dan ben je zelf degene die hem netjes op de voorruit kan plakken. Als je het vignet bij de grens koopt, wordt die door de dienstdoende douaneman nogal willekeurig op je voorruit geplakt, meestal scheef en niet op een handige plek zoals direct achter de achteruitkijkspiegel.
 
.... tegen het raam te plakken (doe ik nooit.. hou niet van al die stickers op m'n raam - leg'm er gewoon tegenaan. Afgelopen zomer verdwenen de sticker daarna stap voor stap in de linkerhoek van het raam.. moest een lange "pincet" met iets van dubbel-tape maken om dat ding er weer uit te krijgen -;)


interessant, ik heb het ook niet zo begrepen op die tolstickers die moeilijk te verwijderen zijn.

maar werkt dit zonder problemen ? hoe dikwijls heb je dit al gedaan ?
ik heb begrepen dat daar flinke boetes zouden tegenover staan - omdat op deze manier fraude in de hand gewerkt kan worden.
 
Ik doe eigenlijk nooit anders... lijkt erop dat ze er tegenaan zitten en meestal kan ik zo doorrijden.. Ben ook zo weer uit Zwitserland - doorreis naar het zuiden.
Heb het bij de grens een keer meegemaakt dat een vriendelijke man me vertelde dat het er opgeplakt moest worden.. heb dat ter plekke gedaan, maar zodanig dat hij er daarna makkelijk weer af ging... niet te lang mee wachten, dan gaat dat prima.

had toen de rij van "zonder vignet" omdat deze korter was genomen.. dan zoek je het natuurlijk ook wel op.. want gaan ze er speciaal letten..


interessant, ik heb het ook niet zo begrepen op die tolstickers die moeilijk te verwijderen zijn.

maar werkt dit zonder problemen ? hoe dikwijls heb je dit al gedaan ?
ik heb begrepen dat daar flinke boetes zouden tegenover staan - omdat op deze manier fraude in de hand gewerkt kan worden.
 
Elk willekeurig tankstation voor de grens heeft die dingen te koop. heb nog nooit in de rij hoeven staan, even stoppen en daarna alle tijd om het tegen het raam te plakken (doe ik nooit.. hou niet van al die stickers op m'n raam - leg'm er gewoon tegenaan. Afgelopen zomer verdwenen de sticker daarna stap voor stap in de linkerhoek van het raam.. moest een lange "pincet" met iets van dubbel-tape maken om dat ding er weer uit te krijgen -;)

Eh ja. Zo weet ik uit ervaring dat mijn voorruit ook bankpasjes 'lust'. [emoji16]. Nooit meer teruggekregen overigens..
 
Een andere truc is om klein stukje van je ruit met vaseline in te smeren. Als je daar je sticker 'plakt' haal je hem er zo weer vanaf.

Of je plakt m op een stuk doorzichtig plakfolie. Die kan beetje vochtig prima tegen de voorruit en is er dan ook weer erg makkelijk vanaf te halen. (Of te hergebruiken tegen n andere voorruit, wat inderdaad niet geheel volgens de regels is).
 
In het voorjaar vrij ik met de ene auto één keer van zuid naar noord door Zwitserland ... in de zomer doe ik een keer nood-zuid en een keer zuid noord, met de andere (Tesls).
Ik vertik het toch echt om daar twee vignetten voor aan te schaffen..


Of je plakt m op een stuk doorzichtig plakfolie. Die kan beetje vochtig prima tegen de voorruit en is er dan ook weer erg makkelijk vanaf te halen. (Of te hergebruiken tegen n andere voorruit, wat inderdaad niet geheel volgens de regels is).
 
Ik adviseer ook om het vignet gewoon in Nederland bij een ANWB kantoor te kopen. In prijs maakt het niet zo veel verschil, maar het scheelt gedoe bij de grens. En, ook niet onbelangrijk, dan ben je zelf degene die hem netjes op de voorruit kan plakken. Als je het vignet bij de grens koopt, wordt die door de dienstdoende douaneman nogal willekeurig op je voorruit geplakt, meestal scheef en niet op een handige plek zoals direct achter de achteruitkijkspiegel.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ik stop gewoon even bij de grens, loop even naar binnen en sta in no time weer buiten. Sticker plakken en door.
 
Ook leuk. In Vasere, een plaatsje vlak boven Milaan, was een openbare laadplek. Het gekke was: de plekken waren een soort van stalletje waar je de auto in moest parkeren. Dat past dus nooit..
Ik heb het even op de road trip blog gezet (Charging abroad | Tesla Road Trips)
WP_20151003_10_42_38_Pro.jpg


Ik heb geen idee wat het idee hierachter is. Een Leaf past er wel in, maar een Chevy Volt wordt al lastiger. Een Tesla al helemaal niet....
 
Hera factuur

Weet iemand of/waar je kunt inloggen op Gruppo Hera om het gebruik van je kaart te zien ?

Kreeg net een rekening over afgelopen mei. Had de kaart toen uitgeleend, maar hij is niet gebruikt. Heb'm zelf in juli gebruikt en de over mei gefactureerde 145 kWh komt wel ongeveer overeen met wat ik denk gebruikt te hebben in juli.... Hera stuurt wel heel veel ouderwets papier, maar laad-details zitten er niet bij..
 
Ik vertrek vrijdag richting Val Gardena. Ik zit in het dorpje Selva (aka Wolkenstein) en in het nabij gelegen Ortisei (aka St. Ullrich) is een type 2 laadpaal, geexploteerd door "Sol Mobility" (gevonden via chargemap). Heeft iemand daar ervaring mee? Ik neem aan dat ik daar een speciale Italiaanse laadpas voor moet hebben die je alleen kunt krijgen als je een Italiaanse bankrekening hebt of schoonfamilie op Sicilië?
Het is een beetje laat om nog iets te regelen en ik gok dat het geen pure noodzaak gaat worden om daar te laden (SuC Brennerpas is op 80 km of zo), maar als ik daar zou kunnen volgooien dan is dat altijd makkelijk. Mocht iemand iets weten van het laden bij een Sol Mobility, dan hoor ik het graag!
 
Sel Mobility... (Sol Mobility zit op Gran Canaria) - geen idee welk pas je daar voor nodig hebt. Leuke van die Italiaanse sites is dat ze je echt laten zoeken naar praktische informatie zoals waar bestel ik een pas .. -;)

Heb je overwogen gewoon op een stopcontact te laden. Gaat niet snel, maar doorgaans staan auto's mee stil dan dat ze rijden ..
 
Ook leuk. In Vasere, een plaatsje vlak boven Milaan, was een openbare laadplek. Het gekke was: de plekken waren een soort van stalletje waar je de auto in moest parkeren. Dat past dus nooit..
Ik heb het even op de road trip blog gezet (Charging abroad | Tesla Road Trips)
View attachment 96923

Ik heb geen idee wat het idee hierachter is. Een Leaf past er wel in, maar een Chevy Volt wordt al lastiger. Een Tesla al helemaal niet....
Komt me heel bekend voor. Je bedoelt Varese denk ik. Heb hier anderhalf jaar geleden ook (gratis) geladen, had je ook 22kW?
De breedte van de plaatsen zal wel afgestemd zijn op een iMiev / C-Zero / Ion... :wink: