Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag met gemak van Venetië naar Obereggen gereden (200 km gereden, 245 km TR verbruikt). De weg via Passo Rolle (2000m) en Passo Lavaze (1800m) genomen. Prachtige route!!! Sta nu bij ons vertrouwde familiehotel (Mayr) te laden op 3x12A (stopcontact van de wasmachine). Eigenaar overweegt laadpunt aan te leggen. Op verzoek nu dus al laadmogelijkheid aanwezig om na één nacht weer vol op weg te kunnen.
 
Ik ga in september naar Peschiera del Garda en doe ook Vicenza aan aangezien ik daar familie heb wonen. Heb ze gevraagd om mij te helpen om wat laadpunten te zoeken. Ze kwamen ook met die laadpaal van e-move. Deze bevindt zich bij de beurs (Messe in het Duits/ Fiore in het Italiaans) en betreft o.a. 2 type 2 laders van 22kW. Zie ook: http://www.e-move.bz/de/cms/23.htm Je kunt een laadpas gratis lenen bij de kantoren van de beurs, dit zal dus wel alleen tijdens kantooruren zijn.

Ook in Vicenza staat een 22 kW laadpaal, met een type 2 aansluiting, die ik nog niet eerder in één van de laadpalen apps heb gezien. Deze laadpaal is te vinden en te activeren via de app van Lampionet. Je kunt je via deze app ook registreren. In de Google Play Store zoeken op 'Lampionet'.

De paal is te vinden via deze website: http://www.colonnineelettriche.it/index.php?lat=45.5454787&lng=11.535421400000018&localita=Vicenza alhoewel de locatie hier niet helemaal klopt.

Messe kantoor is beperkt open
Öffnungszeiten Rezeption: von Montag bis Freitag 9.00 bis 12.00 Uhr und von 14.00 bis 17.00 Uhr.
en 1 type2 schijnt niet te werken, melding op goingelectric.de

die andere site kende ik niet, goeie tip
 
thanks. Dan gooien we hem de nacht vooraf fullcharge vol, en rijden we naar sankt anton...

Die gedachte werd (in omgekeerde richting) weleens eerder genoemd, waarna ik vroeg: waarom niet rechtstreeks naar Aichstetten? St Anton is iets dichterbij, maar eigenlijk ook om. Ik adviseer in Chur bij te laden. Er zijn i.e.g. twee gratis 22kW mogelijkheden zonder pasje: AMAG en de BMW dealer in Chur, zodat je een uur kunt pauzeren en genoeg laden om Aichstetten te halen zonder omweg. Let op: BMW in Chur lijkt op zondag niet beschikbaar.
 
Hera Pas binnen! (ff nummers van pas en papier gemaskeerd)
hera_pas.jpg
 
Hoe lang heb je er nu op moeten wachten ?
ben benieuwd of ze het proces nu goed hebben ingericht.

23 juli mail verzonden dat ik klant wilde worden
25 juli ontvangen met informatie: thank you very much for your kind e-mail to us.
We are pleased to know of your trip in Italy and that you wish to use our charging stations.

We’ll send you by e-mail all the documents you need to sign a contract with our commercial company Hera Comm (unfortunately the docs are only in Italian).

You may book the card and collect it by one of our Customer Offices (in the city of Modena, Imola, Bologna).
You can check the offices working time in the web site www.gruppohera.it.

28 juli Geen document nog ontvangen, echter van jouw (Edi99) die documenten al ontvangen. Dus heb de documenten etc per e-mail verzonden met verzoek om in Bologna op te halen
30 juli Mail met o.a. deze informatie ontvangen: thank you very much for you appreciation to our electric car offer. In the next days we’ll check your documents and we’ll provide the activation of your RFID card. If everything is ok you’ll can collect your RFID card at Bologna customer office the 2[SUP]nd[/SUP] of
1 augustus Heb ik een mail verozden met het verzoek om de RFID per koerier op te laten halen, aangezien ik een probleem met laden zal hebben als ik Italië binnenkom om naar Bologna te geraken.
7 augustus Nog géén reactie, even herinnering-mail verzonden, echter even achteraan laten bellen. Kregen iemand aan de lijn die aangaf dat ivm vakantie de zaken zijn blijven liggen, maar als we even naar een ander e-mail adres even de reeds gevoerde communicatie wilde sturen. Vervolgens zelfde dag het volgende:
Thank you for your interest in our offers.
We will try to do our best in order to satisfy your request.
We will confirm you within tomorrow if we will able to activate a RFID card and send it to you in time.
If not, we will try to find another solution for your charging necessity.
In any case, i'll write to you within tomorrow.
Best regards,
Later op de dag:
Good afternoon.
We will be able to send the RFID card by tomorrow with a DHL (or other carrier).
Where should we send it at this point?
Could you please send me a confirmation when you receive it?
8 Augustus as anticipated, today we sent your RFID card.
13 augustus. Pas ontvangen met UPS Express Saver
--------

Dus, niet geheel vlekkeloos, maar:
- Een beller is sneller
- Eigen initiatief nemen

Ik denk dat als het géén vakantie was geweest, alles binnen een week geregeld had kunnen zijn
 
View attachment 56197
Hotel in Bellinzona - twee laadplekken (rode adapter) - a6A - te reserveren. Gebruikt op heen en terugweg,


Tip: zet je wekker ergens halverwege de nacht, just in case hij stopt met laden

:cursing:

Ben zomaar een paar uur kwijt op de planning. Nu dus een tussenstop bij My Stop Dimmerschachen op de A2, en niet in een keer naar Egerkingen. En nog een eindje te gaan naar het eigen honk. :redface:
 
Sommige mensen hebben ook altijd pech, eerst je band al -;)

Ik heb er twee keer probleemloos kunnen laden - maar gebruikte daarbij de Juice Booster en niet de UMC. Mijn ervaring is dat de laatste en stuk kritischer is voor oa spanningsverschillen. My Stop heeft overigens hetzelfde laadstation als die je afgelopen nacht in Bellinzona hebt gebruikt. Voordeel is dat de afstand Bellinzona-Egerlingen maar 200 km is.
Goeie reis verder !

Tip: zet je wekker ergens halverwege de nacht, just in case hij stopt met laden

:cursing:

Ben zomaar een paar uur kwijt op de planning. Nu dus een tussenstop bij My Stop Dimmerschachen op de A2, en niet in een keer naar Egerkingen. En nog een eindje te gaan naar het eigen honk. :redface:
 
Sommige mensen hebben ook altijd pech

Zo erg is het gelukkig met mij niet gesteld hoor :wink: Prima vakantie gehad, mooi weer, toch best ver in Italië, MET de S - i.p.v. de ICE die ik toch had aangehouden vanwege onzekerheden over lange reizen en laden in Italië, leuke mensen ontmoet w/o twee forumleden, verder geen laadproblemen maar juist onverwacht makkelijk inpluggen en laden maar.
De terugreis verliep verder zonder problemen.

Steeds de batterij maximaal benut, dus vrij snel gereden, kruissnelheid rond 130, soms terug naar 100 of 80 waar het moest, soms sprintjes (moest het met 5p en vol beladen net afleggen tegen Golf GTI, maar kon diverse 5-series en een A8 lekker plagen, moeten ze maar niet steeds in de achteruitkijkspiegel kijken of ik volg), tussen Wilnsdorf en Zevenaar grote stukken rond 160 gereden. Resultaat:

Egerkingen - Bad Rappenau 305.6 km aangekomen met 3 km Typical (69.4kW gebruikt, 227Wh/km)
Bad Rappenau - Wilnsdorf 246.6 km aangekomen met 46 km Typical (59.1kW gebruikt, 239Wh/km)
Wilnsdorf - Zevenaar 230.6 km aangekomen met 15 km Typical (65.4kW gebruikt, 284Wh/km)

Een andere SuC tussen Egerkingen en Wilnsdorf zou wel welkom zijn, want je rijdt zo'n beetje 80 km om (heen en weer) en dat voelt niet goed. En dan nog een rijtje in zuidelijk Zwitserland en in Italië natuurlijk...
 
Dan zal ik toch de eerste zijn die het toch eigenliik behoorlijk vond tegenvallen. Gardameer - Vols slakkengang moeten rijden om 330 bergop te halen (60 per uur sommige stukken!!), vervolgens twee uur laden om de supercharger in aichstetten te halen. Das dus al 6 uur gereden om 330 kilometer verder te komen... Vervolgens telkens als je maar even boven de 160 uitkomt, toch weer moeten inhouden, verbruik knalt door het dak daarboven... stoelen zijn volslagen door het ijs gezakt, ga morgen direct naar Cools! 300-350 eur per stoele passen ze m aan...

begrijp me goed,auto is top,betrekt veel bekijks, en eenmaal op locatie heerlijk rondgetoerd. maar heen en terug 18 uur (incl. 2 uur logische vertraging door wegwerkzaaamheden) is mij toch echt wel iets tevel van het goede. Zeker met zulke stoelen. met de lol, het gadgetgehalte, en de gigantische financiele besparingen sta ik 100% achter mijn keuze, maar de volgende roadtrip van mij is toch echt met een A8 ofeen
Touraeg :)

ben er daarnaast stellig van overtuigt geraakt dat tesla in duitsland een grote uitdaging heeft. Ze vinen het hip en gaaf, maar een duitser moet in 1 dag van berlijn naar munchen kunnen knallen met 250, en vervolgens einde van de dag weer terug. met de tesla redt ie het niet eens zonder meeting, al staat er om de 150 KM een SUC. als ze echt 230 gaan rijden daar, moeten ze elke 150 KM 40 minuten laden... en voor de kortere ritjes voor de werkman is ie te duur...
 
Gardameer - Vols is pakweg 220 km.. Dan ben je niet vol vertrokken en/of hebt gewoon erg hard gereden..
Waarom niet Gardameer - St Anton (312 km) en dan verder naar Aichstetten ?

Overigens kan je op steeds meer Duitse snelwegen niet meer ongelimiteerd hard rijden... als het niet de regels zijn dan wel de stau ...

Lange trips met een Tesla is een zekere mate van plannen, voorbereiden etc. en niet ongelimiteerd racen... als je daar geen zin in hebt kan je inderdaad betere weer klassiek gaan rijden -;)
 
Messe kantoor is beperkt open
Öffnungszeiten Rezeption: von Montag bis Freitag 9.00 bis 12.00 Uhr und von 14.00 bis 17.00 Uhr.
en 1 type2 schijnt niet te werken, melding op goingelectric.de

die andere site kende ik niet, goeie tip

Ik ben 4-5-6 in Berlijn, op de IFA beurs in de Messe. Heb een hotel op 5 minuten loopafstand, maar zal die paal eens testen, en laten weten.
 
Last edited:
Gardameer - Vols is pakweg 220 km.. Dan ben je niet vol vertrokken en/of hebt gewoon erg hard gereden..
Waarom niet Gardameer - St Anton (312 km) en dan verder naar Aichstetten ?

Overigens kan je op steeds meer Duitse snelwegen niet meer ongelimiteerd hard rijden... als het niet de regels zijn dan wel de stau ...

Lange trips met een Tesla is een zekere mate van plannen, voorbereiden etc. en niet ongelimiteerd racen... als je daar geen zin in hebt kan je inderdaad betere weer klassiek gaan rijden -;)

Ha,

well, vanaf ons plekje (san felice del benaco) was het toch echt meer (300), kwamen aan met 40 kilometer over en hadden gemiddeld 70 gereden,..... plus, je vergeet voor het gemak even dat naar sankt anton je behoorlijk omhoog moet vanaf san felice. was absoluut niet te doen... Rick van het forum was via vols naar sankt anton gereden en had een uur bij moeten laden om het te halen...
 
ok - is inderdaad een langgerekt meer -;)

Ha,

well, vanaf ons plekje (san felice del benaco) was het toch echt meer (300), kwamen aan met 40 kilometer over en hadden gemiddeld 70 gereden,..... plus, je vergeet voor het gemak even dat naar sankt anton je behoorlijk omhoog moet vanaf san felice. was absoluut niet te doen... Rick van het forum was via vols naar sankt anton gereden en had een uur bij moeten laden om het te halen...
 
Zit een beetje met hetzelfde probleem, moet zaterdag terug naar nl vanuit venetie. Maar vanaf deze kant de alpen over is een uitdaging. En kost waarschijnlijk behoorlijk tijd met bijladen.
ben benieuwd of iemand al vanuit venetie terug is gegaan en met welke route...
 
Zit een beetje met hetzelfde probleem, moet zaterdag terug naar nl vanuit venetie. Maar vanaf deze kant de alpen over is een uitdaging. En kost waarschijnlijk behoorlijk tijd met bijladen.
ben benieuwd of iemand al vanuit venetie terug is gegaan en met welke route...


Venetie, dan naar keuze bologna, modena, of maranello ferrarimuseum, laden met enelkaart 80-100 km per uur
Dan ikea milaan, eten en laden, toen ging ik via zurich, maar nu is egerkingen open, dan bad rappenau wilnsdorf
En nl. Wel 1uur file voor de bergpas gehad en in zurich geslapen, dus niet in 1 dag gedaan.
 
Venetie, dan naar keuze bologna, modena, of maranello ferrarimuseum, laden met enelkaart 80-100 km per uur
Dan ikea milaan, eten en laden, toen ging ik via zurich, maar nu is egerkingen open, dan bad rappenau wilnsdorf
En nl. Wel 1uur file voor de bergpas gehad en in zurich geslapen, dus niet in 1 dag gedaan.

Kleine kans dat de Supercharger in Milaan al operationeel is misschien ?
 
Venetie, dan naar keuze bologna, modena, of maranello ferrarimuseum, laden met enelkaart 80-100 km per uur
Dan ikea milaan, eten en laden, toen ging ik via zurich, maar nu is egerkingen open, dan bad rappenau wilnsdorf
En nl. Wel 1uur file voor de bergpas gehad en in zurich geslapen, dus niet in 1 dag gedaan.

Hmmm heb geen enelpas....:eek:

- - - Updated - - -

Kleine kans dat de Supercharger in Milaan al operationeel is misschien ?

Zou top zijn, maar dat betekent werken, dat doen ze in italie niet in augustus.....