Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
IKEA inderdaad - er zijn er drie rond Milaan (je moet alleen naar de klantenservice om een pas op te halen en bent daarna gedwongen die hele verrekte winkel door te lopen om eruit te komen -;) - overigens zijn oplaadpunten niet in alle locaties aanwezig. Wel Family pas meenemen (aanvragen.)
Iper La Grande - 22kW - diverse supermarkten ten noorden van Milaan - gratis
Autogrill Villoresi Est - A8, ten noorden van Milaan 22kw - gratis - kun je prima eten
Bellinzona - Movenpick hotel - gratis
MY STOP - A4 richting Zürich, na de Goddard
En dan inderdaad Egerkingen.

Overigens zou ik toch kijken of je zo'n Enel kaart nog kunt krijgen - gaat nu vrij snel. Dan kan je in de steden langs de route stoppen. Veel leuker om daar wat te eten/drinken voor een uurtje dan langs de snelweg of bij IKEA.
 
Last edited:
IKEA inderdaad - er zijn er drie rond Milaan (je moet alleen naar de klantenservice om een pas op te halen en bent daarna gedwongen die hele verrekte winkel door te lopen om eruit te komen -;) - overigens zijn oplaadpunten niet in alle locaties aanwezig. Wel Family pas meenemen (aanvragen.)
Iper La Grande - 22kW - diverse supermarkten ten noorden van Milaan - gratis
Autogrill Villoresi Est - A8, ten noorden van Milaan 22kw - gratis - kun je prima eten
Bellinzona - Movenpick hotel - gratis
MY STOP - A4 richting Zürich, na de Goddard
En dan inderdaad Egerkingen.

Overigens zou ik toch kijken of je zo'n Enel kaart nog kunt krijgen - gaat nu vrij snel. Dan kan je in de steden langs de route stoppen. Veel leuker om daar wat te eten/drinken voor een uurtje dan langs de snelweg of bij IKEA.

Mooi overzicht! Dat soort korte bondige opsommingen van ervaringsfeiten word ik vrolijk van. Handig! :biggrin:.
 
Zit een beetje met hetzelfde probleem, moet zaterdag terug naar nl vanuit venetie. Maar vanaf deze kant de alpen over is een uitdaging. En kost waarschijnlijk behoorlijk tijd met bijladen.
ben benieuwd of iemand al vanuit venetie terug is gegaan en met welke route...

Ik ben vanuit Venetië terug gekomen via de Dolomieten. Eerst 200 km binnendoor naar Obereggen, daar een nachtje geslapen en bijgeladen in hotel en vervolgens via St. Anton (230 km) en de oer-Tesla route terug naar huis. Makkelijk te doen. Wanneer je niet wilt overnachten, kan je ervoor kiezen om ergens onderweg 100 km bij te laden. In de dolomieten zijn vele boerenbedrijven, houtfabrieken, hotels en restaurants met 3x16A aansluitingen (wel even bellen van tevoren - ze spreken daar beter duits dan italiaans). In 2 uur tijd heb je er dan 100km bij, wat voldoende is om de afstand te overbruggen (een beetje rustig rijden, want je moet de Brenner over. Daarna uit laten rollen :)

Succes!
Venetie-St Anton.png
 
IKEA inderdaad - er zijn er drie rond Milaan (je moet alleen naar de klantenservice om een pas op te halen en bent daarna gedwongen die hele verrekte winkel door te lopen om eruit te komen -;) - overigens zijn oplaadpunten niet in alle locaties aanwezig. Wel Family pas meenemen (aanvragen.)
Iper La Grande - 22kW - diverse supermarkten ten noorden van Milaan - gratis
Autogrill Villoresi Est - A8, ten noorden van Milaan 22kw - gratis - kun je prima eten
Bellinzona - Movenpick hotel - gratis
MY STOP - A4 richting Zürich, na de Goddard
En dan inderdaad Egerkingen.

Overigens zou ik toch kijken of je zo'n Enel kaart nog kunt krijgen - gaat nu vrij snel. Dan kan je in de steden langs de route stoppen. Veel leuker om daar wat te eten/drinken voor een uurtje dan langs de snelweg of bij IKEA.

Ikea heb ik slechte ervaringen mee in frankrijk, maar de combi autogrill en mystop klinkt goed. Eerst met een range charge naar milaan...
bedankt voor de tips!

- - - Updated - - -

Ik ben vanuit Venetië terug gekomen via de Dolomieten. Eerst 200 km binnendoor naar Obereggen, daar een nachtje geslapen en bijgeladen in hotel en vervolgens via St. Anton (230 km) en de oer-Tesla route terug naar huis. Makkelijk te doen. Wanneer je niet wilt overnachten, kan je ervoor kiezen om ergens onderweg 100 km bij te laden. In de dolomieten zijn vele boerenbedrijven, houtfabrieken, hotels en restaurants met 3x16A aansluitingen (wel even bellen van tevoren - ze spreken daar beter duits dan italiaans). In 2 uur tijd heb je er dan 100km bij, wat voldoende is om de afstand te overbruggen (een beetje rustig rijden, want je moet de Brenner over. Daarna uit laten rollen :)

Succes!

Haha, had al door dat jij van de exotische laadmogelijkheden bent
mooie route! Wel spannend ivm de hoogten, hoe weet je het verbruik vantevoren...
zit nog te kijken naar evt een hotel rond bolzano met laadmogelijkheid, en dan de volgende dag vol wegrijden naar st anton, ook geen last van het langzaam laden.
 
Dat is ook waarom ik me altijd niet helemaal afhankelijk maak van die ene laadoptie... (IKEA of een andere...) - altijd plan B zeg maar.
Heb bij IKEA succesvol kunnen laden in Milaan San Guiliano, Bologna en Lille. IKEA Ancona werkte niet terwijl de website dat wel aangaf.. zou volgende maand weer moeten werken, ze hebben de vermelding op de website inmiddels verwijderd.

20140806-DSCF1401 huis laden.jpg


Het vaakst nog geladen met 8,9 km per uur op 10A, schuko bij het vakantiehuis.
 
Last edited:
Tip voor wie nog naar italie moet of terug: sheraton hotel in bolzano, 32a en 16a rode stekker in de garage, sta nu te laden met 50 km/u. Mooie afstand van st. Anton en bestemmingen in italie.
mooi hotel ook, met zwembad op de bovenste verdieping.
image.jpg
 
Hi, net terug van vakantie in Italie met mijn Model S. Met de Enel card die ik van Tesla Milaan heb kunnen lenen ging het prima. Meer ervaringen volgen. Het blijkt niet mogelijk om een ENEL card te krijgen zonder een Italiaanse bankrekening. Via HERA lukt het blijkbaar nog wel. Kan iemand van jullie me helpen met het invullen van de Italiaanse formulieren voor het aanvragen van een Hera pas? Ik heb deze inmiddels gedownloaded. Een voorbeeld zou veel helpen. Kan de kaart ook nog naar NL worden gestuurd? Ik heb er nu geen haast mee. Alvast dank.
 
Tip voor wie nog naar italie moet of terug: sheraton hotel in bolzano, 32a en 16a rode stekker in de garage, sta nu te laden met 50 km/u. Mooie afstand van st. Anton en bestemmingen in italie.
mooi hotel ook, met zwembad op de bovenste verdieping.
View attachment 57286

Graag oplaadpunten ook toevoegen op plugshare.

Vanop je console :
Tesla.plugshare.com

Of via app of pc.
 
Reisverslag vakantie Zuid-Italie

Zoals eerder aangegeven zouden we onze reiservaringen in Italië hier delen. De reis liep van Utrecht tot en met Santa Maria di Leuca, het meest zuidelijke punt in de hak van de laars.

Het verslag is via onderstaande link te downloaden. Het is ongeveer 45 MB groot vanwege de vele foto's die erin zitten.

https://drive.google.com/file/d/0B5dmCpMYGh5PTmpKVFh5ODZBcmc/edit?usp=sharing

Lukt het om het verslag te downloaden?
 
Zoals eerder aangegeven zouden we onze reiservaringen in Italië hier delen. De reis liep van Utrecht tot en met Santa Maria di Leuca, het meest zuidelijke punt in de hak van de laars.

Het verslag is via onderstaande link te downloaden. Het is ongeveer 45 MB groot vanwege de vele foto's die erin zitten.

https://drive.google.com/file/d/0B5dmCpMYGh5PTmpKVFh5ODZBcmc/edit?usp=sharing

Lukt het om het verslag te downloaden?

Leuk verhaal ! - strookt met onze ervaring, als je maar een Hera pas hebt kun je vrijwel probleemloos terecht op de meeste plaatsen. Firenze is bijvoorbeeld dan weer een uitzondering -;). En daarbij zijn de Italianen altijd erg vriendelijk en bereidwillig te helpen, zoals jouw verhaal maar weer eens aantoont. Overigens heb je volgens mij maar één pas nodig voor de Enel & Hera laadpunten.

Wat betreft het aanvragen van die pas... in juni was het inderdaad zo dat je een Italiaanse codici fiscale nodig had.. later ging het ook zonder. Vraag me af of ze dat nu weer gewijzigd hebben.
 
Permit for Rivera (between Bellinzona and Lugano)! This will be an important hub for many to travel to Italy :love:

Sorry voor drie keer posten, soms zijn het kleine dingen die je blij maken he...


Heel goed nieuws!

Komend voorjaar dus naar het Lago Maggiore! Eindhoven - Metz (of alternatief Urmond - Bad R. ) - Egerkingen - Cannobio en dan voor het laden tijdens de vakantie de backup in Rivera)
:cool:
 
Hmmm ... volgens de meter van Merijn zou dat 345 Typical km of 68kW zijn vanaf Egerkingen

"LET OP! Het maximum verbruik ligt op 2 km vóór het einde. Het verbruik op dat punt is 69 kWh (350 typical km)"

Spannend hoor, met een volle bak! :crying:

Toch maar weer een uurtje aan de room en fruittaarten bij Marche Bellinzona dan, ook geen straf, maar slecht verhaal als je niet in een keer van SuC Egerkingen naar SuC Rivera zou kunnen. Waar kun je je commentaar ook weer kwijt bij Tesla over dit soort onderwerpen?
 
Last edited:
Hmmm ... volgens de meter van Merijn zou dat 345 Typical km of 68kW zijn vanaf Egerkingen

"LET OP! Het maximum verbruik ligt op 2 km vóór het einde. Het verbruik op dat punt is 69 kWh (350 typical km)"

Spannend hoor, met een volle bak! :crying:

Toch maar weer een uurtje aan de room en fruittaarten bij Marche Bellinzona dan, ook geen straf, maar slecht verhaal als je niet in een keer van SuC Egerkingen naar SuC Rivera zou kunnen. Waar kun je je commentaar ook weer kwijt bij Tesla over dit soort onderwerpen?


Egerkingen - Rivera is ca 200 km... dus lijkt me altijd haalbaar. Zeker als je 80 km / uur instelt (wat de flitskasten aan de einden van de tunnels blij maakt)....
Ik steek zelfs op de heenreis liever in 1 keer door en dan op 1 van de volgende dagen even naar Rivera om af te toppen. Hoef ik de campingbaas niet nerveus te maken met zijn 1000 W stroomaansluitingen....
Wellicht dat ik het eerst een keer uitprobeer (retourtje Rivera op een weekend) voordat ik idd met een volle bak (en de kleine) ga rijden...
Als er vrijwilligers zijn voor het voorjaar...
 
Egerkingen - Rivera is ca 200 km... dus lijkt me altijd haalbaar. Zeker als je 80 km / uur instelt (wat de flitskasten aan de einden van de tunnels blij maakt)....
Ik steek zelfs op de heenreis liever in 1 keer door en dan op 1 van de volgende dagen even naar Rivera om af te toppen. Hoef ik de campingbaas niet nerveus te maken met zijn 1000 W stroomaansluitingen....
Wellicht dat ik het eerst een keer uitprobeer (retourtje Rivera op een weekend) voordat ik idd met een volle bak (en de kleine) ga rijden...
Als er vrijwilligers zijn voor het voorjaar...

Ik heb gisteren toch even met ze gebeld :wink: vanaf 9 oktober staat Beckenried in het rijtje 'construction'. Dat is aan de Vierwaltstättersee, dus eigenlijk net weer wat korter traject dan waar ik om vroeg, maar daar zal ik niet over klagen. Tot en met Dorno op SuC's... zo gaat'ie steeds beter.

Iemand verder nog wensen?
 
Even opletten hier met de hoogte berekening!

De hoogtedata van de Google Elevation API zijn gebaseerd op metingen van het aardoppervlak (volgens mij met satellieten) met een bepaalde resolutie. Dit betekent dat tunnels en bruggen niet juist worden weergegeven. In de meeste gevallen zal dat geen noemenswaardige verschillen opleveren, maar bij zoiets als de Gotthardtunnel zijn de verschillen enorm. De tunnel ligt op sommige punten namelijk meer dan 1800 meter onder de bergen.

gotthard_hoogte.png


Gotthardtunnel.png
 
Dankjewel Merijn, ik had ver op de kaart ingezoomd om te zien of de tunnel (ja) of de pas (nee) werd genomen, maar dat zegt dus niets over de berekening, begrijpelijk. Dan wordt Egerkingen - Rivera dus prima te doen.

Het plaatje dat getoond werd betreft de spoortunnel, maar de autotunnel verschilt niet zoveel, noordingang 1065 meter en zuidingang 1150 meter. Maar het scheelt behoorlijk veel in vergelijking met de rit over de pas (hoewel die heel mooi is en de Model S en wij er zeker van genieten). Een tunnelrit van 17 km lang op constant 80 km/uur is heel gunstig, dus al met al gemakkelijk te halen!