Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Kroatië

Goed idee, een apart Kroatië Topic!


  • Total voters
    69
This site may earn commission on affiliate links.
Zelf voor Frankrijk heb ik er een want het gaat sneller en zo vermijden we toch wat files. Is er file aan de tollen in Kroatië?

Tijdens vakantieperiodes kan het best wel druk zijn in Kroatië aan de Tolpoorten, echter de meeste kiezen voor CASH terwijl je ook met Credit Card kan betalen. Wat niet netjes is, maar ik wel deed toen ik nog geen tolkastje had als het erg druk was, dat ik het poortje van de Elektronische Tol neem, dan gaat de slagboom niet open en kan je alsnog een Credit Card erin steken, zonder extra te betalen overigens. Ik zal er alvast 2 aanvragen extra, zijn niet duur, dan kan ik ze uitlenen.
 
Dankjewel voor alle goede tips, pvh! Het zal in Zagreb hotel Esplanade worden, dat bespaart ons dan weeral wat zoekwerk naar een lader, we gaan via Lubljana de grens over gaan en ik heb ook het hotel aan de supercharger in Lubljana geboekt voor een overnachting onderweg en dan zullen we daar ook het eten eens proberen :)

Ik ben heel benieuwd naar tips voor eetgelegenheden in Zagreb. En moest je er ook nog hebben voor in de omgeving van de Plitvicemeren of in de rest van Kroatië, dan hoor ik het ook graag! Wijn meenemen zal spijtig genoeg moeilijk zijn, aangezien Zagreb in het begin van onze reis valt.

Is het nodig om een Chademo-adapter mee te nemen, of kan je ook overal terecht met een type 2 kabel?

Een hele geruststelling om te horen dat je iemand kent die met zijn Tesla tot in Sarajevo is geraakt en daar kon laden!

We zouden ook naar Dubrovnik willen, volgens de routeplanner zouden we er net geraken van de supercharger van Vrgorac en terug. Daar tips voor bezienswaardigheden en eetgelegenheden?

En we hebben nog een paar dagen die ik nog moet plannen. We willen die doorbrengen ergens aan de kust, toevallig daar nog goede tips voor? :D

Ik ben nog nooit in Kroatië geweest, dus algemene tips zijn ook heel erg welkom! Wij hebben een vierjarige dochter, zijn ze in Kroatië een beetje kindvriendelijk ingesteld? Wat voor weer kunnen we verwachten in juli? Draaglijk warm, veel te warm, af en toe fris? Regent het daar veel? Dingen die we zeker niet mogen vergeten mee te nemen?

En ik heb gezien dat de supercharger in Otocac spijtig genoeg nog niet werkt, ondanks dat 20 juni al voorbij is :( Hopelijk komt dat toch nog snel in orde, want dat zou ons wat tijd schelen in het naar huis rijden.

Ik kijk er al enorm naar uit :)

Esplanada en SuC Ljubljana overnachten. Hele goede keuzes!

Qua eten zal ik een advies gaan posten. In Esplanada zoals aangegeven een heel goed restaurant met echt een top-chef. Plitvička jezera, dat ga ik een heel verhaal over schrijven. Dat is echt denk ik wel het mooiste stukje van Kroatië en ook van de omringende landen. Eten is daar eigenlijk alles wel lekker en goed, maar op het park bij Petar (veel BBQ), en net buiten het Park bij Plum zou ik zeker aanraden.

CHAdeMO heb ik daar nog niet hoeven te gebruiken, overal zijn nu type-2 te vinden. CHAdeMO staan eigenlijk alleen in Zagreb, en daar heb je gewoon afdoende laadmogelijkheden en zeker als je in Esplanada zit.

Dubrovnik zijn wij met de Tesla voor het eerst in 2015 geweest, toen had je nog maar 1 lader bij een school in Sibenik... dat was pas pionieren. Als je bang bent dat je het niet haalt, kan je net na de 2 grenspassages met Bosnië (Je moet naar Dubrovnik door een klein stukje Bosnië) ook even paar minutjes om naar Ston. Erg leuk plaatsje om even 30 minutjes tot uurtje te wandelen en wat te drinken. Je kan gratis laden via de App, SMS of RFID klaart halen bij Turist Info bij de grote parkeerplaats tegenwoordig.

Laden kan je overigens op gewone stekker bij bijna alle hotels, en er is ook een parkeergarage met 3x16 amp rode pluggen;

Voor kinderen erg vriendelijk hoor, zeker Zaton is leuk voor ze. Weer = hoe zuidelijker hoe beter. Als er er regen valt is het vaak kort en heftig.

Otočac hebben we een telefoonnummer van het tankstation waar ze staan, zal morgen even iemand laten bellen :)

Ik zal deze week (weekend) meer info geven over Kroatië algemeen en waar je naar toe gaat.

Gr
 
Ben ook geïnteresseerd in dat kastje. Hoe minder files hoe beter. Hoe stel je voor dit te regelen?
Voor Slovenië, weet jij waar we hun vignette op voorhand kunnen kopen, heb al ook begrepen dat ter plaats het ook tijdrovend kan zijn.
 
Ben ook geïnteresseerd in dat kastje. Hoe minder files hoe beter. Hoe stel je voor dit te regelen?
Voor Slovenië, weet jij waar we hun vignette op voorhand kunnen kopen, heb al ook begrepen dat ter plaats het ook tijdrovend kan zijn.

Ik vraag de kasjes aan, en je kan pre-paid tegoed ook storten heb ik begrepen. (gaan we nog even verifiëren) Dat is dus erg makkelijk als je uitleent. Maar tol kost geen drol in Kroatië vergeleken met de andere landen.

Slovenië gaat binnenkort over op elektronisch op kenteken. Je kan ze wel bestellen hier maar vaak zijn ze voor 7 dagen moeilijk leverbaar. Overigens kan je in Oostenrijk ook al het vignet kopen bij de meeste pompstations. Ook kan je het 7 dagen vignet op datum laten ingaan die je wenst. Dus als er mensen zijn welke buiten het seizoen op pad gaan, kunnen ook voor anderen dit even kopen als ze er toch zijn. Wij helpen elkaar hier toch altijd graag:)
 
Zou helemaal top zijn als de SUC in Otocac op tijd open is, dat maakt het een stuk eenvoudiger. Wij gaan zeilen vanuit Biograd na Moru en willen daarvoor nog langs Plitvicka Jezera, waar we een paar nachtjes willen blijven slapen. Iemand nog tips voor het laden daar in de omgeving?
 
@pvh

Ik zie momenteel, zonder Otocac, twee routes: een zeer riskant, met laatste laadsessie in Ljubljana, maar langs E71

Screen Shot 2017-07-03 at 17.30.36.png


En een met laadsessie in Senj, maar langs wegentjes (?) en kust.

Screen Shot 2017-07-03 at 17.30.23.png


(hieruit had ik dat klein verschil van minder dan 1/2u gepland en mijn vraag ivm Senj vs Otocac)

Ik zal uiteraard in Senj laden (tenzij Otocac open is), maar dit weg is dus langs de kust, wat jij hier hoger vertelde dat moeilijk en druk was.

Welke weg neemt jij? E71 (zoals in eerste plan) en dan ommetje langs Senj?
 
@pvh

Ik zie momenteel, zonder Otocac, twee routes: een zeer riskant, met laatste laadsessie in Ljubljana, maar langs E71

View attachment 233885

En een met laadsessie in Senj, maar langs wegentjes (?) en kust.

View attachment 233886

(hieruit had ik dat klein verschil van minder dan 1/2u gepland en mijn vraag ivm Senj vs Otocac)

Ik zal uiteraard in Senj laden (tenzij Otocac open is), maar dit weg is dus langs de kust, wat jij hier hoger vertelde dat moeilijk en druk was.

Welke weg neemt jij? E71 (zoals in eerste plan) en dan ommetje langs Senj?

Sorry, had je posting over het hoofd gezien. Ik zou zeker de weg langs de kust nemen als Otočac nog niet open is. Ik doelde meer op verkeer vanuit Zagreb naar de kust op een vrijdag wat druk is, die route van jouw is dat niet. Ook is vanaf de snelweg naar Senj in je eerste route erg riskant want die is juist erg stijl omhoog en de Regeneratie is slechter omdat je echt veel zal moeten remmen ipv regenereren. Scherpe bochten etc. Ook ga je met de 2de route eigenlijk alleen maar naar beneden. Morgen trachten we nog even meer info te krijgen van Otočac maar heb er een zwaar hoofd in.
 
Nou voor mij komt dit topic als geroepen, om de een of andere reden ben ik nog nooit in dit gebied geweest. Nu wil ik samen met mijn zoon (15 jaar) een roodtrip gaan maken als reisdoel Kroatië. Nu weet ik dat dit geen reis forum is, maar kan ik nu het gehele land bezoeken en bezoeken met mijn Tesla. Wat moeten we zeker gaan doen? Is kamperen ook een optie? Laadopties, pasjes etc tips zijn welkom. Totaal willen z'n 2 1/2 week op pad gaan.
 
Dank u. We zijn nu in Oostenrijk. Maar umc alhoewel groen als ik hem in schuko of rode stekker plugt wordt rood als ik de auto plug.
Heeft iemand al probleem gehad met umc in Oostenrijk ?
Even de stekker van de umc op zijn kop in het stopcontact steken. Ook op het display op 5amp zetten wil wel eens werken en als hij dan gaat laden dan net zo lang opvoeren naar de 13amp totdat hij een error geeft. Daarna net 1 amp eronder zetten.
 
Nou voor mij komt dit topic als geroepen, om de een of andere reden ben ik nog nooit in dit gebied geweest. Nu wil ik samen met mijn zoon (15 jaar) een roodtrip gaan maken als reisdoel Kroatië. Nu weet ik dat dit geen reis forum is, maar kan ik nu het gehele land bezoeken en bezoeken met mijn Tesla. Wat moeten we zeker gaan doen? Is kamperen ook een optie? Laadopties, pasjes etc tips zijn welkom. Totaal willen z'n 2 1/2 week op pad gaan.

Ga je geen spijt van hebben. Lees dit topic even vanaf pagina 1 door. We zitten nu pas op pagina 2 dus prima te doen. Veel info en tips zal je daar zien. Kamperen is prima in Kroatië, veel lokaties. Pasjes niet nodig, bijna allemaal gratis en via sms of plugsurfing app te starten.
 
Even de stekker van de umc op zijn kop in het stopcontact steken. Ook op het display op 5amp zetten wil wel eens werken en als hij dan gaat laden dan net zo lang opvoeren naar de 13amp totdat hij een error geeft. Daarna net 1 amp eronder zetten.

Thanks. Had dit uiteraard al geprobeerd. Zit nu met een serieuze laad probleem. Zie Charging issue: Supercharger ok, Tesla Destination charger ok, but UMC not, nore any public Type 2

Heb toch even Otocac SuC gecheckt gisteren maar dus nog geen stroom daar.