Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vorig weekend over een (pin)egel gereden met als gevolg een lekke/platte band, maar buiten die vier pinnetjes was blijkbaar de schroef doorslaggevend. Bij de bandencentrale konden ze de band niet herstellen en duurde het 3 dagen vooraleer er een nieuwe kon geplaatst worden. Bij Tesla boden ze de oplossing om er onmiddellijk een nieuwe op te leggen of ... 2 nieuwe (en dit na 5 maanden)
Blijkbaar liggen er Silent-banden (voorzien van een "schuimlaag") op of heb ik iets gemist?
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1.9 MB · Views: 337
Blijkbaar liggen er Silent-banden (voorzien van een "schuimlaag") op of heb ik iets gemist?

Tiens, van welk type band is dit een foto? Jij hebt toch staggered PS2s of niet? Michelin PS2s hebben toch geen foam?

- - - Updated - - -

Bij Tesla boden ze de oplossing om er onmiddellijk een nieuwe op te leggen of ... 2 nieuwe (en dit na 5 maanden)

Ik heb bij die van mij ook al gemerkt dat je niet al te gek moet doen of je haalt geen seizoen met een set banden. We zullen na zondag zien wat er nog van overblijft. :scared:
 
Heb geen net geen staggered set gemonteerd gekregen, zijn zowel voor- als achteraan 245/35/21 (Continental silent), het voordeel is dat ze de nieuwe banden achteraan gemonteerd hebben, met het oog op Ludicrous.

Toch wel merkwaardig wat ze allemaal uitspoken met die velgen- en bandensets. Op het Amerikaans forum gaat het nieuws dat de P85Ds en P90Ds tegenwoordig weer staggered uitgeleverd worden. En over het waarom van dit soort bokkesprongen wordt dus nooit gecommuniceerd.
 
In hoop toch echt dat de mijne voor en achter dezelfde krijgt omdat wisselen wat makkelijker is als ze dezelfde breedte hebben, ik weet dat dat voor mijn P90D minder uitmaakt omdat deze All Wheel is en dus de banden waarschijnlijker gelijkmatiger slijten.
Maar toch, achter meer dan 245 laat het gebruik ook nog toenemen.
 
In hoop toch echt dat de mijne voor en achter dezelfde krijgt omdat wisselen wat makkelijker is als ze dezelfde breedte hebben, ik weet dat dat voor mijn P90D minder uitmaakt omdat deze All Wheel is en dus de banden waarschijnlijker gelijkmatiger slijten.
Maar toch, achter meer dan 245 laat het gebruik ook nog toenemen.

Tijdens de conf call waarin Elon ludicrous mode aankondigde, vertelde hij ook dat deze wagens de beste prestaties neer zetten als ze zijn uitgerust met een staggered setup. Ik ben dus blij dat ik 265 achteraan heb. In aanloop van de track day morgen heb ik mijn banden eens gemeten en ik meet zowel voor- als achteraan nog ongeveer 5 mm. Vermoedelijk zal er geen groot verschil zijn tussen de slijtage voor en achter bij een AWD.
 
Na 53000km de achterbanden vervangen. Binnenkant van de band is toch wel erg rond afgesleten lijkt me. De eerste 20000km hebben we netjes de banden geroteerd maar later niet meer. De rest van het loopvlak is wel zeer gelijkmatig afgesleten lijkt me. Iemand een suggestie waardoor de binnenkant zo is afgesleten? Het automatisch verlagen van de auto staat gewoon op +160km/h en dat rijden we zeer zelden :)
Afbeelding.jpg
Afbeelding 1.jpg
Afbeelding 2.jpg
Afbeelding 3.jpg
 
Gisteren groene alloygatrs gemonteerd op grijze turbines. Is weer eens wat anders [emoji16]. M'n vrouw vond ze stoer haaha.

Helaas beetje donker; maar dit was op terugweg langs SuC Ams.

Mooie combinatie met de zwarte kleur! Heb vorige week gelijk donkere alloygators laten monteren na m'n eerste aanvaring met een onwillige stoeprand. Was in eerste instantie huiverig voor de alloygators maar moet zeggen dat het resultaat me niet tegen valt. Beschadigde velgen zien er een stuk beroerder uit vind ik...
image.jpg
 
Al enkele dagen op zoek naar een nieuw setje banden voor achter
265/35/21 Michelin pilot

In Nederland niet te verkrijgen en alle sites geven aan niet beschikbaar behalve op een site voor 400 euro p/s

Vorig jaar via Oponeo nog voor 275 p/s kunnen verkrijgen.

Vandaag uiteindelijk in Duitsland gekocht
lastige bandenmaat voor Michelin? of worden ze gehamsterd?
 
ERVee ik stuur je een PM, weet niet zeker of deze prijs voor iedereen wordt gerekend. Als je belangstelling hebt, kun je zelf navraag doen, of ik doe het voor je. Het is in Den Haag, niet de mooiste en en best ge-equipeerde bandenzaak maar eerlijk en netjes en de eigenaar let heel goed op of zijn jongens goed werken, wil geen problemen met een Tesla. Ik kom er al vele jaren en heb ook met de MS al tot volle tevredenheid diverse bandenwissels gedaan.
 
ERVee ik stuur je een PM, weet niet zeker of deze prijs voor iedereen wordt gerekend. Als je belangstelling hebt, kun je zelf navraag doen, of ik doe het voor je. Het is in Den Haag, niet de mooiste en en best ge-equipeerde bandenzaak maar eerlijk en netjes en de eigenaar let heel goed op of zijn jongens goed werken, wil geen problemen met een Tesla. Ik kom er al vele jaren en heb ook met de MS al tot volle tevredenheid diverse bandenwissels gedaan.

Thankx!