Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Geloof het of niet, zo'n hydraulische garagekrik.
Was daarmee binnen 20 seconden op hoogte.
(MS natuurlijk eerst op Jack mode).
Verder heb ik ook een wielmoer sleutel op lucht en dus duurt het minder dan 5 minuten om een velg te wisselen.
Twee uurtjes tegen 40 minuten
Sommige kiezen er voor de velgen op te slaan bij het betreffende bandenbedrijf.
Wat me daarvan echt tegenstond is het inplannen, nu kan ik er elk moment kiezen dit te doen.
Een paar jaren geleden was het zo druk dat ik weken moest wachten en dat wilde ik niet meer.
Het is trouwens akelig stil bij de bandenbedrijven.

Mijn oprit is een schuin oplopend dijklichaam. Ik durf daar geen banden te wisselen. Het 100% afhankelijk zijn van blokken voor de wielen voelt niet lekker.
 
Ik vind ze erg mooi op de blauwe. Niet zo op de rode...
attachment.php?attachmentid=106023&stc=1&d=1451577875.jpg
ik denk dat die in een grotere maat zijn?
Of is dat optisch bedrog?


dit zijn 22 inch Lexani Lust velgen. ik vind deze ook te groot 20 is al groot genoeg
 
Mijn model S komt eraan met de 19 inch cyclone velgen gezien de 21 leasingsgewijs afgestraft werden. Maar eigenlijk ziet een S er maar echt goed uit, vind ik, met de 21 inch turbine velgen. Dus overweeg ik (voorlopig) om een set 21 inch velgen in tweedehands te kopen vanuit de VS (tenzij er hier iemand vanaf zou willen).

Met logica krijg ik de aankoop toch niet uitgelegd, dus het is pure auto-emotie. Ze zouden op een 85D komen, moet ik dan ook maar voor de staggered set-up gaan? Kan dit wel op een 85D?

Iemand ervaring met een tesla in leasing in België en winterbanden? Komen die op dezelfde velgen (Cyclones in mijn geval) of kiest de leasing voor een extra velgen set?

Misschien ben ik toch nog vatbaar voor rede en laat ik het hele idee varen.

Koenraad
 
dit zijn 22 inch Lexani Lust velgen. ik vind deze ook te groot 20 is al groot genoeg

Gadverdamme, velgenporno!

Mijn model S komt eraan met de 19 inch cyclone velgen gezien de 21 leasingsgewijs afgestraft werden. Maar eigenlijk ziet een S er maar echt goed uit, vind ik, met de 21 inch turbine velgen. Dus overweeg ik (voorlopig) om een set 21 inch velgen in tweedehands te kopen vanuit de VS (tenzij er hier iemand vanaf zou willen).

Met logica krijg ik de aankoop toch niet uitgelegd, dus het is pure auto-emotie. Ze zouden op een 85D komen, moet ik dan ook maar voor de staggered set-up gaan? Kan dit wel op een 85D?

Iemand ervaring met een tesla in leasing in België en winterbanden? Komen die op dezelfde velgen (Cyclones in mijn geval) of kiest de leasing voor een extra velgen set?

Misschien ben ik toch nog vatbaar voor rede en laat ik het hele idee varen.

Koenraad

Ik heb zowel de 19" als 21" cyclones, maar rij voorlopig uitsluitend de 19".

21" = mooist, voor de sportieve rijder die kan omgaan met de bijna onvermijdelijke stoeprand/parkeergarage/pothole schade --> neem alloygators!
19" = ook mooi, veel comfortabeler, schadevrij
 
Ik ben weer eens aan het kijken naar geschikte zomerbanden. Ter vervanging van de Vredestein Ultrac Sessanta die ik nu op de 20" velgen heb liggen.
Ik had onthouden dat men hier tevreden was over de Vredestein Pilot Sport 3. Echter:
- Die zijn er niet in de juiste maat (ik heb nu 245/40R20). Wel in 255/40R20 maar dan is de omtrek te groot denk ik;
- Ze maken nogal wat lawaai: 71 dB volgens de specs. Ik had eerst Pirelle Pzero, en die maakten met 72 dB enorm veel geluid. Daarom ben ik naar Vredestein met 67 dB overgestapt. Ik wil liever niet meer geluid dan nu...

Al met al lijken de Michelins me niet heel geschikt. Zie ik iets over het hoofd? Wat dan wel (Dunlop SP Sport is er wel in de juiste maat, en met 68 dB).
 
Ik ben weer eens aan het kijken naar geschikte zomerbanden. Ter vervanging van de Vredestein Ultrac Sessanta die ik nu op de 20" velgen heb liggen.
Ik had onthouden dat men hier tevreden was over de Vredestein Pilot Sport 3. Echter:
- Die zijn er niet in de juiste maat (ik heb nu 245/40R20). Wel in 255/40R20 maar dan is de omtrek te groot denk ik;
- Ze maken nogal wat lawaai: 71 dB volgens de specs. Ik had eerst Pirelle Pzero, en die maakten met 72 dB enorm veel geluid. Daarom ben ik naar Vredestein met 67 dB overgestapt. Ik wil liever niet meer geluid dan nu...

Al met al lijken de Michelins me niet heel geschikt. Zie ik iets over het hoofd? Wat dan wel (Dunlop SP Sport is er wel in de juiste maat, en met 68 dB).

ik heb de Dunlop SP Sport een geprobeerd, maar die waren héél snel versleten.:crying:
 
Michelin Pilot Super Sport is m.i. de beste UHP band die je in die maat kunt krijgen. Geeft wel 71 dB geluidsdruk en zal ook niet super lang meegaan.
Dit worden waarschijnlijk mijn volgende voorbanden... Achter komen die banden in 285/35-20 of bij slechte verkrijgbaarheid daarvan toch de Michelin Pilot Sport 3
Ik ben weer eens aan het kijken naar geschikte zomerbanden. Ter vervanging van de Vredestein Ultrac Sessanta die ik nu op de 20" velgen heb liggen.
Ik had onthouden dat men hier tevreden was over de Vredestein Michelin Pilot Sport 3. Echter:
- Die zijn er niet in de juiste maat (ik heb nu 245/40R20). Wel in 255/40R20 maar dan is de omtrek te groot denk ik;
- Ze maken nogal wat lawaai: 71 dB volgens de specs. Ik had eerst Pirelle Pzero, en die maakten met 72 dB enorm veel geluid. Daarom ben ik naar Vredestein met 67 dB overgestapt. Ik wil liever niet meer geluid dan nu...

Al met al lijken de Michelins me niet heel geschikt. Zie ik iets over het hoofd? Wat dan wel (Dunlop SP Sport is er wel in de juiste maat, en met 68 dB).