Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Daar sta je dan bij Tesla HQ, Supercharger Amsterdam IMG_20170702_104544.jpg op een zondag, waar ze me niet kunnen helpen. Takeldienst komt om de lekke band te vervangen...
 
Hallo allemaal,

Ik heb nu Michelin pilot sport 3 onder/op de auto staan. Heel tevreden over qua grip maar luidruchtig. Hoe verhoudt de Michelin primacy 3 mbt grip geluid en slijtage tov pilot? Heeft er iemand hier overstap gedaan ? Ik dacht het wel als zoekfunctie op thread losliet maar zou ervaringen wel eens willen horen. Heb 19 inch velgen en 70d ms. Ben Michelin fan maar sta open voor alternatieve
 
ik rij op de primacy 3, geluidniveau is goed, ik ben ook tevreden over de grip, ik race echter niet over rotondes, op mijn rwd classic ook primacy 3 gehad nadat de goodyears op waren, de primacy 3 sleet wel harder dan de goodyear, nu met de 90d na 15000 km nog 6 mm profiel v&a, mijn gem verbruik is 210 wh/km als referentie.
 
  • Like
Reactions: Phil_BE
ik rij op de primacy 3, geluidniveau is goed, ik ben ook tevreden over de grip, ik race echter niet over rotondes, op mijn rwd classic ook primacy 3 gehad nadat de goodyears op waren, de primacy 3 sleet wel harder dan de goodyear, nu met de 90d na 15000 km nog 6 mm profiel v&a, mijn gem verbruik is 210 wh/km als referentie.

de pilot sport 3 die er nu onderstaan zijn na 25-30k km bijna aan vervanging toe heb nog een kleine 4mm maar ik vervang ze normaal gezien stuk vroeger dan de wettelijke 1,7mm
 
Last edited:
de pilot sport 3 die er nu onderstaan zijn na 25-30k km bijna aan vervanging toe heb nog een kleine 4mm maar ik vervang ze normaal gezien stuk vroeger dan de wettelijke 1,7mm

Ik heb ook de Michelin pilot sport 3 (19") op mijn S85D, het zijn nog de originele fabrieksbanden (wagen is afgeleverd eind december 2015 en winterbanden daar doe ik niet aan) en nu, na 61.000km, worden ze vervangen. Ze zijn versleten tot net op het referentiepunt. Mijn rijstijl is vrij sportief maar ik doe wel veel snelwegkilometers. Als ik dat hier zo lees dan mag ik wel heel blij zijn met die levensduur...