Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
ik had tijdens onze vakantie een lekke band in San Marino. Ze hadden daar alleen een band liggen (gebruikt) in de maat 245/45R20 terwijl ik 245/40R20 erop had liggen. Toch maar erop gelegd (links voor) en ik rijd er nu al enkele duizenden km's mee (naar huis, en hier wat ritten). Vrijwel zonder problemen en zonder dat je het merkt. Alleen bij max stuuruitslag hoor ik iets schaven, en bij 170 begint het stuur wat te trekken (enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn?). Ik heb luchtvering.
Morgen komen er twee nieuwe voorbanden op de in juiste maat... (Michelin PS4).
 
Op de terug reis vanaf de autoshow zouden we nog een nachtje bij @Rick A. langs gaan. De locatie is even ten westen van Parijs. We rijden vanaf Beaune naar Auxerre en lunchen en laden daar om vervolgens omdat we vroeg zijn nog even in Orville te laden. Moment dat we willen weg rijden krijgen we de melding banden spanning laag rechts achter. We zoeken op de navigatie een Franse bandenboer en rijden daar heen. In eerste instantie pompen ze band op en zeggen dat ze het niet kunnen repareren en dat ze ook geen 22 inch hebben liggen. Ondertussen was het zaterdagmiddag 18.00 uur en moesten we nog 20 km tot de locatie. Aangezien de band langzaam leeg liep besloten om nogmaals vol te gooien en rustig door te rijden. Dat ging prima en daar meteen gebeld met Tesla. Ze gingen meteen op zoek naar een nieuwe band. Na 20 min wordt ik terug gebeld met de mededeling dat door een Franse feest dag bijna alles dicht is tot woensdag. Oeps !!! Net gebeld weer netjes terug gebeld dat ze een band besteld hebben en dat deze waarschijnlijk woensdag ochtend geplaatst kan worden. Dus onze vakantie is met een aantal dagen verlengd en gelukkig mogen we bij @Rick A. en familie blijven. Top THX
 
  • Like
Reactions: Maarten
Iemand als bij toeval interesse om brede (265) 21inch turbine achter wielen te ruilen (mits eventuele compensatie) voor smalle (245) turbine wielen? Om bijvoorbeeld makkelijker banden te roteren etc. Donker grijs.

De velgen zijn in perfecte staat, met nieuwe Michelin super sport of eventueel zonder band.

Laat maar horen via PM.
 
IMG_8134.JPG

En we zijn vertrokken voor een dagje Parijs.
 
zijn bij jullie links en rechtsvoor op een zelfde diepte afgesleten ? bij mij niet het geval langs een kant zit ik al op bijna op de vervang indicatie langs de andere nog niet
Hey Phil,

toen ik mijn S vorig jaar ging afhalen met de 19"... had ik de 20" TST al opzijliggen.
Ben toen van de SeC rechtstreeks naar de bandencentrale gereden waar de TST's gemonteerd en uitgelijnd waren.

De mensen van de bandencentrale kregen links voor onmogelijk goed. Ze hebben mij toen naar de SeC terug gestuurd met hun rapport.
Ze hebben dat in Gent volgens mij rechtgezet aangezien er in Antwerpen toen geen mogelijkheid was om snel binnen te raken.
Ben me altijd blijven afvragen waarom een nieuwe auto niet perfect uitgelijnd uit de fabriek was gekomen.

Ondertussen is het natuurlijk niet meer van belang. Denk wel dat ik uitlijningsrapport ga vragen van SeC de dag van levering. Kwestie van gerust te zijn dat ik met een gerust hart buiten rijd.