Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Je weet dat je de hoogte tot waar de achterklep opengaat kunt instellen? Toch handig om die iets lager in te stellen indien je vaker in parkeergarages komt (uiteraard is het wat minder handig als je vaak de klep open moet doen buiten een parkeergarage). Sla er anders het instructieboekje even op na.

Dat wist ik wel, maar ik kom weinig in parkeergarages en dan vergeet je natuurlijk net het in te stellen!
 
HWS, PaulusdB en pwillemse78, super dank! Dit is het zeker. Wat een geweldig mechanisme, zo'n forum. Ik lees dagelijks braaf m'n portie, maar presure buffeting had ik niet opgemerkt :)
Irritant fenomeen ook, ik twijfelde er een beetje aan om er mee terug te gaan, het is zo'n ondefinieerbare klacht. Ik ga direct even schroeven zo. Benieuwd of ik zo een heel andere auto-ervaring heb.

Kleine update van mijn kant, ik heb de schroeven (vier stuks) uitgedraaid, en het trommelvliestrillen is vrijwel geheel verdwenen. Beetje water op de kunststof doppen laat goed zien of de schroeven op de doppen aansluiten als je de klep sluit en weer opent. Ik moest behoorlijk wat slagen maken voordat ze op alle plaatsen aansloten, zodat de achterklep nu op vier plekken steunt op de auto. Voor iedereen die last heeft van resonantie is dit een tip, de auto is veel stiller geworden.
 
Kleine update van mijn kant, ik heb de schroeven (vier stuks) uitgedraaid, en het trommelvliestrillen is vrijwel geheel verdwenen. Beetje water op de kunststof doppen laat goed zien of de schroeven op de doppen aansluiten als je de klep sluit en weer opent. Ik moest behoorlijk wat slagen maken voordat ze op alle plaatsen aansloten, zodat de achterklep nu op vier plekken steunt op de auto. Voor iedereen die last heeft van resonantie is dit een tip, de auto is veel stiller geworden.

+1000

Vanavond ook even bezig geweest. Goede tip van dat water. Ze sloten beneden nauwlijks aan. Dus alle 4 aangepakt.
Ik had een soort 'hum' bij 130-135km/h en die is nu weg! Windgeruis lijkt ook minder, dus top tip!
 
+1000

Vanavond ook even bezig geweest. Goede tip van dat water. Ze sloten beneden nauwlijks aan. Dus alle 4 aangepakt.
Ik had een soort 'hum' bij 130-135km/h en die is nu weg! Windgeruis lijkt ook minder, dus top tip!

Maar je draait ze 'uit'? Dus dat betekent dat ze verder omhoog uit de auto omhoog, uitsteken? En daardoor sluit de klep beter de auto af? Dat klinkt voor mij juist alsof de klep minder ver dicht kan, en dus juist meer keert (ikniesnapnie :)
 
foto 2.JPG

foto 1.JPG


Zie bijgaande beelden, nog even voor de helderheid, hier gaat het dus om. Je kan ze met de hand draaien. Je ziet op de bovenste al aan de afdruk (zwart half rondje vocht) dat het steunpunt van de klep netjes aansluit op het steunpunt van de auto zelf. Je kan dat dus zelf testen met een beetje water. Als de onderste steunpunten helemaal zijn ingedraaid (bij mij zat ie zelfs klemvast) dan denk ik dat het onwaarschijnlijk is dat de klep er op steunt.

En inderdaad, je draait ze er dus uit, en je zou denken dat de klep daarmee omhoog komt, verder van de auto. Dat is niet de bedoeling, het vooral de bedoeling dat ze aansluiten zodat de klep rust op de steunpunten, ik heb ze niet zover naar buiten gedraaid dat de hele klep naar buiten komt te staan.

Ik zou het iedereen aanraden te checken, ook als je niet bewust last hebt van resonantie. Bij mij scheelt het enorm in het geluidsniveau.
 
Last edited:
En inderdaad, je draait ze er dus uit, en je zou denken dat de klep daarmee omhoog komt, verder van de auto. Dat is niet de bedoeling, het vooral de bedoeling dat ze aansluiten zodat de klep rust op de steunpunten, ik heb ze niet zover naar buiten gedraaid dat de hele klep naar buiten komt te staan.
Voor wat betreft die plastic doppen onderaan heb ik die lekker laten zitten en de rubberen doppen in de achterklep zelf wat uitgedraaid. Uiteindelijk is het effect natuurlijk hetzelfde, maar die onderste doppen leken wat los te zitten en kunnen dus 'verlopen' naar mijn idee.
 
En weer even terug naar het velgen en banden topic:smile: Erg happy met mijn Vossen CV1 20 inch als winterset: https://www.facebook.com/PrestigeAutoCouture/posts/704296936269687
Ga serieus denken over dezelfde velg in 21 of 22 inch als zomerset. Iemand hier al ervaring mee? Gaat dit niet te veel stuiteren?
Ik ben ook benieuwd of de standaard 21 inch banden van de P85+ nog te verkopen zijn. Dit zal voornamelijk afhangen van de vraag of ze ook passen op auto's zonder het performance plus pakket. Volgens mijn velgenleverancier is dit geen probleem. Ik zie trouwens dat Tesla 8000(!) USD vraagt voor een 21 inch set met banden. Weet iemand wat de euro prijs in NL is?
 
En weer even terug naar het velgen en banden topic:smile: Erg happy met mijn Vossen CV1 20 inch als winterset: https://www.facebook.com/PrestigeAutoCouture/posts/704296936269687
Ga serieus denken over dezelfde velg in 21 of 22 inch als zomerset. Iemand hier al ervaring mee? Gaat dit niet te veel stuiteren?
Ik ben ook benieuwd of de standaard 21 inch banden van de P85+ nog te verkopen zijn. Dit zal voornamelijk afhangen van de vraag of ze ook passen op auto's zonder het performance plus pakket. Volgens mijn velgenleverancier is dit geen probleem. Ik zie trouwens dat Tesla 8000(!) USD vraagt voor een 21 inch set met banden. Weet iemand wat de euro prijs in NL is?

Bij mij blijven de winterbanden op de 21 inch en liggen de zomerslofjes straks op 22 inch concave's. Volgens diverse specialisten ga ik het verschil tussen 21 en 22 inch niet merken. (vind de 21ers prima rijden) De oorspronkelijke banden zijn vast wel te verkopen aan Mede P85+ers die met een jaartje hun banden versleten hebben:wink:
 
Bij mij blijven de winterbanden op de 21 inch en liggen de zomerslofjes straks op 22 inch concave's. Volgens diverse specialisten ga ik het verschil tussen 21 en 22 inch niet merken. (vind de 21ers prima rijden) De oorspronkelijke banden zijn vast wel te verkopen aan Mede P85+ers die met een jaartje hun banden versleten hebben:wink:

Ik vind de 21 inch winterbanden wel erg prijzig, zeker gezien de te verwachten slijtage. Tevens een beetje bevreesd voor het lichtmetaal in pekeltijd, daarom heb ik voor zwart gemoffelde gekozen voor de winter. 21 inch winterbanden is natuurlijk wel erg mooi.
Ik ben overigens van plan de hele originele 21 inch set te verkopen inclusief velgen. Vandaar mijn vraag of dat past op andere Model S modellen, want niemand met een P85+ gaat dat kopen of hooguit als vervanging van beschadigde velgen.
 
De P+ 21" wielen passen gewoon op alle andere modellen.

Ik heb mijn complete 21" set aan EnergyKart verkocht, die geen P+ heeft.

De set is netjes door Tesla Tilburg voor aflevering gemonteerd; dat zouden ze heus niet doen als daar bezwaren tegen zouden zijn..
 
Is er toevallig iemand die van zijn 21" donkergrijze velgen af wil?
Ik zit er hard over te denken - ik ben zo tevreden over mijn 20" met winterbanden dat ik me afvraag of ik voor de zomer ook niet naar 20" zal gaan. Zit veel in Amsterdam en daar is de stoep zo geraakt...

Het zijn 21" P+ (dus achter 9Jx21 en voor 8.5Jx21 met achter de Micheliin 265/35-21 en voor de 245/35-21 banden) wielen die ca 4,000 km hebben meegemaakt, waarvan 2 banden nog niet eens 2,500.

Een paar hele kleine beschadigingen die ik zal laten wegwerken en dus eigenlijk in de verkoop ZGAN.

Doe een bod en mijn nadenken wordt wellicht handelen - je mag ze uiteraard bekijken voordat we de deal definitief maken !

PM met anders als je meer wil weten.
 
View attachment 40145
View attachment 40146

Zie bijgaande beelden, nog even voor de helderheid, hier gaat het dus om. Je kan ze met de hand draaien. Je ziet op de bovenste al aan de afdruk (zwart half rondje vocht) dat het steunpunt van de klep netjes aansluit op het steunpunt van de auto zelf. Je kan dat dus zelf testen met een beetje water. Als de onderste steunpunten helemaal zijn ingedraaid (bij mij zat ie zelfs klemvast) dan denk ik dat het onwaarschijnlijk is dat de klep er op steunt.

En inderdaad, je draait ze er dus uit, en je zou denken dat de klep daarmee omhoog komt, verder van de auto. Dat is niet de bedoeling, het vooral de bedoeling dat ze aansluiten zodat de klep rust op de steunpunten, ik heb ze niet zover naar buiten gedraaid dat de hele klep naar buiten komt te staan.

Ik zou het iedereen aanraden te checken, ook als je niet bewust last hebt van resonantie. Bij mij scheelt het enorm in het geluidsniveau.

Rutger dit is een tip die zijn eigen thread verdient, ik had ook last van 'pressure buffeting' en ik denk dat er velen zijn die dit ook hebben maar als normaal ervaren, Tesla Amsterdam had er al eens naar gekeken (achterklep afstellen), echter nu ik het zelf met bovenstaande methode heb gedaan is het verholpen, super!
Weer een puntje minder voor de service volgende week :) Nu alleen nog de brom en het feit dat de auto maar 323 typical laad op 90%...
 
Vandaag mijn Vossenwinterset weer opgehaald.
De ventielen zijn vervangen door kortere exemplaren omdat ze tegen de remklauwen liepen.
Tevens hebben we de Alloygators eraf gehaald.
Tjemig wat zat daar al een hoop rommel tussen de velg en de ringen.
Zelfs zand wat wat na 10 dagenen al tussen zit is niet best.
Ik heb ze er nu afgelaten en twijfel wat erger is.
Velg die langzaam open schuurt terwijl er constant vocht(en pekel) en schuurmiddel inzit OF en risico dat ik schade rijd.

Tja
(ik heb nog een nieuwe set zwarte Alloy gators liggen en een 10 dagen oude zilveren set)
Wie er op het punt staat een te bestellen.....bij mij tegen gereduceerd tarief te verkrijgen :wink:
 
Vandaag mijn Vossenwinterset weer opgehaald.
De ventielen zijn vervangen door kortere exemplaren omdat ze tegen de remklauwen liepen.
Tevens hebben we de Alloygators eraf gehaald.
Tjemig wat zat daar al een hoop rommel tussen de velg en de ringen.
Zelfs zand wat wat na 10 dagenen al tussen zit is niet best.
Ik heb ze er nu afgelaten en twijfel wat erger is.
Velg die langzaam open schuurt terwijl er constant vocht(en pekel) en schuurmiddel inzit OF en risico dat ik schade rijd.

Tja
(ik heb nog een nieuwe set zwarte Alloy gators liggen en een 10 dagen oude zilveren set)
Wie er op het punt staat een te bestellen.....bij mij tegen gereduceerd tarief te verkrijgen :wink:

Welk type heb je? Cv1 toevallig? Ben benieuwd naar de prijs?