Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Rutger dit is een tip die zijn eigen thread verdient, ik had ook last van 'pressure buffeting' en ik denk dat er velen zijn die dit ook hebben maar als normaal ervaren, Tesla Amsterdam had er al eens naar gekeken (achterklep afstellen), echter nu ik het zelf met bovenstaande methode heb gedaan is het verholpen, super!
Weer een puntje minder voor de service volgende week :) Nu alleen nog de brom en het feit dat de auto maar 323 typical laad op 90%...
Toch Even even domme vraag, ben compleet atechnisch. Je draait dus de knoppen verder in, waardoor de klep verder dichtgaat toch? En door wat water op de onderste punten te doen zie je bij het sluiten dat als hij goed aansluit dat er geen water blijft liggen toch?
 
Toch Even even domme vraag, ben compleet atechnisch. Je draait dus de knoppen verder in, waardoor de klep verder dichtgaat toch? En door wat water op de onderste punten te doen zie je bij het sluiten dat als hij goed aansluit dat er geen water blijft liggen toch?

Nope.
Je laat de plastic doppen voor wat ze zijn, maar daarop horen rubberen doppen te rusten. Deze zitten in de klep. Die draai je dus uit. Ze komen dan verder naar buiten, zodat de klep goed rust op 4 punten plus het slot.

Halverwege de klep zit een soortgelijk iets.

Waterdruppel worden platgedrukt als de aansluiting goed is.
 
Nope.
Je laat de plastic doppen voor wat ze zijn, maar daarop horen rubberen doppen te rusten. Deze zitten in de klep. Die draai je dus uit. Ze komen dan verder naar buiten, zodat de klep goed rust op 4 punten plus het slot.

Halverwege de klep zit een soortgelijk iets.

Waterdruppel worden platgedrukt als de aansluiting goed is.

Werkt ook met stoepkrijt van de kinderen
 
Nope.
Je laat de plastic doppen voor wat ze zijn, maar daarop horen rubberen doppen te rusten. Deze zitten in de klep. Die draai je dus uit. Ze komen dan verder naar buiten, zodat de klep goed rust op 4 punten plus het slot.

Halverwege de klep zit een soortgelijk iets.

Waterdruppel worden platgedrukt als de aansluiting goed is.

Ik had ze juist ingedraaid, want anders raakten de bovenste 2 van de rubber doppen van de klep niet die op de auto zelf. Nu worden alle 4 de druppels platgedrukt, echter heb ik nu het ide juist mee luchtdruk/trillingen te hebben (Kwaad naar erger). Pfff, lastig hoor :)
 
image.jpg
Nope.
Je laat de plastic doppen voor wat ze zijn, maar daarop horen rubberen doppen te rusten. Deze zitten in de klep. Die draai je dus uit. Ze komen dan verder naar buiten, zodat de klep goed rust op 4 punten plus het slot.

Halverwege de klep zit een soortgelijk iets.
er
Waterdruppel worden platgedrukt als de aansluiting goed is.



Dit snap ik niet. Ik kan alleen de 2 plastic doppen in hoogte verstellen. De rubberen doppen in de klep valt niets aan te verstellen.
De andere 2 punten valt ook niets aan te verstellen.
Als ik de klep sluit wordt deze eerst helemaal naar beneden getrokken om vervolgens weer een klein stukje omhoog te komen.
Je kunt dus met water of krijt niet controleren of er dan nog goed contact is.
Wat bij mijn klep opvalt is dat de achterlichtunits van de klep en carrosserie aan de linkerkant op dezelfde hoogte liggen, echter aan de rechterkant is er ca. 5 mm hoogteverschil.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    1.8 MB · Views: 667
  • image.jpg
    image.jpg
    2 MB · Views: 708
  • image.jpg
    image.jpg
    1.9 MB · Views: 657
Last edited:
Dit moet je niet moeilijker maken dan het is. De rubber doppen zijn te verdraaien in de klep. Als je ze zo draait dat de klep mooi aansluit op de rest van de auto kun je daarna zorgen dat ze allemaal correct en met dezelfde druk aansluiten. Volg daarvoor de volgende procedure:
Knip een strookje papier van 3 centimeter breed en 30 centimeter lang en leg dat op het kunststof steuntje. Sluit nu de achterklep en hou het papiertje zo dat het uiteinde op het steuntje ligt en het andere uiteinde hou je in de hand vanaf de buitenzijde van de auto. Als de klep dicht is en je kunt het papiertje zonder weerstand onder de steun uit trekken, dan sluit de steun niet aan. Scheurt het papiertje als je het er tussenuit wilt trekken, dan staat er teveel druk op dit punt.

Als je alle punten op dezelfde druk hebt staan en het papiertje komt er tussenuit zonder te scheuren, dan staan de steunpunten goed afgesteld.

Dit hadden ze natuurlijk bij Tesla moeten doen... ;-)
 
Dit moet je niet moeilijker maken dan het is. De rubber doppen zijn te verdraaien in de klep. Als je ze zo draait dat de klep mooi aansluit op de rest van de auto kun je daarna zorgen dat ze allemaal correct en met dezelfde druk aansluiten. Volg daarvoor de volgende procedure:
Knip een strookje papier van 3 centimeter breed en 30 centimeter lang en leg dat op het kunststof steuntje. Sluit nu de achterklep en hou het papiertje zo dat het uiteinde op het steuntje ligt en het andere uiteinde hou je in de hand vanaf de buitenzijde van de auto. Als de klep dicht is en je kunt het papiertje zonder weerstand onder de steun uit trekken, dan sluit de steun niet aan. Scheurt het papiertje als je het er tussenuit wilt trekken, dan staat er teveel druk op dit punt.

Als je alle punten op dezelfde druk hebt staan en het papiertje komt er tussenuit zonder te scheuren, dan staan de steunpunten goed afgesteld.

Dit hadden ze natuurlijk bij Tesla moeten doen... ;-)

Goeie tip, ik ga het proberen.
 
Goede tip van de strookjes papier! Zojuist de klep perfect kunnen afstellen.
Omdat het zonnetje schijnt gelijk maar even foto's gemaakt van de wintervelgen (20" Autec Veron) die afgelopen week zijn gemonteerd.
Van grijze naar zilveren velgen maken de auto toch wel erg anders.....heb wel custom made zwart/ witte center caps (voor degenen die van details houden, daar is dit topic per
slot van rekening voor :biggrin:
IMG_0873.JPG
IMG_0931.JPG
IMG_0932.JPG
IMG_0933.JPG
IMG_0934.JPG
 
Goede tip van de strookjes papier! Zojuist de klep perfect kunnen afstellen.
Omdat het zonnetje schijnt gelijk maar even foto's gemaakt van de wintervelgen (20" Autec Veron) die afgelopen week zijn gemonteerd.
Van grijze naar zilveren velgen maken de auto toch wel erg anders.....heb wel custom made zwart/ witte center caps (voor degenen die van details houden, daar is dit topic per
slot van rekening voor :biggrin:
Knappe velgen hoor, is er een groot verschil in rijcomfort of geluid?
Ook leuk dat je zwaait naar de forumlezers :tongue:
 
Dit moet je niet moeilijker maken dan het is. De rubber doppen zijn te verdraaien in de klep. Als je ze zo draait dat de klep mooi aansluit op de rest van de auto kun je daarna zorgen dat ze allemaal correct en met dezelfde druk aansluiten. Volg daarvoor de volgende procedure:
Knip een strookje papier van 3 centimeter breed en 30 centimeter lang en leg dat op het kunststof steuntje. Sluit nu de achterklep en hou het papiertje zo dat het uiteinde op het steuntje ligt en het andere uiteinde hou je in de hand vanaf de buitenzijde van de auto. Als de klep dicht is en je kunt het papiertje zonder weerstand onder de steun uit trekken, dan sluit de steun niet aan. Scheurt het papiertje als je het er tussenuit wilt trekken, dan staat er teveel druk op dit punt.

Als je alle punten op dezelfde druk hebt staan en het papiertje komt er tussenuit zonder te scheuren, dan staan de steunpunten goed afgesteld.

Dit hadden ze natuurlijk bij Tesla moeten doen... ;-)



Die rubber doppen bleken alle muurvast te zitten, vandaar dat ik dacht dat ze niet te verstellen waren.
Met een beetje geweld heb ik ze nu alle 4 losgekregen en gesteld. Werkt perfect met de papieren strook.
 
afgelopen donderdag winterbanden op de standaard 19" velgen laten zetten. Heb erg zitten twijfelen om het bij mij in de buurt te laten doen of bij Tesla in Tilburg. Uiteindelijk in Tilburg laten doen. Tijdens het verwisselen van de band hebben ze één van de velgen beschadigd, hebben ze meteen voor een nieuwe omgewisseld. Dus toch blij dat ik naar Tilburg ben geweest.
 
Ik vind de 21 inch winterbanden wel erg prijzig, zeker gezien de te verwachten slijtage. Tevens een beetje bevreesd voor het lichtmetaal in pekeltijd, daarom heb ik voor zwart gemoffelde gekozen voor de winter. 21 inch winterbanden is natuurlijk wel erg mooi.
Ik ben overigens van plan de hele originele 21 inch set te verkopen inclusief velgen. Vandaar mijn vraag of dat past op andere Model S modellen, want niemand met een P85+ gaat dat kopen of hooguit als vervanging van beschadigde velgen.
Ik heb nog even nagevraagd bij mijn DS wat de prijs is van een losse Tesla 21 inch velg i.v.m. een mogelijk verkoop. Dat blijkt te zijn 1.750 euro voor een losse velg, inclusief BTW, maar exclusief band en sensor! Ik had al besloten de velgen te behouden, maar met de wetenschap dat de velgen van echt zilver zijn gemaakt, ga ik wel extra voorzichtig zijn deze zomer:wink:
 
afgelopen donderdag winterbanden op de standaard 19" velgen laten zetten. Heb erg zitten twijfelen om het bij mij in de buurt te laten doen of bij Tesla in Tilburg. Uiteindelijk in Tilburg laten doen. Tijdens het verwisselen van de band hebben ze één van de velgen beschadigd, hebben ze meteen voor een nieuwe omgewisseld. Dus toch blij dat ik naar Tilburg ben geweest.


weet ik zo niet... wie beschadigt nu een velg bij verwisselen van band ??

kijk ook je verbruik even na, ik vermoed dat dit gaat stijgen nu.