Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Interessante ontwikkeling.
Potenza S001 zag er tot nu toe niet aantrekkelijk uit, dan was de RE050A nog beter:
Bridgestone.JPG


Maar dan gaan de 20" velgen van de i8 waarschijnlijk ook passen. Meer keus is altijd goed en wellicht komen er ook velgen met lage luchtweerstand.
(Die op het plaatje in Maurice's link vind ik niks, trouwens.)
 
welke banden monteren ?

na +40k zijn de banden achteraan aan vervanging toe. 19"
ik wil uiteraard een band die én stil is; én zuinig is; én voldoende grip heeft bij regen. (En nog betaalbaar is)
voorlopig nog een onmogelijke combinatie; zo lijkt het.

welke komt in de buurt ?
thx


ps : animatie op Continental België en Luxemburg -Conti.eContact™: Focus op elektrische voertuigen is leuk, ModelS. Maar banden gaan tot enkel tot 16"

Ik heb de Dunlop sportmaxx RT die voldoet op alle vlakken aan je vraag.
 
Heb je geen ervaringen met de 19" goodyears die Tesla af fabriek monteert? Ben met name nieuwsgierig hoe ze zich verhouden tegenover deze.

Ben ook begonnen met de 21". Vond de velg te kwetsbaar om mee te nemen naar afgelegen gebieden in Italië dus nam een 19" standaard velg over. (Eén band hier nu toch stuk gereden, de weg naar onze accommodatie lijkt wel een maanlandschap, dus mijn zorgen waren niet onterecht). OT: de 19" Goodyear Eagle is zeker stiller, stuurt misschien iets fijner (geen verrassing), is misschien iets zuiniger maar dat laatste heb ik niet kunnen vaststellen.
 
1e week van September

Ik wil wel de laatste week van Augustus met een paar anderen (net Loek over gesproken) een testdrive naar Bad Rappenau rechtstreeks maken (en dan terug of evt door naar Lago Maggiore en dan overnachting en terug) om te kijken of dat goed gaat. Liever alleen stilstaan dan met de kleine....

Ook iets voor jou?

We hebben het hier wel eens over gehad. Misschien, als het inderdaad kwestie is van heenrijden, slapen en weer terug, is het een leuk idee om het met een paar wagens te doen. Wordt gelijk een mooi "event". Als ik het kan inpassen dan ben ik dan graag van de partij ;)
 
1e week van September

Ik wil wel de laatste week van Augustus met een paar anderen (net Loek over gesproken) een testdrive naar Bad Rappenau rechtstreeks maken (en dan terug of evt door naar Lago Maggiore en dan overnachting en terug) om te kijken of dat goed gaat. Liever alleen stilstaan dan met de kleine....

Ook iets voor jou?
Laat maar weten als de plannen wat concreter zijn (datum, duur). Lijkt mij ook leuk om eens een wat langere rit te maken.