Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik zoek het randje ook nooit op, maar merk dat scherper sturen met name op hogere snelheden dld en bochtige bergwegen.
Ben verder geen voorstander van om niet originele velgen te gebruiken. Zeker niet als deze afwijken betreffende et waarden en extra hulpmiddelen nodig hebben om ze te kunnen monteren. Met name die afwijkende et waarden veranderen het krachtenspel.

Mijn 19" turbines komen ook gewoon bij Tesla vandaan. Bovendien heb ik juist veel meer last van nerveus stuurgedrag met die 21" banden als ik normale snelheden rij over minder goed wegdek. Vooral als er van die zwarte reparatiestrepen op/in het wegdek zitten spoort de voorkant behoorlijk. Kortom, behalve de subjectieve looks zie ik alleen maar nadelen aan 21" tov 19".
 
Mijn 19" turbines komen ook gewoon bij Tesla vandaan. Bovendien heb ik juist veel meer last van nerveus stuurgedrag met die 21" banden als ik normale snelheden rij over minder goed wegdek. Vooral als er van die zwarte reparatiestrepen op/in het wegdek zitten spoort de voorkant behoorlijk. Kortom, behalve de subjectieve looks zie ik alleen maar nadelen aan 21" tov 19".
Heb je de cyclones ?
 
akkoord:)

Mijn 19" turbines komen ook gewoon bij Tesla vandaan. Bovendien heb ik juist veel meer last van nerveus stuurgedrag met die 21" banden als ik normale snelheden rij over minder goed wegdek. Vooral als er van die zwarte reparatiestrepen op/in het wegdek zitten spoort de voorkant behoorlijk. Kortom, behalve de subjectieve looks zie ik alleen maar nadelen aan 21" tov 19".
 
Klopt, maar 19" zwarte turbine velgen staan ook niet verkeerd. Scherp sturen boeit me niet, zoek nooit het randje op. Maar het comfort toen ik de winterbanden op die 19" velgen eronder had, dat wil ik eigenlijk permanent. Alsof je zweeft. Als ik dat vantevoren geweten had, waren die 21" velgen er helemaal niet ingekomen bij aankoop.
Helemaal mee eens. De MS is - mits voorzien van luchtvering - een auto met uitzonderlijke tegenstellingen in rij-eigenschappen. Vooral met 19" velgen en (standaard maat) banden is er sprake van een bijzonder comfortabel rijdende auto. Dat terwijl er juist ook bijzonder veel grip is voor een stoplichtsprintje of een scherpe bocht. Dan heb ik het over gebruik in het dagelijkse verkeer, niet op een race-circuit uiteraard (dat is sowieso niet de plaats waar een MS op z'n gemak is, hoeven we het alleen maar over de koeling te hebben).
Nee, ik ben een veelrijder die ook naar de kosten kijkt dus vooraf had ik al gekozen voor 19", maar daarnaast wil ik ook rijcomfort als ik zoveel op de weg zit. Inderdaad ervaar ik het ook zo dat bij een mooi vlakke weg de Tesla het gevoel geeft van een zwevend tapijt (zoals een Citroën met hydraulische vering). En dat die standaard configuratie daarnaast nog zulke gunstige andere eigenschappen heeft zoals veel grip, dan is dat mooi meegenomen. Heb hier weleens iets gelezen over zwabberend rijgedrag van 21" met winterbanden... ben de winter prima doorgekomen met de standaard GoodYears en vanwege een sponsor-actie heb ik er nu Bridgestone-banden onder die meer bedoeld zijn voor Ferrari's (dus minder energiezuinig en meer grip), maar ik kan weinig verschil merken tussen de Bridgestones en de banden waarmee de Tesla was afgeleverd. Toch een compliment dus voor Tesla.
 
Heb je de cyclones ?

yep, de zwarte. Vanaf het begin had ik de winterbandenoptie meegenomen. Ik wilde eigenlijk de standaard 19" maar die kregen ze maar niet binnen. Had al bijna voor aero's gekozen(op zijn minst onderscheidend...), toen ze tussen neus en lippen door melden dat de cyclone's er ook nog waren. Mooi spul, geen moeilijke keuze. Hopelijk 21" afrijden tot de winter, daarna standaar 19" gaan rijden. 21" velgen gaan de schuur in.
 
Die zilveren 21" wielen zijn nog wel iets waard op dit forum (die route gingen mijn grijze) of in het tweedehands circuit.

Je zult er niet de hoofdprijs voor vangen, maar stof verzamelen in de schuur levert helemaal niets op.
 
Helemaal mee eens. De MS is - mits voorzien van luchtvering - een auto met uitzonderlijke tegenstellingen in rij-eigenschappen. Vooral met 19" velgen en (standaard maat) banden is er sprake van een bijzonder comfortabel rijdende auto. Dat terwijl er juist ook bijzonder veel grip is voor een stoplichtsprintje of een scherpe bocht. Dan heb ik het over gebruik in het dagelijkse verkeer, niet op een race-circuit uiteraard (dat is sowieso niet de plaats waar een MS op z'n gemak is, hoeven we het alleen maar over de koeling te hebben).
Nee, ik ben een veelrijder die ook naar de kosten kijkt dus vooraf had ik al gekozen voor 19", maar daarnaast wil ik ook rijcomfort als ik zoveel op de weg zit. Inderdaad ervaar ik het ook zo dat bij een mooi vlakke weg de Tesla het gevoel geeft van een zwevend tapijt (zoals een Citroën met hydraulische vering). En dat die standaard configuratie daarnaast nog zulke gunstige andere eigenschappen heeft zoals veel grip, dan is dat mooi meegenomen.

Precies mijn ervaring, het veercomfort komt dicht in de buurt van (moderne) hydropneumatische Citroëns, maar met veel betere wegligging. Verder herken ik wel wat typische dingetjes die hydropneumatische Citroëns ook hebben, zoals het opwippen van de achterkant als je de rem loslaat nadat de auto zijn hoogte net heeft bijgesteld, en de manier waarop de achterkant inveert na een ietwat snel genomen drempel.
 
Op advies van philhill eens bij Baan Zestienhoven geïnformeerd. Je kan zelfs 21" met winterbanden nemen... Morgen hebben ze blijkbaar een speciale dag met diverse speciale auto's tussen 10.00 en 13.00.. denk dat ik maar eens ga kijken
Hier is de link naar meer info: Cars and coffee at Baan Velgen | Baan Velgen
Da's toevallig, ik had die cars&coffee al in mijn agenda staan. TVR staat echter bij de garage wegens (opnieuw) motorproblemen (lager in zuigerarm ofzo, motor moet er uit).
Maandag rijd ik met de Maarten Memorial mee. Ik zou met de TVR gaan, maar dat gaat dus niet door. Ze waren echter heel blij met de Tesla daar kunnen namelijk meer passagiers in mee :)
(sorry voor off-topic).
 
Nog een keer mijn velgen. Mooi hè.
P1014486.JPG

P1014494.JPG
 
Ik moet zeggen dat ik weinig problemen heb met de 21 inch cyclones van Tesla, en ik vind persoonlijk deze zilverkleurige velgen met de zwarte MS tot nu toe één van de mooiste combinaties.

Ik heb nu een loaner met de 21 inch en het valt me ieder geval op dat in een parkeergarage (met dak open hoor je dan goed je eigen rij-geluid) het stiller rijdt dan mijn auto met 19" (die klinken altijd alsof ze aan de weg vastgeplakt zitten).
Komt dat misschien omdat op de 19 inch nog de originele all seasons banden zitten? (wie dat ooit verzonnen heeft...)
 
Ha, dan ben ik jou vanochtend tegengekomen in Tilburg? We hebben een kort praatje gemaakt voor je aan de beurt was.
Ik heb nu een "normale" 85 (voor het eerst) als loaner, ben nu wel blij met mijn keuze voor de Performance versie :D verder vind ik de piano black dashboard inleg te glanzend, reflecteert best wel wat met dit zonnige weer tov de carbon inleg.
Verder is het nieuwe dashboard bezel (rondom het kleine display) wel mooi, net wat strakker dan de oude.
 
Ha, dan ben ik jou vanochtend tegengekomen in Tilburg? We hebben een kort praatje gemaakt voor je aan de beurt was.
Ik heb nu een "normale" 85 (voor het eerst) als loaner, ben nu wel blij met mijn keuze voor de Performance versie :D verder vind ik de piano black dashboard inleg te glanzend, reflecteert best wel wat met dit zonnige weer tov de carbon inleg.
Verder is het nieuwe dashboard bezel (rondom het kleine display) wel mooi, net wat strakker dan de oude.

Nopes sorry, wasn't me, ik heb hem in Den Haag opgehaald.