Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Deze had ik vorige winter ook om m'n wintervelgen liggen. Heb toen meegedaan aan een vergelijkende verbruikstest met 6? andere Tesla's. Was erg leuk echter mijn verbruik was het hoogst, verder bevielen de banden goed. De test/draadje staat hier nog wel ergens op t forum. Heb mijn set inmiddels doorverkocht en ben nu voor de Michelin PA4 gegaan. Heb hier nog niet mee gereden.
Ja had ik gezien inderdaad. Had je toen ook niet problemen met trillingen en/of sporing wat dat hoge verbruik mede veroorzaakte? (Misschien was dat iemand anders, weet t niet meer)
 
Ja had ik gezien inderdaad. Had je toen ook niet problemen met trillingen en/of sporing wat dat hoge verbruik mede veroorzaakte? (Misschien was dat iemand anders, weet t niet meer)
Dat weet ik niet meer precies. In het begin heb ik gehad dat bij maximale stuuruitslag de banden aanliepen in de wielkasten. Trillen heb ik vooral bij m'n zomerbanden, zou hoogteslag of cuppen zijn. Gelukkig zijn deze bijna op. Verbruik zou aan het F-label gelegen hebben. De Michelin's zouden met C-label zuiniger moeten zijn.
 
Waar heb je die prijs vandaan?
Website Tesla:rolleyes:
image.jpg
 
Bij mij zijn vandaag Dunlops gemonteerd. Ik ben toch voor de 68db versie gegaan. De eerste 200 km zijn goed bevallen. De auto stuurt beter, is stiller dan de standaard goodyears. Verbruik lijkt iets hoger te zijn, maar dat was te verwachten op basis van het bandenlabel. Heel blij mee.

Overigens gemonteerd op de donkergrijze T-sportline...

b51b1c48e81e558f5bd027bb48e6cd07.jpg
 
Ik ga via oponeo 4x 21 inch soto zero bestellen op bestaande set... 429 euro stuk. Kan tesla SC ze erop zetten? Of verplichten ze aankoop via hun?
Ik werk met een bandenboer in Den Haag die me een keer zei dat hij liever zelf meegebrachte banden monteert dan dat hij ze zelf levert... Geen prachtig modern bedrijf, maar ik wordt er altijd prima geholpen. PM me als je meer info wilt.
 
Bij mij zijn vandaag Dunlops gemonteerd. Ik ben toch voor de 68db versie gegaan. De eerste 200 km zijn goed bevallen. De auto stuurt beter, is stiller dan de standaard goodyears. Verbruik lijkt iets hoger te zijn, maar dat was te verwachten op basis van het bandenlabel. Heel blij mee.

Overigens gemonteerd op de donkergrijze T-sportline...

Ziet er goed uit. Ik heb ook T-sportline velgen en dunlops die ik nog moet laten monteren. Zijn er nog zaken die ik moet doorgeven aan de bandenboer voor een goede montage?
 
Ziet er goed uit. Ik heb ook T-sportline velgen en dunlops die ik nog moet laten monteren. Zijn er nog zaken die ik moet doorgeven aan de bandenboer voor een goede montage?

op letten dat de velgen een uitsparing hebben voor de bout die niet helemaal verzonken zit.
afbeelding van de bout:
20141110_100712.jpg

achterkant van de originele tesla 19" velgen
20141110_100653.jpg

achterkant van de wintervelgen
20141110_100701.jpg


de winterschoentjes liggen er weer onder
20141110_111959.jpg

de zomerschoenen mooi gepoetst en opgeborgen
20141110_103301.jpg
 
Vandaag mijn Vossen CVT winterset erop gelegd.
IMG_0084.jpg
CVT.jpg

Bi-directioneel dus recht en links verschillende velgen en voor en achter ook anders in breedte.

Mijn velgenman heeft zijn Demo set te koop 20 x 9 inch voor en 20 x 10,5 inch achter.
Wat de set kost heb ik niet gevraagd maar je kan zelf informeren
Home
Hij heeft vorig jaar voor mij een set samengesteld met TPM's en Pirelli winterbanden maar ik heb toen voor en achter de 9 inch breedte gekocht
achteraf spijt van..... ik had de achtervelg ook achteraf de 10,5 inch gewild.

groet

Lex
 
Last edited: