Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ook eindelijk op zomerbanden. Helemaal blij met me'n Borbet 20" BLX.

Ja ook heel mooi en strak. Doet een beetje aan (retro) BMW denken.

Ik kreeg na reset de vraag 19 of 21"op het scherm. Geen 20" optie. Vanwege de door Ber aanbevolen 3.2 bar rondom maar op 19" gedrukt. Nu een paar duizend km verder zal er iets minder in kunnen zitten. Maar rijd goed en communicatief. Toch zou iets minder vast meer comfort geven tegen meer slijtage wellicht. Iemand hier ervaring mee?
 
Last edited:
Ja ook heel mooi en strak. Doet een beetje aan (retro) BMW denken.

Ik kreeg na reset de vraag 19 of 21"op het scherm. Geen 20" optie. Vanwege de door Ber aanbevolen 3.2 bar rondom maar op 19" gedrukt. Nu een paar duizend km verder zal er iets minder in kunnen zitten. Maar rijd goed en communicatief. Toch zou iets minder vast meer comfort geven tegen meer slijtage wellicht. Iemand hier ervaring mee?
Ik merk met 19" banden weinig verschil in comfort als ik de druk iets lager zet, maar wel dat ie wat vager wordt in de bochten. Kan met de lagere banden die op een 20" velg zitten wel anders zijn, dat weet ik niet...
 
At your service.
icon_salut.gif
 
Voor de mensen met dezelfde "problematiek": na een week rondrijden op mijn Borbet velgen met nieuwe TPMS sensoren kreeg ik de melding "tire pressure too low, front right". Na controle van de bandenspanning (die prima was) toch maar even naar SeC Aartselaar gereden. Het probleem was dat de nieuwe sensoren nooit correct werden ingelezen (ook niet na "Reset TPMS"). Blijkbaar deed EV-E er een week over om dan pas door te hebben dat er andere wielen onder stonden ;-)

Heb echter niets hoeven te betalen, mooie service!
 
o ja, wie recent zijn/haar Tesla heeft vervangen door een nieuwe Tesla: de TPMS sensoren van de huidige generatie is anders als die van 2014 en ouder. Dus je oude (winter)banden set monteren op de nieuwe gaat niet werken omdat de sensors niet herkend worden en een permanente errormelding is het gevolg.
 
o ja, wie recent zijn/haar Tesla heeft vervangen door een nieuwe Tesla: de TPMS sensoren van de huidige generatie is anders als die van 2014 en ouder. Dus je oude (winter)banden set monteren op de nieuwe gaat niet werken omdat de sensors niet herkend worden en een permanente errormelding is het gevolg.

Ernst,

Goede informatie,

Kwam je daar na wisseling achter?

Zo ja, heb je bandensensors dus moeten vervangen of kon er softwarematig iets aan worden gedaan?
Houdt nogal wat in om de banden er af te halen om de sensors uit te wisselen!
Heb namelijk winterbanden die ik mee wil nemen naar een volgende T.
 
Ernst,

Goede informatie,

Kwam je daar na wisseling achter?

Zo ja, heb je bandensensors dus moeten vervangen of kon er softwarematig iets aan worden gedaan?
Houdt nogal wat in om de banden er af te halen om de sensors uit te wisselen!
Heb namelijk winterbanden die ik mee wil nemen naar een volgende T.

Als je sneller van Tesla wisselt dan van winterbanden, lijkt het me een te verwaarlozen probleem ;)
 
Ik ben aan het overwegen mijn standaard 19 inch velgen met Michelin Sport 3 banden niet te houden als "winterband" maar in te ruilen voor een set "echte" winterbanden. Ik heb echter 2 probleempjes:

1. Keuze van de banden; blijkbaar zijn die Michelin Sport 3 niet zo slecht als ik de grafiek vergelijk met bijvoorbeeld Pirelli Winter Sottozero. Ik zou gek moeten zijn om de Pirelli's aan te schaffen?

2. Ik weet dat het waarschijnlijk wishful thinking is, maar ik wil 20" velgen. Ik heb nu ook 20" en ben er echt tevreden van. De keuze aan winterbanden in 20 inch die passen op een Tesla lijken me heel beperkt. Heeft er iemand ervaring met 20 inch winterbanden of meer?
 
Ja, ik had mijn oude (gepolijste) velgen gewisseld incl TPMS sensoren bij de bandenboer op de nieuwe Tesla met diens nieuwe banden. Dat werkte dus niet en dus opnieuw beide velgsets op de oude en nieuwe laten demonteren om de sensoren te matchen bij de orginele auto's. Had Tesla dit gewisseld ipv de bandenboer was het niet gebeurd.

Ernst,

Goede informatie,

Kwam je daar na wisseling achter?

Zo ja, heb je bandensensors dus moeten vervangen of kon er softwarematig iets aan worden gedaan?
Houdt nogal wat in om de banden er af te halen om de sensors uit te wisselen!
Heb namelijk winterbanden die ik mee wil nemen naar een volgende T.
 
Wat gebeurt er dan met je Tesla? Ik heb mijn banden laten vervangen en heb me eerlijk gezegd niet te veel aangetrokken van die setting. :crying:

De 'jack mode' instelling (krikmodus) voorkomt dat de luchtvering tijdens en na het opkrikken van de auto probeert om de auto vlak te houden. Mijn bandenspecialist is daar erg kritisch mee, volgens zijn zeggen gaat de luchtvering bij de grotere BMW's kapot als je nalaat om die instelling te doen. Lees de handleiding er maar eens op na. Je kunt er zelfs aan dood gaan...
WARNING: If your Model S is equipped
with Active Air Suspension, it
automatically self-levels, even when power is
off. You MUST disable this system by engaging
Jack mode before lifting or jacking. If you do

not disable Active Air Suspension, Model S can
attempt to self-level, causing serious damage,
bodily injury, or death.
 
Last edited:
De 'jack mode' instelling (krikmodus) voorkomt dat de luchtvering tijdens en na het opkrikken van de auto probeert om de auto vlak te houden. Mijn bandenspecialist is daar erg kritisch mee, volgens zijn zeggen gaat de luchtvering bij de grotere BMW's kapot als je nalaat om die instelling te doen. Lees de handleiding er maar eens op na. Je kunt er zelfs aan dood gaan...

Kan me voorstellen dat het niet zo'n prettig zicht is als onder ruim 2 ton ligt en dat spul komt plots naar beneden.
Dus voor je onder je Tesla gaat liggen... Jack the Ripper afzetten door Jack mode aan te zetten.