Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik dacht dat altijd wordt geadviseerd om dezelfde merk/type banden monteren voor + achter.
Dus ofwel weer Pirelli's achter ofwel (mijn keuze) de Michelin PS3 V+A. Tesla heeft nu ook de PS3 als standaard zomerband op de 19 inch.
De alternatieven hebben 40% hoge zijwangen, dus die zijn meestal wat stiller. Is PS3 niet verkrijgbaar in 275/40R20 ?
Dezelfde banden op dezelfde as (links en rechts) moet per sé.
Dezelfde banden voor en achter is wel beter, ja.

De Michelin PS3 is er in 20" alleen in 255/40 en 285/35.
Geschikt voor Model S, dus (wel een beetje wurmen aan de voorzijde).
 
Ik heb onderstaande, en zeer tevreden. Voor 158,- per band bij oponeo, ik kan ze alleen op dit moment niet zo vlug vinden (op het net)... Ik heb toen meteen een extra set voor achter genomen... Zouden ze niet meer leverbaar zijn?

Vredestein Ultrac Vorti 285/35 R20 104 Y XL




Ik ben toe aan nieuwe zomerbanden op de achteras. De velgen zijn 10Jx20 ET35.

De huidige Pirelli PZero's 285/35-20 MGT 100Y zijn tot de laatste paar millimeter versleten na 22.500 km. Niet verkeerd voor een achterwielaandrijver.

Ik wilde overgaan op de Michelin Super Sport, maar die is (momenteel) niet leverbaar in 285/35-20.

Er worden mij drie alternatieven geboden (prijs per stuk incl. BTW, montage, all-in):
* 285/35R20 Michelin Pilot Sport 3 104Y M0 (€ 243.27 E - A - 73 dB)
* 275/40R20 Vredestein Ultrac Vorti 106Y XL (€ 209.50 E - B - 70 dB)
* 275/40R20 Dunlop SP QuattroMaxx 106Y XL (€ 240.69 C - A - 68 dB)

De Vredesteins en Dunlops zijn een alternatief gekozen op geluidsniveau, daarom ook wat smaller.

Wat zouden jullie doen?
 
Inderdaad momenteel niet (aantrekkelijk) leverbaar in die maat.
Er is echter sprake van (mogelijke) uitbreiding van het http://www.vredestein.nl/autobanden/zomer/ultrac-vorti-r/info/ (Ultrac Vorti R) programma voor het volgende seizoen.
Ik bekijk het in het voorjaar dus wel weer opnieuw, mogelijk zijn de Michelin PSS's er dan ook weer, vers van de pers.
Heb nu nog 2,8 mm profiel, daar moet ik het wel mee redden tot de winterwissel.
 
Je hebt PM.

Inderdaad momenteel niet (aantrekkelijk) leverbaar in die maat.
Er is echter sprake van (mogelijke) uitbreiding van het http://www.vredestein.nl/autobanden/zomer/ultrac-vorti-r/info/ (Ultrac Vorti R) programma voor het volgende seizoen.
Ik bekijk het in het voorjaar dus wel weer opnieuw, mogelijk zijn de Michelin PSS's er dan ook weer, vers van de pers.
Heb nu nog 2,8 mm profiel, daar moet ik het wel mee redden tot de winterwissel.
 
ai, dat is pijnlijk...
Ik vermoed dat je het over die van mij hebt :smile: : Werkelijke wachttijd - Model S - Page 192
Ze hadden die alloygators bij een lokale bandenboer (slecht) geplaatst: ze staken teveel uit en waren na enkele weken weer losgekomen. Ondertussen heb ik ze bij een officiële dealer in Weert (zie website alloygator voor de lijst) laten plaatsen en nu zitten ze na 2 weken nog steeds perfect tussen band en velg, echt tevreden.

Ik zag in dit forum een paar weken geleden een foto van een witte Tesla met zwarte velgen en witte Alloygators. Heeft iemand van jullie nog een linkje daarnaartoe?

(reden: ik overweeg Alloygators te kopen, uiteraard en spijtig genoeg nà een ferme schuring langs een van de velgranden :-/)
 
ai, dat is pijnlijk...
Ik vermoed dat je het over die van mij hebt :smile: : Werkelijke wachttijd - Model S - Page 192
Ze hadden die alloygators bij een lokale bandenboer (slecht) geplaatst: ze staken teveel uit en waren na enkele weken weer losgekomen. Ondertussen heb ik ze bij een officiële dealer in Weert (zie website alloygator voor de lijst) laten plaatsen en nu zitten ze na 2 weken nog steeds perfect tussen band en velg, echt tevreden.

Het was inderdaad die foto. Heel geslaagd alleszins als resultaat! Ik twijfel wat tussen wit en zwart (wit vind ik wel mooi, maar tegelijk verandert het het uitzicht vd wagen wel redelijk drastisch). Bedankt voor de link en voor de installatietip!
 
Graag gedaan. Dat blijft inderdaad een persoonlijke keuze. Zwarte alloygators gaan de velg wel kleiner doen lijken. Ik heb voor wit gekozen om juist de velg te benadrukken, zeker wanneer het donker is, anders lijkt het alsof er geen velgen onderzitten :wink:.

Het was inderdaad die foto. Heel geslaagd alleszins als resultaat! Ik twijfel wat tussen wit en zwart (wit vind ik wel mooi, maar tegelijk verandert het het uitzicht vd wagen wel redelijk drastisch). Bedankt voor de link en voor de installatietip!
 
Verdorie. Na een onzachte aanvaring met een stoeprand een bobbel van 7-8cm op de zijkant van mijn achterband. Vraag me af hoeveel kwaad het kan. Zou eigenlijk graag een trip naar Noorwegen willen maken volgende week. En de winter komt er ook weer aan.... Hmpff...
 
Verdorie. Na een onzachte aanvaring met een stoeprand een bobbel van 7-8cm op de zijkant van mijn achterband. Vraag me af hoeveel kwaad het kan. Zou eigenlijk graag een trip naar Noorwegen willen maken volgende week. En de winter komt er ook weer aan.... Hmpff...
Echt foute boel, canvasbreuk. Kan spontaan op elk moment - maar vooral tijdens rijden natuurlijk - barsten. Ik zou zeggen, hooguit op fietssnelheid naar de bandenboer. Bij voorkeur druk verlagen naar 2,5 bar bijvoorbeeld, de bobbel moet dan ook kleiner zijn geworden.
 
Hankook is niet (meer) wat velen denken, zit niet meer in de categorie van Nexen / Goodride / Nankang, en Hankook-banden in de Tesla-maten lijken best aantrekkelijk.
Rij zelf na de standaard banden op gereden te hebben op Hankook. Geen problemen goede wegligging bij nat weer. Ben alleen overtuigd dat je na elke bandenwisseling ook moet uitlijnen. Eerste set snel versleten door uitlijning.
 
Op de tesla website zijn de specs van de banden nergens meer terug te vinden. In de handleiding staat wel informatie, maar ze is niet volledig mbt snelheidscategorie etc die moet gebruikt worden.

Voor de winterset kom ik niet verder dan 8.5Jx21 P245/35 R21's van Pirelli (Sottozero). (heb een P85D non-staggered)

Gegeven de **** die ik meermaals in het verleden hebben gehad om banden te hebben op mijn perf. car wil ik ze nu ruim op voorhand bestellen. Iemand een suggestie waar (voor levering .be)? deze band of en andere winterband?

Gezien de frequente en makkelijke schade aan de velgen ben ik sterk aan het twijfelen of ik wel een nieuwe set velgen ga kopen, en niet enkel het rubber vervangen (en dan, na een jaar of 2-3 een nieuwe set kopen). Bref, iemand ervaringen in deze?

Tx
K