Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben een nieuwe deelnemer aan dit forum. Voel dat een bestelling voor een S 90D aan zit te komen. Daarom zoek ik jullie advies. Ik vind de donkergrijze 21" Turbines (onder een witte wagen) wel erg mooi staan, maar schrik ook wel van de gemengde reacties over slijtage en schade. Voor mij is de overweging of 21" met luchtvering of 19" zonder luchtvering. Als het de 19" wordt vanwege alle argumenten, zou ik dan de standaard 19" velgen af fabriek doen en na levering naar 19" turbines (zie groupbuys) of misschien wel 20" turbines omwisselen? Zijn de standaard velgen daarna een beetje te verkopen.
Afijn een paar vragen van een aspirant rijder. :wink:
 
Ik ben een nieuwe deelnemer aan dit forum. Voel dat een bestelling voor een S 90D aan zit te komen. Daarom zoek ik jullie advies. Ik vind de donkergrijze 21" Turbines (onder een witte wagen) wel erg mooi staan, maar schrik ook wel van de gemengde reacties over slijtage en schade. Voor mij is de overweging of 21" met luchtvering of 19" zonder luchtvering. Als het de 19" wordt vanwege alle argumenten, zou ik dan de standaard 19" velgen af fabriek doen en na levering naar 19" turbines (zie groupbuys) of misschien wel 20" turbines omwisselen? Zijn de standaard velgen daarna een beetje te verkopen.
Afijn een paar vragen van een aspirant rijder. :wink:

21 inch geven wel beduidend meer kans op beschadigingen. Die van mij hebben al wat, laat ik het maar zo zeggen, gebruikssporen. Maar ze zijn wel ontegenzeggelijk de mooiste combinatie, donkergrijs onder een pearl white auto.

Wat slijtage betreft is het toch altijd terug te voeren op de rechter voet. Ik ga nu richting de 80k km waarvan ik er rond 20 k op de winterwielen (19 inch standaard Tesla met standaard winterbanden) heb gereden. In november gaan de winterwielen er weer onder en dan in het voorjaar zal ik de 21 inch banden wel moeten vervangen voordat die wielen er weer onder gaan. Maar heb er dan meer dan 60 k km mee gereden.

Luchtvering is goede optie, ik heb al veel plekken in het geheugen staan waar hij wat hoger moet, o.a. een drempel hier in de straat.

Wat rijcomfort betreft zijn de 19 inch weer in het voordeel. Wat stiller en minder doorgeven van de weg aan het interieur.

maar ik zou dezelfde keuze weer maken.
 
Hoi Pieter, welkom op het fotum. ik regel de groupbuys voor de 19" turbines. Heb je al een referentie link zodat je 1000 euro korting krijgt op je auto? Stuur me anders een mail naar [email protected] dan stuur ik je zon link toe. Ik heb nu de 21" met gewone vering en dat is prima. Banden slijten wel snel en zijn duur. In de winter heb ik 19" turbines in zwart en dat is ook prima. Standaard 19" wordt niet heel veel gevraagd. Je zou ze voor de winter kunnen gebruiken. Gr. Erwin
 
Ik ben een nieuwe deelnemer aan dit forum. Voel dat een bestelling voor een S 90D aan zit te komen. Daarom zoek ik jullie advies. Ik vind de donkergrijze 21" Turbines (onder een witte wagen) wel erg mooi staan, maar schrik ook wel van de gemengde reacties over slijtage en schade. Voor mij is de overweging of 21" met luchtvering of 19" zonder luchtvering. Als het de 19" wordt vanwege alle argumenten, zou ik dan de standaard 19" velgen af fabriek doen en na levering naar 19" turbines (zie groupbuys) of misschien wel 20" turbines omwisselen? Zijn de standaard velgen daarna een beetje te verkopen.
Afijn een paar vragen van een aspirant rijder. :wink:

Welkom Pieter! Hoe je tegenover de 21" velgen staat is heel persoonlijk. Ik heb er geen moeite mee wat meer moeite te moeten doen met deze velgen. Je moet wel beseffen dat ondergrondse parkings vaak problematisch zijn met de 21" velgen omdat de wagen zo breed is. Als het je rust geeft kan je ook nog altijd Alloygators plaatsen. Ik zou zonder verpinken meteen weer dezelfde velgen nemen.

Als je 19" velgen neemt bij Tesla moet je wel weten dat er 2 varianten zijn. Je hebt de standaard velgen maar ook de cyclone velgen (een beetje duurder). Deze laatste hebben een lager verbruik.
 
Dat de cyclone velgen een lager verbruik hebben hoor ik voor t eerst. Waar heb je deze info vandaan? Komt t doordat ze met zomerbanden worden uitgevoerd of ben je in de war met de niet meer leverbare aero velgen?

staat op de site zouden 3% zuiniger zijn omwille van aerodynamica... mijn sales bij Tesla zei echter dat het te verwaarlozen was. ik kan het echter niet meer vinden net gezocht

Ik zie trouwens net dat er nu bij de velgen overal, inclusief zomerbanden staat.. zouden ze doorhebben dat we in Europa niet voor all seasonbanden zijn ?

Ik heb aan DS gevraagd dat All Seasons te vervangen door zomer banden, aangezien ik hun winterset Pirelli had gekocht.
gingen vervangen worden doorPilot 3 van Michelin ...
 
Dat de cyclone velgen een lager verbruik hebben hoor ik voor t eerst. Waar heb je deze info vandaan? Komt t doordat ze met zomerbanden worden uitgevoerd of ben je in de war met de niet meer leverbare aero velgen?

De Aero velgen waren nog beter maar Tesla is er mee gestopt omdat er te weinig vraag naar was.
Dit is de blogpost: Driving Range for the Model S Family | Tesla Motors

Q: Are standard or cyclone 19" wheels more efficient?
Cyclone 19" wheels are slightly more efficient than the standard, base, 19" wheels. This efficiency gain comes from an aerodynamic improvement of the wheel itself and the 19" tire effects are separate. The aerodynamic benefits are most pronounced at higher speeds so you will see the biggest gains at 65mph or 75mph cruising. For instance, the 19" Cyclone wheel gives roughly 2% more range than the 19" standard wheel at 65mph. The difference will be less than 1% in city driving however.
 
De Aero velgen waren nog beter maar Tesla is er mee gestopt omdat er te weinig vraag naar was.
Dit is de blogpost: Driving Range for the Model S Family | Tesla Motors

Q: Are standard or cyclone 19" wheels more efficient?
Cyclone 19" wheels are slightly more efficient than the standard, base, 19" wheels. This efficiency gain comes from an aerodynamic improvement of the wheel itself and the 19" tire effects are separate. The aerodynamic benefits are most pronounced at higher speeds so you will see the biggest gains at 65mph or 75mph cruising. For instance, the 19" Cyclone wheel gives roughly 2% more range than the 19" standard wheel at 65mph. The difference will be less than 1% in city driving however.

bedankt kon het niet direct meer vinden 3% was het dus niet ;) maar zelfs nog minder
 
Hoorde deze week bij het SeC dat de P's (al weer even) met staggerd set-up worden uitgeleverd. +pakket is wel echt verdwenen. Luchtvering is voor P of non-P gelijk.

Op het Amerikaanse forum zijn er geruchten dat de "+ ophanging" toch opnieuw aan het opduiken is. Maar is niet bevestigd door iemand die het kan weten dus ik geloof het nog niet. Ze maken er wel een boeltje van op deze manier. Ben ik blij dat ik nog een authentieke sportophanging heb met staggered wielen. En helemaal niet te hard, net goed en met een fantastische wegligging als je hem door een bocht trekt. Na de track xperience van vorig weekend geniet ik er nog meer van dan vroeger.
 
Ik ben een nieuwe deelnemer aan dit forum. Voel dat een bestelling voor een S 90D aan zit te komen. Daarom zoek ik jullie advies. Ik vind de donkergrijze 21" Turbines (onder een witte wagen) wel erg mooi staan, maar schrik ook wel van de gemengde reacties over slijtage en schade. Voor mij is de overweging of 21" met luchtvering of 19" zonder luchtvering. Als het de 19" wordt vanwege alle argumenten, zou ik dan de standaard 19" velgen af fabriek doen en na levering naar 19" turbines (zie groupbuys) of misschien wel 20" turbines omwisselen? Zijn de standaard velgen daarna een beetje te verkopen.
Afijn een paar vragen van een aspirant rijder. :wink:
Je geeft aan 21" met luchtvering of 19" zonder luchtvering. Een andere combinatie is natuurlijk ook mogelijk.
Over 21" versus 19" is in dit draadje veel te vinden.
Samengevat volgens mij: 21" meer afrol-lawaai, schadegevoeliger, duurder, maar véél mooier volgens velen (ik bevind mij ook in dat kamp :rolleyes:), en strakker sturend.
Luchtvering versus mechanische vering: maakt volgens enkelen die het vergeleken hebben niet veel uit qua comfort, beiden werken goed.
Zelf vind ik het prettig dat ik de luchtvering in hoogte kan verstellen. Heb het al een paar keer echt nodig gehad.
Verder schijnen de banden bij luchtvering wat gelijkmatiger af te slijten (indruk die men heeft bij de Schiphol taxi's).
Sterkte met de keuze, gewoon veel testritjes maken, dan weet je beter wat je neemt (en slaat de Tesla verslaving vanzelf onverbiddelijk toe...:smile:).