Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb TSW Nurburgring 19" velgen onder mijn witte Tesla, kleur: matte gunmetal:

Tesla TW 19 inch.png
nurburgring_gunmetal_pop_std.jpg
Tesla PJN klein v2.jpg


Setprijs: 1475 excl. BTW incl. montage. Ik heb mijn originele banden laten hermonteren op deze TSW's. Leverbaar via Reedijk in Strijen. Wat mij betreft zijn ze erg geslaagd, en ze worden overigens geleverd met Tesla center caps :smile:. Zie Wheels | TSW Alloy Wheels

- - - Updated - - -

Aanvulling: de ET waarde van deze velg is 20. Ziet er zeker mooi uit. Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij melden dat het linkervoorwiel aanloopt in de wielkast bij volledige stuuruitslag. Vreemd dat het alleen links is, en ook vreemd dat dit gebeurt terwijl het wiel juist verder naar buiten staat ten opzichte van de originele ET32. Iemand advies??
 
Last edited:
Ik heb TSW Nurburgring 19" velgen onder mijn witte Tesla, kleur: matte gunmetal:

Setprijs: 1475 excl. BTW incl. montage. Ik heb mijn originele banden laten hermonteren op deze TSW's. Leverbaar via Reedijk in Strijen. Wat mij betreft zijn ze erg geslaagd, en ze worden overigens geleverd met Tesla center caps :smile:

- - - Updated - - -

Aanvulling: de ET waarde van deze velg is 20. Ziet er zeker mooi uit. Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij melden dat het linkervoorwiel aanloopt in de wielkast bij volledige stuuruitslag. Vreemd dat het alleen links is, en ook vreemd dat dit gebeurt terwijl het wiel juist verder naar buiten staat ten opzichte van de originele ET32. Iemand advies??
Met een föhn kun je plek waar de band aanloopt verwarmen en iets naar binnen duwen.
 
Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij melden dat het linkervoorwiel aanloopt in de wielkast bij volledige stuuruitslag. Vreemd dat het alleen links is, en ook vreemd dat dit gebeurt terwijl het wiel juist verder naar buiten staat ten opzichte van de originele ET32. Iemand advies??

Heb je het ook bij vooruit rijden? Doorgaans is het vooral een probleem bij achteruit rijden wat heel lastig kan zijn bij parkeren. De truuk met de föhn kan je inderdaad proberen maar is niet zeker of het lukt. Als je banden nieuw zijn kan het ook verdwijnen als ze wat meer rubber zijn kwijtgeraakt.
 
@jpet: Klopt! Het is niet hoorbaar bij vooruit rijden. Ik ben geen techneut, maar vanwege deze constatering lijkt het alsof de volledige velg iets naar voren beweegt bij het achteruit rijden, en evenzo iets naar achteren beweegt bij het naar voren rijden.

Gelukkig heb je het niet bij vooruit rijden. Het kan in dat geval niet echt kwaad maar je moet zelf beslissen of dit voor jou werkbaar is. Als je doorgaans geen volledige stuuruitslag nodig hebt bij het parkeren, zou je het zo kunnen laten. Ik dacht 255 Michelin PA4s vooraan te monteren (winterbanden) maar heb het aanlopen op een parking gaan testen. Dit was toch echt niet te doen voor mij. Als je in een ondergrondse parking moet parkeren en je zit met dat probleem...
 
Ik vind het niet werkbaar, zeker niet met Autopark, en nog meer niet met 7.1: maximale stuuruitslag komt dan regelmatig voor en zeker met nat weer piept 'ie dan enorm! Met deuren en ramen dicht valt het binnen nog mee, maar doe het raampje maar eens open en je snapt meteen waarom je zo'n belangstelling hebt bij het inparkeren :crying:
 
Last edited:
Aanlopen komt door de te lage ET waarde. Hoort et40 te zijn, jij zegt et20 te hebben.
Dat staat gelijk aan spoorverbreders van 2cm. Vind dat zelf teveel van het goede. Verslechterd meestal de wegligging en stuur gedrag plus het geeft extra belasting op je wiellagers, waardoor deze extra snel slijten.
Het staat meestal wel heel "dik".
 
...Aanvulling: de ET waarde van deze velg is 20. Ziet er zeker mooi uit. Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij melden dat het linkervoorwiel aanloopt in de wielkast bij volledige stuuruitslag. Vreemd dat het alleen links is, en ook vreemd dat dit gebeurt terwijl het wiel juist verder naar buiten staat ten opzichte van de originele ET32. Iemand advies??
De ET-waarde van je velgen aan de voorzijde is wel erg laag. De originele velgen zijn ET40, trouwens.
Die TSW N's zijn inderdaad erg fraai, maar zijn ook te krijgen in een uitvoering met ET35. Zeker weten dat je met die waarde geen last van aanlopen zult hebben. Ook minder vervuiling van de zijkanten van je auto, want ET20 steekt buiten de wielkast.
Aan de achterkant speelt dit allemaal niet.
 
zeer chique Maurice!

heb jij luchtvering en op welke stand staat deze nu? De wielen liggen hier mooi in de kuip nml.

Ik zal zelf niet snel andere velgen kopen hoor. Dat is misschien iets voor over een paar jaar als de banden aan vervanging toe zijn.

Een klant van me heeft pas zijn P90DL afgeleverd gekregen en ik mag daar binnenkort een testrit mee maken. Nu twijfel ik... als ik daarin ga rijden is straks heel de lol van mijn 70D eraf misschien.....
 
zeer chique Maurice!

heb jij luchtvering en op welke stand staat deze nu? De wielen liggen hier mooi in de kuip nml.

Ik zal zelf niet snel andere velgen kopen hoor. Dat is misschien iets voor over een paar jaar als de banden aan vervanging toe zijn.

Een klant van me heeft pas zijn P90DL afgeleverd gekregen en ik mag daar binnenkort een testrit mee maken. Nu twijfel ik... als ik daarin ga rijden is straks heel de lol van mijn 70D eraf misschien.....
Don't worry. Ik heb in een P85D gereden. En die is weliswaar wat sneller weg vanuit stilstand, maar bij 'real-life' situaties (zoals inhalen op de snelweg) is het verschil echt niet meer zo groot. Zeker als je uit een 'normale' auto komt, zal de 70D je voorlopig telkens opnieuw verbazen met zijn snelheid en souplesse.

Mbt de velgen: ik rijd altijd in low, behalve op enkele trajecten waar veel drempels liggen. Geen verdere aanpassingen gedaan. Extra verlagen is m.i. echt niet nodig. Om het af te maken zou je wel kunnen overwegen om spoorverbreders op de achtervelgen te plaatsen. De velgen liggen namelijk standaard nogal naar binnen. Ik wilde dat doen, maar kwam er toen achter dat ik dan niet meer in de lokale wasstraat pas (sta daar nu al links en rechts tegen de rails)....