Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Parkeren en parkeer garages zijn idd zweten
Daarnaast weet ik niet hoe 21" zich houdt met normale veren. Met luchtvering is het absoluut geen probleem kwa comfort.

In Tilburg hebben we uitgebreide proefritten gehad. Was allemaal wat vaag. Ze hebben wel iets gevonden in de uitlijning begreep ik. Maar vond het resultaat nog steeds teleurstellen. Denk ook dat een deel vd problemen in de Pirelli winterbanden lag.
 
Je weet dat ik nooit te spreken was over het rijgedrag van de auto. Met deze velgen en banden is het 200 procent beter. Comfort veranderd niets, maar de wegliging en stabiliteit is nu veel beter.

Heb zelfs besloten voor een 21 inch winter set te gaan na deze positieve ervaring.

Ik ben zelf ook van 19 naar 21 gegaan en vind de laatste veel betere wegligging en comfort te geven icm de luchtvering... Enkel meer rolgeluid maar dat neem ik er nu graag bij.
 
Voor wie michelins met korting zoekt:
image.jpeg
 
  • Informative
Reactions: vdvoorde
Ik heb deze contisilent banden steken op de 21" turbines en man wat is me dat een verschil tegenover de michelin pilot sport. Zeker op een ruwere baan is het verschil heel merkbaar! Blijkbaar zouden ze van db even luid moeten zijn maar dat is rolgeluid denk ik. In je interieur hoor je het verschil veel harder! Ikzelf zeer tevreden van.

Continental claimt voor de Contisilent een vermindering van het geluid binnen in de auto (het aandeel door de banden?) van 9 dB.
Dat is een heleboel; eigenlijk neem ik dat met een korreltje zout, maar wat Jonathan zegt geeft hoop.
De Tesla is stil, waardoor het aandeel in het geluid van de banden natuurlijk meer naar voren treedt.
Ik heb de Contisilents bij Deni Wheelstyling in Zwanenburg even bekeken; er zit een klein laagje goedkoop schuim van 12,5 cm breed en iets meer dan een cm dik ingelijmd.
Ik heb besloten zelf het experiment maar aan te gaan. PvE opgesteld voor het schuim, de te gebruiken lijm en de verlijming.
Heb de materialen net binnen; ik ga een silent-versie van de Michelins Pilot Super Sport 245/35/21 proberen te maken; maar flink drastischer dan die van Continental.
Het wordt een dikkere strip speciaal akoestisch schuim. Materiaal is allemaal behoorlijk wat duurder dan hetgeen Continental gebruikt.
Morgen eerst wat geluidmetingen met een oud studievriendje Technische Natuurkunde met de bestaande Michelins onder de auto.
Daarna het akoestisch schuim in de nieuwe banden lijmen en de nieuwe silent (hoop ik) Michelins erop.
Om het een beetje behapbaar te houden doe ik het eerst alleen met de achterbanden.
Ben benieuwd wat het geluidstechnisch oplevert en vooral hoe het schuim zich over de langere tijd zal houden.
Wordt dus even geduld voor de geïnteresseerden.:rolleyes:
 
Continental claimt voor de Contisilent een vermindering van het geluid binnen in de auto (het aandeel door de banden?) van 9 dB.
Dat is een heleboel; eigenlijk neem ik dat met een korreltje zout, maar wat Jonathan zegt geeft hoop.
De Tesla is stil, waardoor het aandeel in het geluid van de banden natuurlijk meer naar voren treedt.
Ik heb de Contisilents bij Deni Wheelstyling in Zwanenburg even bekeken; er zit een klein laagje goedkoop schuim van 12,5 cm breed en iets meer dan een cm dik ingelijmd.
Ik heb besloten zelf het experiment maar aan te gaan. PvE opgesteld voor het schuim, de te gebruiken lijm en de verlijming.
Heb de materialen net binnen; ik ga een silent-versie van de Michelins Pilot Super Sport 245/35/21 proberen te maken; maar flink drastischer dan die van Continental.
Het wordt een dikkere strip speciaal akoestisch schuim. Materiaal is allemaal behoorlijk wat duurder dan hetgeen Continental gebruikt.
Morgen eerst wat geluidmetingen met een oud studievriendje Technische Natuurkunde met de bestaande Michelins onder de auto.
Daarna het akoestisch schuim in de nieuwe banden lijmen en de nieuwe silent (hoop ik) Michelins erop.
Om het een beetje behapbaar te houden doe ik het eerst alleen met de achterbanden.
Ben benieuwd wat het geluidstechnisch oplevert en vooral hoe het schuim zich over de langere tijd zal houden.
Wordt dus even geduld voor de geïnteresseerden.:rolleyes:

Meen al zoiets te hebben gelezen op het Amerikaanse deel van het forum.
 
Iemand interesse in een set van 4 originele 19" Aero velgen met sensoren en (1 seizoen gebruikte) winterbanden?

Zijn niet de mooiste, maar wel de zuinigste (2-3% zuiniger dan de standaard 19" velgen) Tesla velgen.
Heb ze vorig jaar om die reden ook gekocht, maar nu is het mooi geweest: ruimte nodig in de garage.

De velgen zelf zien er prima (volgens mij onbeschadigd) uit en ik doe er ook nog de onovertroffen bandenstandaard van de Lidl bij!

PM me als je interesse hebt.
 
Ik vind ze zelf ook niet extreem lelijk en het is vooral grappig om te zien dat ze inderdaad zuiniger zijn.

Prijs (afhalen in Oss): 1.200 Euro.

Als je serieus interesse hebt, PM me even dan kunnen we bellen.