You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
21"? Op mijn vorige auto P85+ de achtervelg 21" 265 breed een scheur gehad. Probleem kan ontstaan doordat je een verkeersdrempel die maar ¾ breed is in het midden neemt. Dan tikt de binnenkant van de velg net de drempel aan en als je dat met een hoge snelheid doet dan heb je kans op scheuren. De vorige auto waa ern demo auto van Tesla, geen idee hoe ze er mee gereden hebben.Ik had al een aantal weken last van een band die langzaam leeg liep. Nu waren mijn banden aan vervanging toe, dus had het vermoeden dat de band niet helemaal optimaal zou zijn. Banden verwisseld, maar de band bleef leeg lopen, sterker nog, op een gegeven moment volledig slappeband. Bij de kwikfit de band nog even gecontroleerd, bleek er een scheur in de velg te zitten.
Bij Tesla geeft men aan dat dit verzekeringswerk betreft, want schade. Zowel ik als mijn vriendin kunnen ons niet voorstellen iets dermate hard te hebben geraakt dat de velg (links achter) zou scheuren, dus ik vermoed een velg die niet de kwaliteit had die we zouden mogen verwachten.
Iemand vaker gehoord van dit probleem bij Tesla?
Inderdaad 21 inch, en ook een demo auto.21"? Op mijn vorige auto P85+ de achtervelg 21" 265 breed een scheur gehad. Probleem kan ontstaan doordat je een verkeersdrempel die maar ¾ breed is in het midden neemt. Dan tikt de binnenkant van de velg net de drempel aan en als je dat met een hoge snelheid doet dan heb je kans op scheuren. De vorige auto waa ern demo auto van Tesla, geen idee hoe ze er mee gereden hebben.
Overigens lijkt mij dus dat een velg met normaal rijgedrag niet binnen een dergelijke tijd zou mogen scheuren.Inderdaad 21 inch, en ook een demo auto.
Bij de kwikfit werd de band er af gehaald, geen enkele schade zichtbaar. Dus ben benieuwd wat Tesla zal zeggen.Als er geen duidelijke impactschade aan je velg is, dan is het een garantiegeval, P.
Moet eenvoudig met het blote oog vast te stellen zijn.
(Vooralsnog denk ik dat er dus impactschade is.)
Goed te weten dat dat als alternatief mogelijk is. Tesla sprak direct van vervangen velg.Mijn gebarsten alu velg is gelast. Kostprijs was 50€ denk ik.
Onzichtbaar, en volledig in balans
De velgen heb ik al succesvol op een Model S gereden. Het zijn de Brock B32 speciaal voor Tesla gemaakt, zonder spacers en andere *sugar*.Daarvoor is (ook) de ET-waarde van de betreffende velgen van belang, M.
Ook wel Einpress Tiefe of offset genoemd.
Misschien heb ik nog een set liggen (2013/2014)Graag!
De Brock zijn ET40 inderdaad. Bedankt voor de info ik ga het uitzoeken.De Brocks zijn mogelijk ET30 of ET40. De X benodigt origineel ET35 op de vooras en ET40 op de achteras. (De S is ET40 op beide assen.)
ET30 is dus wel OK. Echter ET40 is 5mm verder naar binnen op de vooras dan origineel, de vraag is of dat wel past.
De banden op de achteras zijn 10mm te smal (275-265), dat maakt voor de afrolomtrek slechts 1% uit en is een acceptabele marge.
Je zou de wielen dus moeten monteren om te kijken of ze gaan passen aan de voorzijde als ze ET40 zijn. Indien ze niet passen, is een 5mm spacer te overwegen.
Weet iemand de kleurcode van de grijze/antraciete kleur van de 21" grijze turbine velg? Ik wil deze kleur laten spuiten op een set 19" slipstreams
Heb gezocht op fora en ook navraag bij tesla - ze zeggen dat ze deze niet hebben en de schadehersteller het zelf mengt... (?)