Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Heb ze ook in 19"

IMG_7867.JPG
 
Kijk uit met het poedercoaten/ spuiten van de velgen. Deze schijnen zeer belangrijk te zijn ivm het afvoeren van de eventueel ontstane warmte tijden het remmen. Kromme schijven en niet standaard velgen zijn waarschijnlijk een slechte garantie combinatie.
Ik kan me niet voorstellen hoe niet-standaard (aftermarket/BMW) of opgeknapte (poedercoating/gespoten) velgen afwijkingen aan de remschijven kunnen veroorzaken. Zo bijzonder zijn de Tesla velgen en wielophanging niet.
Er is echter wel een puntje van aandacht bij dat opknappen: je moet het flensvlak van de velgen niet laten meebehandelen, of naderhand weer tot het blanke metaal laten afdraaien. Anders loop je het risico dat de velgen niet helemaal vlak aanliggen of vast gaan zitten. En ja, met dat vastzitten ben ik ervaringsexpert. Sinds die tijd laat ik opgeknapte velgen netjes afdraaien door Hans van Machinefabriek Buitendijk.
 
  • Informative
Reactions: MickC
Ik heb sinds vanmorgen dat er aangegeven wordt dat er drie banden een te lage spanning hebben. Heb ze opgepompt naar 3 bar, maar melding blijft.
Reset etc helpt niets. Wat kan ik nog meer doen. Zijn aftermarket 20" velgen en banden dus SeC zal wel niets kunnen betekenen??
 
Ik heb sinds vanmorgen dat er aangegeven wordt dat er drie banden een te lage spanning hebben. Heb ze opgepompt naar 3 bar, maar melding blijft.
Reset etc helpt niets. Wat kan ik nog meer doen. Zijn aftermarket 20" velgen en banden dus SeC zal wel niets kunnen betekenen??
Als alle banden op dezelfde druk staan; dan kan je de sensoren eens calibreren.... enfin, bij een classic toch.;)
 
Ik heb sinds vanmorgen dat er aangegeven wordt dat er drie banden een te lage spanning hebben. Heb ze opgepompt naar 3 bar, maar melding blijft.
Reset etc helpt niets. Wat kan ik nog meer doen. Zijn aftermarket 20" velgen en banden dus SeC zal wel niets kunnen betekenen??
Toevallig vroeg ik vorige week ongeveer hetzelfde aan de mensen van SeC A'dam. Ik krijg terugkerend de melding van een storing in het TMPS. (Contact Tesla Service...) Tesla Roadside Assistance keek mee op een moment dat de melding optrad en kon inderdaad zien dat het TPMS slechts drie sensors zag i.p.v. vier. Dus waarschijnlijk sensortje in één van de wielen defect. Omdat de auto er volgende week toch moet zijn, vroeg ik aan SeC A'dam of zij hier iets aan kunnen doen. Zij bevestigden dat het vervangen van een defect sensortje gewoon door hen uitgevoerd wordt, ook bij aftermarket velgen en niet door hen geleverd sensortje. Netjes!
 
  • Like
Reactions: HWS
Bij Tesla kunnen ze met een apparaatje constateren of een sensor kapot is.
Door hem eenvoudig bij de banden te houden kunnen ze nagaan welke het is/zijn.
Dus ze moeten je in ieder geval wel even verder kunnen helpen.
Elke zichzelf respecterende bandenspecialist heeft ook zo'n apparaatje. Mijn lokale specialist in ieder geval wel. Daarmee kwam ik er achter dat nog slechts twee van de vier sensors het signaal 'Battery OK' opleveren. Dat worden dus twee nieuwe sensortjes bij de bandenwissel in de lente.
 
Elke zichzelf respecterende bandenspecialist heeft ook zo'n apparaatje. Mijn lokale specialist in ieder geval wel. Daarmee kwam ik er achter dat nog slechts twee van de vier sensors het signaal 'Battery OK' opleveren. Dat worden dus twee nieuwe sensortjes bij de bandenwissel in de lente.
Ik krijg wel goede waarden binnen van de bandenspanning. Allemaal 2.9 bar, alleen bij 3 banden dan de melding dat dit. Ier voldoende is. De vierde (met dus dezelfde waarde) is volgens de weergave geen probleem. De spanning veranderde ook wel toen ik de banden opgepompt heb. Dus volgens mij doen de sensoren het wel.
 
Elke zichzelf respecterende bandenspecialist heeft ook zo'n apparaatje. Mijn lokale specialist in ieder geval wel. Daarmee kwam ik er achter dat nog slechts twee van de vier sensors het signaal 'Battery OK' opleveren. Dat worden dus twee nieuwe sensortjes bij de bandenwissel in de lente.

Wat is de levensduur van die batterijen? Laden die zichzelf terug op bij draaien van het wiel? Lithium cellen?