Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
[Repost]

In tegenstelling tot the Model S configurator (vroeger), lijkt het alsof het niet mogelijk is om een extra set velgen ( de 22" Onyx Black Turbine's) te kopen, specifiek voor het gebruik in de winter. Ik heb voor m'n S 2 sets 21" Turbine's die ik afwissel winter/zomer, en die ik na elke wissel laat herstellen/coaten. Wat is de "strategie" die jullie (MX owners) hanteren? Toch elke keer banden monteren op zelfde set velgen? Specifiek voor de Onyx Black, zijn deze makkelijk te herstellen? [Ik ga er hier van uit dat ze powdercoated zijn, en dat elke schade nogal ferm opvalt]
 
Tesla is bezig om bij een van de volgende softwareupdates een bezoek aan de werkplaats overbodig te maken.
Heb (naast de aanbiedingen van Janc en Go4it) even zitten rondkijken om 4 nieuwe sensoren te kopen. En vroeg me het volgende af: zijn er niet 2 soorten van programmeren/inlezen van sensoren?
Want toen ik vorige week bij de bandenboer was toonde hij me zijn hand-held-kastje waar een sleufje in zat waar een nieuwe tpms-sensor in past en hij die voor montage even moet in plaatsen en moet geprogrammeerd worden voor een Tesla MS 2012-2014.
En dan is er natuurlijk het "inlezen" van de sensoren door de auto zelf.

Ben in ieder geval blij dat we kunnen besluiten dat de spuitbus Tyre's-leak niet de oorzaak was van het defect.
 
Heb (naast de aanbiedingen van Janc en Go4it) even zitten rondkijken om 4 nieuwe sensoren te kopen. En vroeg me het volgende af: zijn er niet 2 soorten van programmeren/inlezen van sensoren?
Want toen ik vorige week bij de bandenboer was toonde hij me zijn hand-held-kastje waar een sleufje in zat waar een nieuwe tpms-sensor in past en hij die voor montage even moet in plaatsen en moet geprogrammeerd worden voor een Tesla MS 2012-2014.
En dan is er natuurlijk het "inlezen" van de sensoren door de auto zelf.

Ben in ieder geval blij dat we kunnen besluiten dat de spuitbus Tyre's-leak niet de oorzaak was van het defect.
Er zijn inderdaad ook een paar soorten 'universele' sensoren verkrijgbaar die voor verschillende systemen geconfigureerd kunnen worden. (Helemaal universeel zijn die dingetjes niet; de vorn van de velgrand bij het ventiel speelt ook een rol.)
De bandenboer heeft daar eenvoudige opzoektabelletjes voor. Die sensoren kosten rond de € 35 excl BTW. Nauwelijks de moeite waard tov gewoon bij Tesla halen/bestellen.
 
  • Informative
Reactions: is3
[Repost]

In tegenstelling tot the Model S configurator (vroeger), lijkt het alsof het niet mogelijk is om een extra set velgen ( de 22" Onyx Black Turbine's) te kopen, specifiek voor het gebruik in de winter. Ik heb voor m'n S 2 sets 21" Turbine's die ik afwissel winter/zomer, en die ik na elke wissel laat herstellen/coaten. Wat is de "strategie" die jullie (MX owners) hanteren? Toch elke keer banden monteren op zelfde set velgen? Specifiek voor de Onyx Black, zijn deze makkelijk te herstellen? [Ik ga er hier van uit dat ze powdercoated zijn, en dat elke schade nogal ferm opvalt]

Ik heb via de Group Buy hier 20" aangeschaft en met korting bij Profile in Mijdrecht winterbanden er om laten leggen. Mijn 22" gaan daar in de opslag en in het voorjaar laat ik ze weer wisselen. Komende week gaan de 20" met winter onder de MX.
 
Te koop 20 inch Borbet BLX velgen met Continental WINTER banden (245/40R20) voor Model S.

Aankoop nieuw 22/9/2016 (Montage in November)
Profiel zo goed als nieuw
Velgen zo goed als nieuw
Aankoop prijs nieuw 2250,- euro
Hebben ongeveer 15K Km onder mijn S85D gezeten
Inclusief sensoren voor laatste types Model S (echter heb ook een setje liggen voor eerdere type)


Monteren en rijden maar!

Velgen hebben geen extra centreerringen, spacers of andere nare zaken nodig voor montage.... Staan prachtig op de auto en rijden voral heerlijk. Dit is geen verkoop praatje, ben zelf een enorme pietje precies als het om banden/ velgen gaat.
Heb helaas nooit foto's genomen van de set op mijn auto, maar heb wat foto's gevonden op het internet. De foto's van de velgen zijn uiteraaard wel echt.
De velgen geven de auto een zeer chique uitstraling met OEM look.

Vraagprijs 1500,- incl BTW (factuur mogelijk)

Doe er je voordeel mee!

Stuur een PM, high res foto's zijn door te mailen.
Ik woon in Zeeland, maar een overdracht is ook te regelen bij bv SUC GENT, AARTSELAAR, DORDRECHT of OOSTERHOUT.
 

Attachments

  • BLX 2.jpg
    BLX 2.jpg
    24.3 KB · Views: 69
  • BLX 3.jpg
    BLX 3.jpg
    17.2 KB · Views: 60
  • BLX1.jpg
    BLX1.jpg
    83.1 KB · Views: 64
  • IMG_5539.JPG
    IMG_5539.JPG
    109.5 KB · Views: 65
  • IMG_5540.JPG
    IMG_5540.JPG
    87.2 KB · Views: 60
  • IMG_5541.JPG
    IMG_5541.JPG
    106.3 KB · Views: 66
  • IMG_5542.JPG
    IMG_5542.JPG
    106.5 KB · Views: 63
  • IMG_5543.JPG
    IMG_5543.JPG
    110.4 KB · Views: 55
  • IMG_5544.JPG
    IMG_5544.JPG
    79.4 KB · Views: 54
  • IMG_5545.JPG
    IMG_5545.JPG
    79.2 KB · Views: 66
@Art747 Arthur, ik zou nog even wachten als dat kan, met deze temperaturen slijten winderbanden héél erg snel.

zit met dilema, ik moet naar slovenië midden october en daarna naar croatie vraag me af of ik vooraf nog mijn winterbanden er op zet in Duitsland verplicht bij winterse toestanden ...in Oostenrijk vanaf November ... zullen kijken wat de weergoden te zeggen hebben
 
Te koop 4 Michelin 245/45R19 102Y Primacy 3 zomerbanden!
Ik heb een set Michelin 245/45R19 102Y Primacy 3 zomerbanden van mijn Model S liggen. Ik heb alleen 2500 km ermee gereden. Ik ben overgegaan op andere velgen/ banden. Wie wilt ze hebben? Ze mogen weg voor EUR 600,- incl. BTW. Je kan ze ophalen in Den Haag. Indien gewenst, kan een factuur geregeld worden.
 

Attachments

  • IMG_1252.JPG
    IMG_1252.JPG
    782.3 KB · Views: 54
  • IMG_1248.JPG
    IMG_1248.JPG
    645.7 KB · Views: 63