Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
View attachment 311480 View attachment 311481

Vandaag nieuwe 20” BBS velgen opgehaald bij Wheel Clinic in Nijkerk, met Michelin Pilot Sport 4 rubber. Mijn org banden waren na 45.000 zomerkilometers nog niet op maar gecupped en kennelijk meer dan ik in de gaten had.
Deze combi is in ieder geval superstil, en ik merk geen comfort verschil.

Anyway, super tevreden! Incl rvs velgbeschermer trouwens...
Ziet er goed uit! Heel netjes met die velgbeschermers
 
  • Like
Reactions: Duke-U
Heb dit topic doorgelezen omdat mijn bandjes aan vervanging toezijn. Ik mis hier wat info waar jullie dit laten doen. Ik heb nu 50k kilometer gereden en mijn originele banden (Michelin Pilot Sport) zijn op. Ik schrok er eigenlijk van, want ik zag opeens wit eh touw erdoorheen komen o_O Vooral aan de zijkant, er zit eigenlijk nog genoeg profiel op de bovenkant.

Op zich ben ik tevreden over de Michelin's, maar ik lees hier ook positieve verhalen over de Pirelli P Zero NCS banden. Ik heb zelf nu 21" en dan 245/35 voor en 265/35 achter. Zelf heb ik eigenlijk altijd mijn banden gewoon bij een Profile tyrecenter in de buurt laten doen, hiervoor heb ik Audi en BMW gereden en mijn ervaring is dat Profile de auto beter uitgelijnd kreeg dan de dealer, en ook nog voor een betere prijs.

Met Tesla vind ik dat wat spannender, waar laten jullie dit doen of kies je gewoon voor Tesla? Ik heb ooit eens 1 band laten vervangen ivm een scheurtje of iets, en die prijs vond ik toen tegenvallen. Met wat tegengas kreeg ik toen wel een enigszins courante prijs.

Al met al, voor 4 nieuwe bandjes:

Michelin Pilot Sport : EUR 532 voor 2 banden voor + EUR 690 voor 2 banden achter
Pirelli P Zero CNS: EUR 544 voor 2 banden voor + EUR 588 voor 2 banden achter

En dan nog eenmalige bijkomende post van 140 euro voor monteren, balanceren etc. Dat valt me alles bij elkaar nog mee (sort of).

Hoor graag jullie tips, adviezen en ervaringen :)
 
@snahsiub Als de inlays er al door zijn zou ik niet te lang meer wachten, het volgende is nl een klapband... Ik heb dat een keer gehad met een Lotus Omega met 3 passagiers erin, not funny... gelijk ook de velg aan gort, dat was nog het ergste.

Ik ga er ook niet meer mee rijden (op de snelweg althans, alleen naar bandenboer). Heb net Tesla gebeld en 1 Michelin band kost 445,- incl. BTW. Hij wilde niets met de prijs doen... Nu ff profile's proberen.
 
Ik ga er ook niet meer mee rijden (op de snelweg althans, alleen naar bandenboer). Heb net Tesla gebeld en 1 Michelin band kost 445,- incl. BTW. Hij wilde niets met de prijs doen... Nu ff profile's proberen.
Ik kom al jaren bij De Sprint in de Tollensstraat in Rotterdam. Klein zaakje, top service en altijd nette prijzen. Na balanceren doen ze ook nooit moeilijk over dal dat nodig blijkt te zijn. De Sprint - Hét adres voor APK, Autobanden en Auto-onderhoud
 
Heb dit topic doorgelezen omdat mijn bandjes aan vervanging toezijn. Ik mis hier wat info waar jullie dit laten doen. Ik heb nu 50k kilometer gereden en mijn originele banden (Michelin Pilot Sport) zijn op. Ik schrok er eigenlijk van, want ik zag opeens wit eh touw erdoorheen komen o_O Vooral aan de zijkant, er zit eigenlijk nog genoeg profiel op de bovenkant.

Op zich ben ik tevreden over de Michelin's, maar ik lees hier ook positieve verhalen over de Pirelli P Zero NCS banden. Ik heb zelf nu 21" en dan 245/35 voor en 265/35 achter. Zelf heb ik eigenlijk altijd mijn banden gewoon bij een Profile tyrecenter in de buurt laten doen, hiervoor heb ik Audi en BMW gereden en mijn ervaring is dat Profile de auto beter uitgelijnd kreeg dan de dealer, en ook nog voor een betere prijs.

Met Tesla vind ik dat wat spannender, waar laten jullie dit doen of kies je gewoon voor Tesla? Ik heb ooit eens 1 band laten vervangen ivm een scheurtje of iets, en die prijs vond ik toen tegenvallen. Met wat tegengas kreeg ik toen wel een enigszins courante prijs.

Al met al, voor 4 nieuwe bandjes:

Michelin Pilot Sport : EUR 532 voor 2 banden voor + EUR 690 voor 2 banden achter
Pirelli P Zero CNS: EUR 544 voor 2 banden voor + EUR 588 voor 2 banden achter

En dan nog eenmalige bijkomende post van 140 euro voor monteren, balanceren etc. Dat valt me alles bij elkaar nog mee (sort of).

Hoor graag jullie tips, adviezen en ervaringen :)
Wow, heb jij 50.000 km gereden met een set 21" banden? Dat lukte tot nu toe alleen Wim S., maar alleen omdat die rijdt als een slak! :D

Ik ben zelf erg tevreden over de michelin PSS op onze S. Daar doe ik zo'n 30.000 km mee (inclusief tussentijdse wissel met voorbanden). Heel wat meer dan de 15.000 tot 20.000 die de continentals mee gingen. De pirelli's zero nero heb ik onder onze alfa spider v6 liggen. Goede grip, maar ik heb het gevoel dat ze redelijk snel slijten. Ik kan daar echter geen nauwkeurige uitspraak over doen, nu ik met onze spider jaarlijks minder dan 1000 km rijd.

Ik kan Karelsen banden in Soest warm aanbevelen. Zij hebben zeer veel ervaring met tesla's. Bovendien kunnen zij voor een scherpe prijs stoeprandschade repareren op de 21 inch velgen.
 
Thanks for the tips!

Omdat het wat spoed werd door die inlays die tevoorschijn kwamen, kon ik snel terecht bij een Profile in Nootdorp hier, nette mensen, en die hebben ook mooie uitlijn apparatuur staan. Kosten voor spoed + 2 nieuwe voorbanden = EUR 629,- voor de Michelin Super Pilot Sport 245/35/21.

Ik kreeg gratis een Fiat 500 mee voor een dag, alleen benzine kosten :)

Dus ik dacht dat mijn achterbanden nog goed waren, vroeg het advies aan hun, en toen keken ze achter de auto, zag je het staal aan de binnenkant van de beide achterbanden tevoorschijn komen (stond te glimmen in de zon) .. oeps. Meteen ook maar besteld, die zijn donderdag binnen. Snelweg straf nu.

En ik was ook verbaasd met 50k km, met mijn beemer haalde ik 20k ongeveer, maar ja, inlays tevoorschijn en staal erdoorheen, dat is eigenlijk een beetje te gek voor woorden en gewoon gevaarlijk, ik waar ik op moet letten nu... :)
 
Vandaag heb ik mooie 21” Arachnid velgen op mijn auto gemonteerd Ik kan alleen nergens vinden wat de bandendruk moet zijn. Er zit alleen een sticker in de auto voor 19” velgen.

Ook vroeg ik mij af of ik ergens de bandenspanning kan aflezen.
Hee wattman, ik heb de Arachnids ook sinds een paar weekjes, bij mij vond de auto in no time de nieuwe sensoren. Aflezen kan op je scherm achter het stuur (knopje vasthouden en doorscrollen). Bij mij staan ze op 3.1.
 
Vraagje over de sensoren in de banden. Ik neem aan dat als je alleen de banden vervangt dat je bestaande sensoren kan blijven gebruiken? Zitten deze in de band? onder de ventiel? Normaal gesproken gebruiken ze toch altijd een nieuwe ventiel?
En als je de banden laat vervangen moet je dan alsnog naar Tesla om de sensoren te "kalibreren" of hoe ze dat noemen? Of moet dat alleen bij nieuwe sensoren? Sorry voor de noob-questions :p
 
En de andere vraag over banden is misschien ook uit de categorie "noob" ;) We gaan over een paar weken met vakantie en ik zie dat het profiel aan de voorkant beduidend minder is dan de achterkant. Het is zeker voldoende om de vakantie nog mee door te komen.
Maar is het nu beter om dat zo te laten zitten of verstandig om voor de vakantie de banden van voor met achter te wisselen? Ik ben het even kwijt aan welke kant het betere profiel geadviseerd wordt. Het betreft een model S 85, dus geen performance en geen awd met 19" originele Goodyear banden.
 
Ik zou ze wisselen, ook al op cuppen van de banden te voorkomen. Bovendien heb je voor de meeste stuurtractie nodig en dan is wat meer profiel wel handig.

Je wil er op de terugweg ook niet achter komen dat de inlays van de band erdoor komt...

Thanks voor de tip. Toevallig moet ik dinsdag nog naar Service Tilburg. Ik kan vragen of ze de banden wisselen. Wel vreemd, we hebben de wagen een dikke maand geleden 2e hands bij Tesla gekocht, je zou verwachten dat zij dan de banden met het beste profiel voor leggen als dat beter is. Zal hun ook vragen wat hun mening is.
 
Thanks voor de tip. Toevallig moet ik dinsdag nog naar Service Tilburg. Ik kan vragen of ze de banden wisselen. Wel vreemd, we hebben de wagen een dikke maand geleden 2e hands bij Tesla gekocht, je zou verwachten dat zij dan de banden met het beste profiel voor leggen als dat beter is. Zal hun ook vragen wat hun mening is.

Best om je recentste banden achteraan te hebben. Deze wielen worden aangedreven en dragen ook het meeste gewicht volgens mij.
Ik zou inderdaad eens horen bij Tesla waarom ze geen nieuwe banden hebben gestoken op je CPO, ik dacht dat dit gedaan werd.
 
Best om je recentste banden achteraan te hebben. Deze wielen worden aangedreven en dragen ook het meeste gewicht volgens mij.
Ik zou inderdaad eens horen bij Tesla waarom ze geen nieuwe banden hebben gestoken op je CPO, ik dacht dat dit gedaan werd.

Ze zijn zeker niet versleten voor, maar hebben beduidend minder profiel dan achteren, die lijken net nieuw. Ik wist niet dat ze standaard alle banden vernieuwen bij een CPO voor de levering. In ieder geval was de staat van het profiel voren voor mij geen reden om te eisen dat ze de banden zouden vervangen
 
Vraagje over de sensoren in de banden. Ik neem aan dat als je alleen de banden vervangt dat je bestaande sensoren kan blijven gebruiken? Zitten deze in de band? onder de ventiel? Normaal gesproken gebruiken ze toch altijd een nieuwe ventiel?
En als je de banden laat vervangen moet je dan alsnog naar Tesla om de sensoren te "kalibreren" of hoe ze dat noemen? Of moet dat alleen bij nieuwe sensoren? Sorry voor de noob-questions :p

Sensoren zijn blokjes geintegreerd met ventiel, die laat je gewoon zitten tot de batterij leeg is, gaan een jaar of 3 a 4 mee, let op de classics gebruiken een ander systeem dan de nieuwere tesla’s.
Sensoren worden door de auto zelf herkent zodra je gaat rijden, bij nieuwere tesla’s kan je ook de bandendruk aflezen (na een paar meter rijden, bij stilstand geven ze soms niets aan). Als hij ze niet herkent kan je zelf een reset van de sensoren geven ergens in het settings menu (al schijnt dat niet meer bij elke auto te kunnen).
 
  • Informative
Reactions: Bohjaaa