Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb vandaag de 19" turbines binnen gekregen van EV Wheel direct (zie onder :))
Nu weet ik dat in de orginele wielen van de model 3 TPMS sensoren zitten. Iemand enig advies wat wijsheid is:
Sensoren van orginele banden (wil ik mogelijk als winterband gebruiken) overzetten, een tweede setje sensoren kopen (zo ja, waar zijn deze te verkrijgen) of geen sensoren in de andere banden plaatsen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
 

Attachments

  • 19 inch turbine - ev wheel direct.jpeg
    19 inch turbine - ev wheel direct.jpeg
    158.9 KB · Views: 108
Ik heb vandaag de 19" turbines binnen gekregen van EV Wheel direct (zie onder :))
Nu weet ik dat in de orginele wielen van de model 3 TPMS sensoren zitten. Iemand enig advies wat wijsheid is:
Sensoren van orginele banden (wil ik mogelijk als winterband gebruiken) overzetten, een tweede setje sensoren kopen (zo ja, waar zijn deze te verkrijgen) of geen sensoren in de andere banden plaatsen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Rondrijden zonder TPMS sensoren lijkt me niet aan te bevelen. Dan heb je constant een waarschuwing op je scherm. Tenmist bij de Model S en X.
 
Ik heb vandaag de 19" turbines binnen gekregen van EV Wheel direct (zie onder :))
Nu weet ik dat in de orginele wielen van de model 3 TPMS sensoren zitten. Iemand enig advies wat wijsheid is:
Sensoren van orginele banden (wil ik mogelijk als winterband gebruiken) overzetten, een tweede setje sensoren kopen (zo ja, waar zijn deze te verkrijgen) of geen sensoren in de andere banden plaatsen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Sensoren kopen.
 
Ik heb vandaag de 19" turbines binnen gekregen van EV Wheel direct (zie onder :))
Nu weet ik dat in de orginele wielen van de model 3 TPMS sensoren zitten. Iemand enig advies wat wijsheid is:
Sensoren van orginele banden (wil ik mogelijk als winterband gebruiken) overzetten, een tweede setje sensoren kopen (zo ja, waar zijn deze te verkrijgen) of geen sensoren in de andere banden plaatsen?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Ja rondrijden zonder sensoren zou ik niet doen.
Ik zou deze turbines als zomervelgen aanhouden en 4 TPMS sensoren erbij bestellen bij een willekeurige bandenboer.
Deze kan de frequentie van je originele wielen kopiëren en overzetten op je sensoren van je nieuwe wielen.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Sjaak, mag ik vragen wat je in NL nog moest betalen aan invoer en belastingen...
Ik overweeg om ook daar 18” turbine’s te bestellen.

Ik heb er ook ervaring mee. Reken op 26% extra kosten aan btw, invoerrechten en administratieve kosten.

Volgens mij verkopen die T-Sportline velgen en zijn dat niet dezelfde? En de prijs is al helemaal niet hetzelfde.

Ze verkopen iig diezelfde turbine wielen en Teslawheels leeft natuurlijk niet van de wind dus die gooien er wat bovenop natuurlijk.
Zelf importeren is goedkoper.
 
dank je! Zijn er nog verschillende types TPMS sensoren of werken ze altijd?

Je hebt sensoren die al auto specifiek zijn maar dat is voor veel velgenboeren geen doen om die allemaal op voorraad te houden.
Voor de model 3 moeten je de 433Mhz sensoren hebben maar dit is de meest gangbare. (de andere is 315Mhz)
De verkoper moet wel ook de inleer software hebben voor de Tesla model 3.

Ik ben zelf bij een Profile Tyrecenter vestiging geweest voor banden en tegelijk de sensoren en dat was allemaal geen probleem, zo gepiept.

Bij Teslawheels kan je direct Tesla specifieke sensoren kopen, dat kan natuurlijk ook.
 
Je hebt sensoren die al auto specifiek zijn maar dat is voor veel velgenboeren geen doen om die allemaal op voorraad te houden.
Voor de model 3 moeten je de 433Mhz sensoren hebben maar dit is de meest gangbare. (de andere is 315Mhz)
De verkoper moet wel ook de inleer software hebben voor de Tesla model 3.

Ik ben zelf bij een Profile Tyrecenter vestiging geweest voor banden en tegelijk de sensoren en dat was allemaal geen probleem, zo gepiept.

Bij Teslawheels kan je direct Tesla specifieke sensoren kopen, dat kan natuurlijk ook.

Dank! ik wilde m'n kameraad de wielen/banden+sensoren laten plaatsen, maar je moet dus e.e.a. nog programmeren als de wielen en sensoren zijn geplaatst?