Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ze hadden die banden van te voren moeten testen, dan waren ze ook niet gemonteerd. Komt bij meerdere merken voor en is niet specifiek alleen Vredestein.
Weet niet of dat gevonden wordt... Toen ik de twee banden met (te) grote roadforce had vervangen, stuiterde de auto nog steeds, maar naar gevoel iets minder. Ik heb toen de laatste 2 wintervelgen met Vredestein banden uitgewisseld door originele Tesla velgen + zomerbanden, met doel om vast te stellen of het nu echt de banden waren (voordat ik weer +400€ voor 2 banden ging uitgeven). BestBand heeft toen mijn 2 Tesla velgen ook opnieuw uitgebalanceerd en road force gemeten - verrassende uitkomst: de road force was hoger dan op de twee resterende Vredestein banden! Toch met de Tesla velgen eronder geen gehobbel meer (ondanks hogere road force). Vredestein banden er weer onder - zelfde route gereden en opgelet waar ik niet hobbelde met de Tesla velgen (op de afrit b.v.) -> en daar hobbelde de auto er weer vrolijk op los. Snel de 2 Vredestein vervangen door Continentals - en weer een strak rijdende bak. Er is dus kennelijk iets in (alle 4!) de Vredestein banden die - ook bij gelijke / mindere road force - voor een irritante hobbel zorgt.
P.S. ergens vooraan in dit draadje staat een gelijke ervaring met Vredestein gehobbel.
 
Weet niet of dat gevonden wordt... Toen ik de twee banden met (te) grote roadforce had vervangen, stuiterde de auto nog steeds, maar naar gevoel iets minder. Ik heb toen de laatste 2 wintervelgen met Vredestein banden uitgewisseld door originele Tesla velgen + zomerbanden, met doel om vast te stellen of het nu echt de banden waren (voordat ik weer +400€ voor 2 banden ging uitgeven). BestBand heeft toen mijn 2 Tesla velgen ook opnieuw uitgebalanceerd en road force gemeten - verrassende uitkomst: de road force was hoger dan op de twee resterende Vredestein banden! Toch met de Tesla velgen eronder geen gehobbel meer (ondanks hogere road force). Vredestein banden er weer onder - zelfde route gereden en opgelet waar ik niet hobbelde met de Tesla velgen (op de afrit b.v.) -> en daar hobbelde de auto er weer vrolijk op los. Snel de 2 Vredestein vervangen door Continentals - en weer een strak rijdende bak. Er is dus kennelijk iets in (alle 4!) de Vredestein banden die - ook bij gelijke / mindere road force - voor een irritante hobbel zorgt.
P.S. ergens vooraan in dit draadje staat een gelijke ervaring met Vredestein gehobbel.
Volgens mij moet je vredestein onder je fiets of kruiwagen doen maar niet onder je auto. Ik heb meermalen vage klachten over dit bandenmerk gehoord. 20 jaar geleden hoorde je nooit van vredestein autobanden.
Deze winter met Conti Winter 850 en 860 gereden. Ik heb nu de Michelin van Tesla en deze maken beduidend meer herrie dan de conti zomer en winterbanden.
 
Volgens mij moet je vredestein onder je fiets of kruiwagen doen maar niet onder je auto. Ik heb meermalen vage klachten over dit bandenmerk gehoord. 20 jaar geleden hoorde je nooit van vredestein autobanden.
Deze winter met Conti Winter 850 en 860 gereden. Ik heb nu de Michelin van Tesla en deze maken beduidend meer herrie dan de conti zomer en winterbanden.
15 jaar geleden waren de Vredestien Wintrac Xtreme’s de enige winterbanden waar je geen kleinere velgen voor hoefde te kopen, omdat ze ook in lagere profielen te krijgen waren. Ik was er in ieder geval toen erg blij mee op mijn Audi en versleet later nog twee sets op mijn Porsche. Tegenwoordig zijn alle A-merken in dergelijke maten verkrijgbaar en hebben die ook meestal betere specificaties en testresultaten.
 
Een verschil van 0,1 BAR valt binnen de foutmarge. Oftewel is verwaarloosbaar.
Dat je eerder niets geconstateerd hebt omdat je geen melding kreeg, wil dus niet zeggen dat er eerder geen schommelingen waren, alleen binnen de meldingsgrenzen. Uit mijn hoofd liggen die bij 2,7 en 3,4 BAR. Alles daartussen is dus goed. Al is ongeveer gelijk wel gewenst en leidt een hogere druk tot iets minder slijtage op de randen en tot iets minder rolweerstand. Ik heb ze op 3,0 staan (koud).
Druk is ook altijd relatief, ten opzichte van de luchtdruk van de buitenlucht. Dat kan effect hebben, als er een hoge- of lagedruk gebied heerst. Of bovenop een berg of in het dal. Of als het koud is (hogere luchtdichtheid) of just warmer (lagere dichtheid). Daarom wordt altijd aangeraden je bandenspanning maandelijks te controleren en zeker voorafgaand aan een lange rit.
Toch liep de band steeds wat leeg. Vanochtend weer 2.7. Daarop heb ik 'm opgepomp tot 3.0 bar en naar Tesla Den Haag gereden. Vermoeden daar toch een spijker. Tegenwoordig lopen de banden niet meer snel leeg vanwege de "geluidsisolatie" in de band. Tesla adviseerde mij naar Quickfit te gaan om te laten repareren., omdat het verwisselen van één band Euro 250 ging kosten. Bij Quickfit wilde men niet. Ben ik vervolgens naar mijn eigen verwisselbanden adres gegaan; YF tyres in Den Haag achter Voorburg.. Daar keek men meteen en werd geconstateerd dat er inderdaad een spijker in zit, maar op een vervelende plaats. Reparatie lukt niet; alleen vervanging. Dus via bandenmarktpuntnl 1 band besteld á € 165,00 en vervanging volgende week maandag of dinsdag. Ik heb nog wel jackpads nodig om de auto op de juiste plaatsen op te kunnen krikken. Ik was al bezig om te kijken, maar heb ze nu versneld nodig.

Kan ik van iemand die in de buurt van Den Haag woont deze tegen een kleine vergoeding lenen voor een dag of twee?
 
Ik heb ga morgen m'n nieuwe zwarte AWD ophalen met de standaard wielen. Ik wil deze graag vervangen door 19 inch velgen. De LM (ALD) wil alleen de 19 inch sportvelgen van Tesla zelf accepteren. Ze hebben slechte ervaringen met achteraf gemonteerde goedkope meuk. Ik ben wel bereid om 3 a 3,5 K voor een setje uit te geven. Heeft iemand dezelfde ervaring?
 
Toch liep de band steeds wat leeg. Vanochtend weer 2.7. Daarop heb ik 'm opgepomp tot 3.0 bar en naar Tesla Den Haag gereden. Vermoeden daar toch een spijker. Tegenwoordig lopen de banden niet meer snel leeg vanwege de "geluidsisolatie" in de band. Tesla adviseerde mij naar Quickfit te gaan om te laten repareren., omdat het verwisselen van één band Euro 250 ging kosten. Bij Quickfit wilde men niet. Ben ik vervolgens naar mijn eigen verwisselbanden adres gegaan; YF tyres in Den Haag achter Voorburg.. Daar keek men meteen en werd geconstateerd dat er inderdaad een spijker in zit, maar op een vervelende plaats. Reparatie lukt niet; alleen vervanging. Dus via bandenmarktpuntnl 1 band besteld á € 165,00 en vervanging volgende week maandag of dinsdag. Ik heb nog wel jackpads nodig om de auto op de juiste plaatsen op te kunnen krikken. Ik was al bezig om te kijken, maar heb ze nu versneld nodig.

Kan ik van iemand die in de buurt van Den Haag woont deze tegen een kleine vergoeding lenen voor een dag of twee?
Ik heb er 1. Kun je zo lenen, omgeving Leiderdorp...
 
Ik heb er 1. Kun je zo lenen, omgeving Leiderdorp...
Onno,
Dat is prettig. Misschien even in een pm aangeven wanneer en waar ik kan langs komen?
Kan ik gelijk nog even extra rijden. Mijn bandenman had gisteren niet alleen een mogelijke spijker gevonden en mij dit laten zien, maar tevens het schroefventiel wat extra aangedraaid. Zowel gistermiddag als vandaag geen spanningsverlies meer gehad in het LA wiel. Dus wellicht was het ventiel niet helemaal aangedraaid. Maar ik moet ook weer niet te vroeg juichen, want de buitentemperatuur en buiten luchtdruk kunnen op dit moment een rol spelen. We kijken wel. Maar ik hoor graag van je Onno. Dank alvast.
 
Last edited:
Vraagje, ik heb 19" after market velgen+Michelin zomerbanden gekocht. Ik had als idee om de de 18" all season band + aero voor de winter te gebruiken, echter nu heb ik gisteren m'n SR+ geleverd gekregen met 18" Michelin zomerbanden. Conclusie: ik heb dadelijk 1 set zomerbanden+velgen over.
Iemand tips hoe hiermee om te gaan? Ik overweeg Tesla te mailen om te vragen naar mogelijkheden om de 18"Michelins om te ruilen voor all seasons.

Alvast bedankt!
 
Vraagje, ik heb 19" after market velgen+Michelin zomerbanden gekocht. Ik had als idee om de de 18" all season band + aero voor de winter te gebruiken, echter nu heb ik gisteren m'n SR+ geleverd gekregen met 18" Michelin zomerbanden. Conclusie: ik heb dadelijk 1 set zomerbanden+velgen over.
Iemand tips hoe hiermee om te gaan? Ik overweeg Tesla te mailen om te vragen naar mogelijkheden om de 18"Michelins om te ruilen voor all seasons.

Alvast bedankt!
Gaat je niet lukken, zou gek zijn als je gebruikte banden innemen, maar proberen kan.

Goedkoopste is om de zomer 18inch op te rijden, en tegen de tijd dat winter wordt daar de winterbanden op.

Maar je wil vast op je nieuwe setje rijden, dan gewoon nieuwe winterbanden op de 18inch laten zetten en de losse banden verkopen.
 
Even ter controle bij Karelsen bandenservice in Soest gereden ivm even aantikken van de stoeprand en bijbehorende beschadiging van de band.
Met een tripje naar Oostenrijk komend weekeinde wilde ik wel e.e.a. even laten checken.
Viel gelukkig mee. Wel even alle banden opnieuw laten balanceren en auto uitlijnen ivm trillingen. Top service daar. Hellboy rijdt weer als een vliegend tapijt zo zacht.

Overigens moeten de 21 inch banden binnenkort wel vervangen worden. Graag jullie advies

Michelins of toch weer Pirelli p zero?
 
Ik heb schade aan 1 van mijn achtervelgen en zou dat graag willen laten repareren.

Nu begrijp ik dat dit meestal een paar dagen duurt i.v.m. het spuitwerk, maar omdat ik geen reservewiel heb is dat dus best onhandig als je dan een auto met 3 wielen overhoud ;-)

Kent iemand toevallig in de regio Rotterdam een bedrijf waar je dat kunt laten doen en waarbij je ook tijdelijk een leen-velg met band kunt meekrijgen?
 
Even ter controle bij Karelsen bandenservice in Soest gereden ivm even aantikken van de stoeprand en bijbehorende beschadiging van de band.
Met een tripje naar Oostenrijk komend weekeinde wilde ik wel e.e.a. even laten checken.
Viel gelukkig mee. Wel even alle banden opnieuw laten balanceren en auto uitlijnen ivm trillingen. Top service daar. Hellboy rijdt weer als een vliegend tapijt zo zacht.

Overigens moeten de 21 inch banden binnenkort wel vervangen worden. Graag jullie advies

Michelins of toch weer Pirelli p zero?
Pirelli heb ik mindere ervaringen mee ivm snel slijten. Ik rij nu op Michelin en dat heeft ook een voordeel namelijk dat ik mijn voorwielophanging veel minder hoor door het afrolgeluid wat ze produceren. Ik heb nog een setje Conti silent liggen en die gaan het worden als ik nieuwe nodig heb.
 
  • Disagree
Reactions: FrugalFrank
Ik heb schade aan 1 van mijn achtervelgen en zou dat graag willen laten repareren.

Nu begrijp ik dat dit meestal een paar dagen duurt i.v.m. het spuitwerk, maar omdat ik geen reservewiel heb is dat dus best onhandig als je dan een auto met 3 wielen overhoud ;-)

Kent iemand toevallig in de regio Rotterdam een bedrijf waar je dat kunt laten doen en waarbij je ook tijdelijk een leen-velg met band kunt meekrijgen?
Misschien slim om een winterset aan te schaffen. Dan heb je altijd een reserve en je hebt in de winter ook meer veiligheid. Ik zou het ZEKER doen als je ook nog naar de sneeuw wil gaan.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Net mijn MX Raven opgehaald en dadelijk andere schoentjes erop laten leggen. Zijn na lang zoeken uiteindelijk Vossen MX-2 forged geworden. Heb ze gewogen voor ik ze erop zijn gegaan. Gewicht met band vooraan 25.5kg en achteraan 27.8kg. De originele 22" Turbines heb ik dan ook maar even vlug gewogen, die zaten vooraan op 33.5kg en acheraan op 37.5kg. In totaal dus een kleine 35kg bespaard aan onafgeveerd gewicht :D
20190625_110139.jpg
 
Net mijn MX Raven opgehaald en dadelijk andere schoentjes erop laten leggen. Zijn na lang zoeken uiteindelijk Vossen MX-2 forged geworden. Heb ze gewogen voor ik ze erop zijn gegaan. Gewicht met band vooraan 25.5kg en achteraan 27.8kg. De originele 22" Turbines heb ik dan ook maar even vlug gewogen, die zaten vooraan op 33.5kg en acheraan op 37.5kg. In totaal dus een kleine 35kg bespaard aan onafgeveerd gewicht :D
View attachment 423121

Gefliciteerd met de wagen.

Ik vind de velgen geen succes en dan vooral de kleur. Oogt goedkoop en onrustig icm alle andere kleurtjes.