Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Gezocht:

1x T-Sportline 19" Zilver Velg
tsportline-tst-19-wheel-trifecta-studio_grande.jpg


Tijdje terug heb ik mijn linkerachter velg kapot gereden en is helaas is deze niet meer te redden =[ Nu ben ik dus genoodzaakt om in de tussentijd op mijn originele velgen te rijden =[
 
  • Love
Reactions: Hans59
even een andere vraag. Ik heb nieuwe banden nodig voor mijn model X 255/45R20 en 275/45R20. Michelin Latitude Sport 3 zijn dit jaar kennelijk niet meer leverbaar. Ik heb begrepen dat het belangrijk is dat er een foamlaag in de band zit.
Welke andere banden komen dan nog in aanmerking?
Misschien gewoon een andere leverancier zoeken?

Michelin Latitude Sport 3 275/45 R20 110Y XL Acoustic, T0

Michelin Latitude Sport 3 255/45 R20 105V XL Acoustic, VOL

De foamlaag heeft slechts een beperkt effect. Het zit dan wel in mijn 21" Michelin Pilot Super Sports, maar maakt geen wereld van verschil. Wanneer je een van de twee maten niet zou kunnen verkrijgen, gaat er niks mis wanneer je banden zonder laagje schuim monteert.
 
Dank je. Heb al verschillende leveranciers geprobeerd (eigen garagehouder, Molen, Euromasters, profile, kwikfit).
Schijnt dat de 255/45R20 met foamlaag niet leverbaar zijn. Michelin geeft zelfs aan haar klanten door dit hele jaar niet meer.
Heb nu achter de Michelin Latitude Sport 3 (TO) en voor de Michelin PS4 (geen TO dus) besteld. Wilde toch graag voor mijn vakantie naar Schotland nieuwe banden eronder aangezien ik nu last heb van cupping en de binnenzijde aardig dun begint te worden.
 
Past 285-35/21 op de staggered velgen van mijn P85+? Nu dus 265-35 erop maar die zijn aan vervanging toe
en heb deze 285 nog liggen van een vorige auto.

Gaat dus alleen om de achterwielen....
Ik reed hiervoor met 20" staggered velgen met achter 285/35-20 op 10" velgen met ET35. (Hier te koop.)
In de wielkasten gaat het wel goed met die 285's, maar de originele 21 velgen hebben een ET40 en een velgbreedte van 9".
Door die te hoge ET-waarde kan de band aanlopen aan de schokbrekerzijde.
Verder zullen de banden ook heel erg bol op de velg liggen.
Tenslotte is de afrolomvang van de 285/35 band 2% groter dan de standaard 265/35, wat ook maar net op het randje is.

Kortom gaat waarschijnlijk niet lukken.
Nu zitten er wel flinke verschillen in de exemplaren van de eerste series van de Model S, dus zou je het toch eens kunnen proberen. Met een spacer van 5 mm zou het nog wel te doen zijn. Maar die spacers zijn duurder dan de waarde van de banden, vrees ik.
 
Heeft iemand hier ervaring met garantie/onderhoud op een tesla zonder TO banden? Ik ben aan het rondkijken voor nieuwe banden en de vriendelijke meneer bij euromaster vertelde me dat een TO markering toch wel veel uitmaakt. Ook had hij een verhaal over gedoe met tesla die onderhoud/garantie weigerden omdat er verkeerde banden gemonteerd zouden zijn. Ik vind het een vreemd verhaal. Ik kreeg er de indruk bij dat ze liever hebben dat ik michelins met TO bestel dan die iets goedkopere pirelli's.
 
Heeft iemand hier ervaring met garantie/onderhoud op een tesla zonder TO banden? Ik ben aan het rondkijken voor nieuwe banden en de vriendelijke meneer bij euromaster vertelde me dat een TO markering toch wel veel uitmaakt. Ook had hij een verhaal over gedoe met tesla die onderhoud/garantie weigerden omdat er verkeerde banden gemonteerd zouden zijn. Ik vind het een vreemd verhaal. Ik kreeg er de indruk bij dat ze liever hebben dat ik michelins met TO bestel dan die iets goedkopere pirelli's.

ik kan mij voorstellen dat Tesla Duitsland moeilijk doet, aangezien daar de typegoedkeuring en banden (en andere accessoires) vaak ingedragen op een brief o.i.d. moeten zijn. Staat het niet op die brief, dan is de auto in principe niet toegestaan voor deelname aan verkeer. Volgens mij mag Tesla NL niets weigeren als je de juiste band er op hebt (maatvoering, load-index, speed index).
 
  • Informative
Reactions: Legionary
ik kan mij voorstellen dat Tesla Duitsland moeilijk doet, aangezien daar de typegoedkeuring en banden (en andere accessoires) vaak ingedragen op een brief o.i.d. moeten zijn. Staat het niet op die brief, dan is de auto in principe niet toegestaan voor deelname aan verkeer. Volgens mij mag Tesla NL niets weigeren als je de juiste band er op hebt (maatvoering, load-index, speed index).

Tja dat lijkt mij ook. Ik heb tesla de vraag ook per mail gesteld maar daar verwacht ik niet snel antwoord op.
 
Heeft iemand hier ervaring met garantie/onderhoud op een tesla zonder TO banden? Ik ben aan het rondkijken voor nieuwe banden en de vriendelijke meneer bij euromaster vertelde me dat een TO markering toch wel veel uitmaakt. Ook had hij een verhaal over gedoe met tesla die onderhoud/garantie weigerden omdat er verkeerde banden gemonteerd zouden zijn. Ik vind het een vreemd verhaal. Ik kreeg er de indruk bij dat ze liever hebben dat ik michelins met TO bestel dan die iets goedkopere pirelli's.
Geen vreemd verhaal, want financieel gewin voor hen.
Maar wel volkomen onwaar.
Verkoperstrucje om je een duurdere keuze te laten maken.
En jij weet nu gratis en voor niets dat je daar nooit meer hoeft te komen. Of ze proberen je een loer te draaien of ze zijn echt zo dom. Allebei reden genoeg om er nooit meer te komen.
 
Geen vreemd verhaal, want financieel gewin voor hen.
Maar wel volkomen onwaar.
Verkoperstrucje om je een duurdere keuze te laten maken.
En jij weet nu gratis en voor niets dat je daar nooit meer hoeft te komen. Of ze proberen je een loer te draaien of ze zijn echt zo dom. Allebei reden genoeg om er nooit meer te komen.
Eens met Paulus. Het verhaal van Euromaster klopt wel als het om niet-Tesla velgen gaat. Dan doet Tesla wel eens moeilijk als je komt met trillen/kraken/ongemak problemen die theoretisch terug te herleiden zouden kunnen zijn op de velgen.
 
Ik heb afgelopen week twee Pirelli P-zero 245/45 R19 (run-flat uitvoering) laten monteren op de achterwielen.
(Voor zitten nog Michelin, die kunnen nog een paar maanden mee).

De bandenleverancier liet me zien dat deze een stuk stijvere wangen heeft, wat logisch is.
Wat mij sterk verbaasde, is dat de auto nu een stuk meer lijkt te zwabberen.
Kwa gevoel is het, of de banden juist slapper zijn, en de auto meer heen-en-weer deint.

Heeft iemand ook zo'n soort ervaring met runflat?

Ik ben een beetje huiverig om binnenkort voor de voorkant ook hetzelfde type te kopen, stel dat het nog erger wordt..
 
Ik heb afgelopen week twee Pirelli P-zero 245/45 R19 (run-flat uitvoering) laten monteren op de achterwielen.
(Voor zitten nog Michelin, die kunnen nog een paar maanden mee).

De bandenleverancier liet me zien dat deze een stuk stijvere wangen heeft, wat logisch is.
Wat mij sterk verbaasde, is dat de auto nu een stuk meer lijkt te zwabberen.
Kwa gevoel is het, of de banden juist slapper zijn, en de auto meer heen-en-weer deint.

Heeft iemand ook zo'n soort ervaring met runflat?

Ik ben een beetje huiverig om binnenkort voor de voorkant ook hetzelfde type te kopen, stel dat het nog erger wordt..
De eerste paar honderd kilometer voelt elke nieuwe band zwabberig; moet gewoon nog wat inslijten.