Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb mijn winterbanden alvast elders gekocht, weet ik zeker dat ik er in december winterbanden onder kan leggen. Trouwens wel gekozen voor de run-flat versie. Wel zo handig zonder reservewiel. Kun je tot ongeveer 100 km mee rijden met max 80 km/u met een lege band ;-)
Run flat banden moet je nooit zonder tpms monteren. Anders loop je het risico om -zonder dat je het weet- met een lekke band te rijden.
Ben ik ook van plan. Hoe heb jij het geregeld om de tpms gemonteerd te krijgen?
 
View attachment 33206

Een foto ontvangen van een medewerker van Tesla Tilburg. Dit is de tpms sensor die aan de binnenzijde van de velg gemonteerd zit. Deze sensor heb je nodig bij een setje extra velgen. Een tpms sensor registreert de bandendruk en geeft deze door aan de boordcomputer. Als je de senoren niet monteert blijft er op je dashboardipad een lampje branden.
Zoals eerder gemeld is de fabrikant Baolong uit Shanghai. Het type is de FS15I1. In Nederland o.a. leverbaar via RSTrading.nl in Waalwijk. Prijs 60 euro ex. BTW.
Op dit moment moeten de sensoren nog worden ingelezen bij Tesla in Tilburg of Amsterdam. Tesla is bezig om bij een van de volgende softwareupdates een bezoek aan de werkplaats overbodig te maken. De klant kan dan bij een velgenwissel de andere sensoren zélf inleren.
Al met al schijnt het inleren van de 4 nieuwe sensoren 3 minuten werk te zijn. Als je zelf andere velgen en (winter)banden hebt aangeschaft is het voor hun geen bezwaar om de sensoren even in te leren. Dat is toch een nette service.

Ik heb ze ook gevonden op www.auto-mecanique.lu voor € 42.00 (blijkbaar dezelfde sensor als de roadster)

AUTO-MECANIQUE
ZAC Haneboesch 2
L-4563 Niederkorn (Differdange)
GSM:0470/35 50 94
Tél/Fax: 02/268,33,52 2/1/13
E-mail: calonnechristian2003@yahoo,fr
Valves et Accessoires Ventielen en Toebehoren



Ook bij gasgoo.com, maar daarvan heb ik nog geen prijs.
Je kan ook zoeken op baolong 3901B
 
Ben ik ook van plan. Hoe heb jij het geregeld om de tpms gemonteerd te krijgen?

Dat heb ik nog niet geregeld. Heb alvast de banden gekocht, want die zijn binnenkort niet meer te krijgen. Tpms monteren is heel simpel, kan de bandenman voor je doen. Inlezen moet even bij tesla. Moet zeggen dat de man bij rstrading.nl (importbedrijf in automaterialen) aangaf dat hij de sensoren ook voor me kon inlezen. Had hij nagekeken aan de hand van het type sensor.

- - - Updated - - -

Ik heb ze ook gevonden op www.auto-mecanique.lu voor € 42.00 (blijkbaar dezelfde sensor als de roadster)

Ook bij gasgoo.com, maar daarvan heb ik nog geen prijs.
Je kan ook zoeken op baolong 3901B

Ik heb net mail terug uit China van Baolong en ze vroegen daar of het voor mijzelf was of dat ik wilde importeren. Bij genoeg liefhebbers 1000 tpms bestellen? ;-)
Heb nog geen prijs gekregen van Baolong
 
Dat heb ik nog niet geregeld. Heb alvast de banden gekocht, want die zijn binnenkort niet meer te krijgen. Tpms monteren is heel simpel, kan de bandenman voor je doen. Inlezen moet even bij tesla. Moet zeggen dat de man bij rstrading.nl (importbedrijf in automaterialen) aangaf dat hij de sensoren ook voor me kon inlezen. Had hij nagekeken aan de hand van het type sensor.

- - - Updated - - -



Ik heb net mail terug uit China van Baolong en ze vroegen daar of het voor mijzelf was of dat ik wilde importeren. Bij genoeg liefhebbers 1000 tpms bestellen? ;-)
Heb nog geen prijs gekregen van Baolong
Nee, maar 100 halen we toch wel met elkaar?
 
Weet niet of dit lukt, maar ik probeer een pdf te uploaden van met vier Model S setjes die via Profile tyrecenter gemonteerd kunnen worden.
Prijs is dus inclusief balanceren en monteren.
Ik heb ook nog gevraagd of ze met de TPMS geleverd kunnen worden, daar gaat ie nog achteraan.
 

Attachments

  • TESLA Model S Wintersets 18-10-2013.pdf
    110.6 KB · Views: 435
Weet niet of dit lukt, maar ik probeer een pdf te uploaden van met vier Model S setjes die via Profile tyrecenter gemonteerd kunnen worden.
Prijs is dus inclusief balanceren en monteren.
Ik heb ook nog gevraagd of ze met de TPMS geleverd kunnen worden, daar gaat ie nog achteraan.

Je pdf kan ik gewoon lezen. Als het goed is moet hij er via de automaterialenhandel aan kunnen komen. Hierboven lees ik dat er al voor 40 euro/stuk aan te komen is. Denk dat profile minimaal het dubbele wil hebben.
 
Dank - leuk - maar jij zit volledig op het 19" spoor terwijl ik die Brock B32 in 20" juist fantastisch en nagenoeg a la mijn huidige 21" vind. Maar mijn leverancier vindt ze te breed, hoewel ik heb uitgerekend dat het kan. Hij vindt ze vooral te breed voor 245 banden - commentaar ? Dan gaat het om 9.5Jx20" met een ET van 40.

Kan jij de specs van je velgen-selectie geven - met name ET en zo.

De Brock B32 in zwart, 8.5Jx19 met ET 38 kosten bij de mijne EUR 1.059 per 4 - EUR 120 minder dan bij Profile....

Moeten we dit nog even verder uitdiepen - ik denk het wel - en voor mij die 20" ook ! Kan jij je contact bij Profile daar nog naar vragen ? (liever EUR 120 meer maar dan wel een goede mening en geleverd met de kans terug te geven, dan..)
 
Hallo iedereen,

In de officiele owners manual vind ik onder "wielen en banden" :

Wiel : 8.0J x 19 (5x120 - 40mm offet)
Band : 245/45R19

Probleem is : kan nergens 8.0J x 19 wielen vinden die 245/45 banden passen... wel met 8.5J x 19
Ben ik iets mis of... ?
 
Letten jullie aub wel op de load index van de banden. De load index van de banden in de pdf zijn met 82 veel te laag. Tesla monteert volgens mij 96.

Zie 2e tabel in deze link http://www.goodyear.eu/nl_nl/tire-advice/tire-information/tire-load-index.jsp
Maximaal toelaatbare gewicht van de auto is 2.590 kg. Bron: http://www.teslamotorsclub.com/show...ents-about-EC-Certificate-of-Conformity-(CoC)

Weet niet of dit lukt, maar ik probeer een pdf te uploaden van met vier Model S setjes die via Profile tyrecenter gemonteerd kunnen worden.
Prijs is dus inclusief balanceren en monteren.
Ik heb ook nog gevraagd of ze met de TPMS geleverd kunnen worden, daar gaat ie nog achteraan.
 
Last edited:
Ik zie dat er eerder in het topic al kort over gesproken is, maar zijn er mensen die overwegen om de Pirelli Winter Sottozero 3 op de standaard 21" velgen te leggen? Heeft iemand al prijzen en beschikbaarheid? Argumenten voor en/of tegen?

Prijs is behoorlijk stevig hoog: € 466 per band ex. BTW. Beschikbaarheid is knudde. Mijn lokale bandenboer zocht al een paar weken, maar kon niks krijgen. Pirelli Nederland gaf zelf aan (e-mail klantenservice) dat ze pas rond 15 november beschikbaar zouden komen. Maar tot mijn stomme verbazing zag ik er net 4 staan bij Autobandenmarkt.nl. En die heb ik dus nu gekocht. Ik hecht niet zo veel waarde aan meldingen op websites van 'nog maar ... op voorraad'. Maar hier lijkt dat toch wel het geval te zijn, want nu ik die 4 heb gekocht is de bandenmaat 245/35/21 voor winterbanden niet meer te selecteren.

Het is een hoop geld voor een set banden, maar ik wil met een auto die zoveel power heeft geen risico lopen in de winter. Zeker niet gezien het feit dat ik bij een total loss niet meer de kleur Signature Red kan krijgen en dan voor een nieuwe auto ook nog eens 4% bijtelling moet gaan betalen de komende vijf jaar (= € 10.000 netto). Ik had voor de 19 inch kunnen gaan, maar dat is ook niet goedkoop omdat je er velgen bij moeten nemen (totaal €2600 of €4000, afhankelijk van wie je moet geloven). Bovendien wil ik in de winter geen afscheid nemen van de 21 inch-look.
 
En hoe zit het dan precies met die druksensoren als je gewoon andere banden op die 21" zet in de winter? Moet je dan ook nog langs Tesla, of is dat niet nodig?

Ja, dat is nog even de vraag. Dat zal ik moeten overleggen met de bandenboer. Als dat nou een probleem gaat worden, dan vraag ik me af wat er gebeurt als ik geen druksensoren zou gebruiken (aansluiten) bij de winterbanden - ik rijd tenslotte al zowat mijn hele automotive leven zonder druksensoren. Zou er dan de hele tijd een foutmelding verschijnen?
 
Dit kreeg ik eergisteren van Pirelli NL door, reden dat ik toch naar 19" of 20" sets ging kijken. Hoop dat je het goede gaat ontvangen.

Quote van Pirelli:
De Sottzero 3 zullen ook in NL leverbaar worden alleen is er op het moment nog geen levering datum bekend.
De brutoprijs van de Winter Sottozero 3 in maat 245/35R21 komt op € 725.50
 
Dit kreeg ik eergisteren van Pirelli NL door, reden dat ik toch naar 19" of 20" sets ging kijken. Hoop dat je het goede gaat ontvangen.

Quote van Pirelli:
De Sottzero 3 zullen ook in NL leverbaar worden alleen is er op het moment nog geen levering datum bekend.
De brutoprijs van de Winter Sottozero 3 in maat 245/35R21 komt op € 725.50

Die prijs klopt in elk geval. Er stond: van €725 (dat zal de adviesprijs zijn geweest) voor € 565,50, incl. BTW. Het kan best zijn dat die van mij uit Duitsland komen, autobandenwinkel.nl is onderdeel van Delticom uit Duitsland.