Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij gaan straks deze Brock's 20" eronder.

Verrassend, ik begreep eerder dat deze Brock's 20" niet ideaal zijn voor Tesla Model S, vraag mij niet waarom precies maar er is volgens mij o.a. met deze velgen gepast bij Profile Mijdrecht. Het blijft een ontzettend lastig verhaal een geschikte velg voor Model S als alternatief te vinden, Vossen heeft wat alternatieven de CV1, CV7 en CV4 velgen kunnen vanaf 20 Inch op de Model S en wat ik voornamelijk als reactie krijg is dat de diepte van de velg bepalend is of hij goed past of niet omdat ook weleens het dieper liggend ventiel de remklauwen raakt. Vandaar ook dat een 19 inch velg al bijna onmogelijk is en vanaf 20 Inch er meer mogelijkheden zijn voor alternatieven. Zelf heb ik inmiddels wat merken als alternatief voorbij zien komen waaronder Vossen, Schmidt Stormer, Corniche en Concavo. Ik ga op korte termijn een keuze maken en vind het het heel moeilijk.

Dan even nog wat anders. Ik heb de P85+ met de 265 breedtemaat achter en inmiddels ruim 5.200 kilometer gereden. Ik houd op regelmatige basis het profiel in de gaten voor eventuele onregelmatige of snelle slijtage van de band. Over twee weken ga ik met de Models S naar het servicepunt in Amsterdam voor controle want ik merk een snelle slijtage aan de binnenkant van de achterband die onregelmatig is. Ik zou overdrijven te stellen dat het profiel daar verdwenen is maar het scheelt niet veel meer of de 'marker' in de binnenkant van het profiel wordt geraakt. Ben erg benieuwd wat de oorzaak is en hoe het opgelost kan worden.


- - - Updated - - -
 
Bij mij gaan straks deze Brock's 20" eronder.

Verrassend, ik begreep eerder dat deze Brock's 20" niet ideaal zijn voor Tesla Model S, vraag mij niet waarom precies maar er is volgens mij o.a. met deze velgen gepast bij Profile Mijdrecht. Het blijft een ontzettend lastig verhaal een geschikte velg voor Model S als alternatief te vinden, Vossen heeft wat alternatieven de CV1, CV7 en CV4 velgen kunnen vanaf 20 Inch op de Model S en wat ik voornamelijk als reactie krijg is dat de diepte van de velg bepalend is of hij goed past of niet omdat ook weleens het dieper liggend ventiel de remklauwen raakt. Vandaar ook dat een 19 inch velg al bijna onmogelijk is en vanaf 20 Inch er meer mogelijkheden zijn voor alternatieven. Zelf heb ik inmiddels wat merken als alternatief voorbij zien komen waaronder Vossen, Schmidt Stormer, Corniche en Concavo. Ik ga op korte termijn een keuze maken en vind het het heel moeilijk.

Dan even nog wat anders. Ik heb de P85+ met de 265 breedtemaat achter en inmiddels ruim 5.200 kilometer gereden. Ik houd op regelmatige basis het profiel in de gaten voor eventuele onregelmatige of snelle slijtage van de band. Over twee weken ga ik met de Models S naar het servicepunt in Amsterdam voor controle want ik merk een snelle slijtage aan de binnenkant van de achterband die onregelmatig is. Ik zou overdrijven te stellen dat het profiel daar verdwenen is maar het scheelt niet veel meer of de 'marker' in de binnenkant van het profiel wordt geraakt. Ben erg benieuwd wat de oorzaak is en hoe het opgelost kan worden.


- - - Updated - - -

Ik heb het laten uitzoeken door mijn specialist Jan Nijland van Bella Macchina in Deventer. Doet de Fiat al ruim vijf jaar en tevens de race-auto en de rest van m'n Alfa's. Werkt ook aan Ferrari's (nieuw en klassiek) en allerlei andere exotica. Heeft zich verdiept in de Tesla velgen en zegt dat het kan. Vertrouw daar dus op.

Zo te horen heb je teveel negatief camber op de achteras. Zou eenvoudig op te lossen moeten zijn - hoef je niet persé voor naar Tesla.
 
Ik heb het laten uitzoeken door mijn specialist Jan Nijland van Bella Macchina in Deventer. Doet de Fiat al ruim vijf jaar en tevens de race-auto en de rest van m'n Alfa's. Werkt ook aan Ferrari's (nieuw en klassiek) en allerlei andere exotica. Heeft zich verdiept in de Tesla velgen en zegt dat het kan. Vertrouw daar dus op.

Zo te horen heb je teveel negatief camber op de achteras. Zou eenvoudig op te lossen moeten zijn - hoef je niet persé voor naar Tesla.

Dank je Peter, ik vermoed ook dat het de zogenaamde negatieve camber op de achteras is en raad daarom ook iedereen aan de achterband in de gaten te houden vooral aan de binnenzijde van de band. Ik wil het in eerste instantie door Tesla zelf laten vaststellen en oplossen vooral ook omdat ik van mening ben dat het een onvolkomenheid in de uitlevering van de Model S zou kunnen zijn. Wil je alsjeblieft een foto van je Model S met ons delen als je de Brock's 20 eronder hebt liggen en ben erg benieuwd naar het design ervan onder de auto.
 
Ik heb inderdaad 2 weken geleden die 20" Brocks gepast en vond het geen goede oplossing. Je moet voor en achter verschillende nemen omdat de ET40 wielen 9.5J zijn en dan te breed voor voor. Achter kan je ze wel kwijt maar dan krijg je voor ET30 wielen die dus 1 cm verder naar buiten staan. Je kan het ook nog oplossen met spacers maar dat vond ik ook niet ideaal.

Ik krijg deze week inderdaad de Corniche Challenge in 8.5Jx20 met ET38.

Hoor graag als je de Brocks er wel onder hebt gekregen (en hoe) want ik vond dat wiel wel mooier.

Succes !
 
Bij mij gaan straks deze Brock's 20" eronder.
Mooi! Heb je enig idee welke maten? Ik wil heel graag 20" velgen die dan aan de voorkant iets breder zijn dan achter. Voor wordt dan iets als 20"x8,5" met een ET van rond de 32. ET 40 is standaard, met 8 mm verder naar buiten wordt de wielkast net iets mooier opgevuld. Maar wat er aan de achterkant goed past is me nog niet helemaal duidelijk. 10" breed moet passen (maar 9,5" zou mijn voorkeur hebben), maar dat zal zowel aan de binnenkant als de buitenkant van de velg krap worden. Dus de ET komt dan vrij precies.Hier een erg mooie 20" setup van Avant Garde, met voor 8,5" en achter 10":

m510-satinsilver-tesla-model-s-siderear_sm.jpg
 
Zo te horen heb je teveel negatief camber op de achteras. Zou eenvoudig op te lossen moeten zijn - hoef je niet persé voor naar Tesla.

Tenzij je iets weet wat ik niet weet is de negatieve camber op de achteras niet zomaar aan te passen, de geometry is vast. Lolachampcars, actief op TMC, is daar druk mee bezig geweest en heeft deze post erover geschreven: http://www.lolachampcar.com/images/Tesla/tesla_model_s.htm. Hij heeft uiteindelijk zelf een verlengde bovenste draagarm gemaakt. http://www.lolachampcar.com/images/Tesla/New Upper Arms/new_upper_rear_model_s_suspensio.htm

Extreme slijtage lijkt vooral te worden veroorzaakt door afwijkingen in de uitlijning van de achterwielen (ben nog op zoek naar de link). Als de wielen (teveel) toe-out hebben zal de slijtage enorm toenemen. Je kunt dit zelf controleren: http://www.lolachampcar.com/images/Tesla/Alignment/tesla_alignment.htm
 
Nog meer optie's vwb velgen. Goede foto's op de MS zelf, maakt het toch makkelijker te beoordelen. Onder de foto's de spec's qua maten. Valt me op dat hier geen bredere banden/velgen voor achter worden opgegeven (dacht dat dit affabriek door Tesla wel werd gedaan, vindt op de site van hen i.i.g. '20 mm breeder zonder verdere specificatie).

Avant Garde levert nog meer. Trof onderstaande overzich met o.a. deze M310 Welke voor $249,- ps in de VS te vinden is Avant Garde 19 Hyper Silver M310 Wheel (5x120)


Tesla Model S Aftermarket Wheels - Teslarati.comM310-Hyper-Silver-1000.jpg
 
Last edited:
@NoldenDraaier - pjhartog - thimo

Geen probleem foto's volgen zodra ze erop liggen.
Verder laat ik alles aan Jan Nijland van BellaMacchina over.
Heb je vragen bel hem dan gewoon: 0570-633153

Ik heb het inderdaad even gevraagd want de Brock's hadden zeker ook mijn voorkeur. Hij gaat plaatsen met spacers, dat kan inderdaad, alleen heb ik daar bewust niet voor gekozen. Afweging die ieder voor zich moet maken.

Ben wel benieuwd of het allemaal goed gaat en zie de foto's graag. Ik duim voor je !
 
2341_13_CO-Challenge-MB-UCP-4_kl.png
1.jpg
3.jpg
5.jpg

In Principe in elke RAL Kleur te bestellen.
 

Attachments

  • corniche-challenge-.jpg
    corniche-challenge-.jpg
    47 KB · Views: 625
  • Challenge-MB.jpg
    Challenge-MB.jpg
    120.7 KB · Views: 590
  • 2.jpg
    2.jpg
    40.6 KB · Views: 559
  • 4.jpg
    4.jpg
    43.6 KB · Views: 585
  • AE_CO_Challenge_MB_UC_04.jpg
    AE_CO_Challenge_MB_UC_04.jpg
    202.6 KB · Views: 630
  • Challenge-MB-UCP-1.jpg
    Challenge-MB-UCP-1.jpg
    50.2 KB · Views: 591
  • corniche_challenge_mattblack.jpg
    corniche_challenge_mattblack.jpg
    62.6 KB · Views: 565
  • corniche_challenge_mattblack_02.jpg
    corniche_challenge_mattblack_02.jpg
    52.3 KB · Views: 689
  • Corniche_Challenge_met_inlay_crrsrrrr.jpg
    Corniche_Challenge_met_inlay_crrsrrrr.jpg
    45.5 KB · Views: 572
Ik heb voor Avant Garde nog geen dealer kunnen vinden in Europa, maar het lijkt er sterk op dat Ispiri dezelfde wielen levert (in ieder geval de M510 die ik erg leuk vind) en zij zitten in de UK: Ispiri

Knappe vondst! Erg grappig ben ook opzoek geweest naar de M510. Dit is mijn huidige lijstje (met als nr1 de Breyton Race GTSR, vindt de Vellano 22" erg mooi maar net te):
Cades-Bern-Accent-Zilver-velgen.jpg

20 inch Cades Bern Accent zilver velg in 5x120 ET38 - [33559] | Online-Velgen


Neig zelf nu meeste naar deze:
breyton-race-gtsr-m-zilver-velgen.jpg

www.online-velgen.nl/velgen/14507-breyton-race-gtsr-m-zilver/
20" ET38 vrijwel gelijk aan OE specs Tesla. Zou moeten passen of zie ik dat verkeerd?

Laatste op mijn twijfellijstje:
breyton-rage-gts-zilver-velgen.jpg
Nr 2 runner up.
www.online-velgen.nl/velgen/14234-breyton-race-gts-zilver/

Luxe problemen v.h. leven.
 
Last edited:
Ik heb mijn bestelling bij Tirerack toch gewijzigd. In plaats van rial gunmetal grey 19" toch gekozen voor silver omdat mijn MS ook grijs is denk ik dat dat toch mooier is. Door mijn wijziging moet ik nu wel tot midden januari wachten op mijn bestelling omdat er erg veel vraag naar deze velg is. Ik kan ook de TPMS bestellen voor $ 388 en heb begrepen dat ze bij Tesla € 125 per stuk kosten. Zijn deze sensoren door iedere bandenboer te monteren? Heeft er iemand anders van dit forum de TPMS al ergens anders besteld?
 
Gisteren naar service center in Amsterdam geweest voor een aantal issues. Ze hebben er gelijk de winterbanden onder gelegd. Ik kon kiezen tussen de Aero's of wachten tot volgende jaar en dan normale 19" velgen. Heb dus gekozen voor de Aero's met Sottozero series III.

20131113_085.jpg


De kapjes in het midden worden later gebracht.

En ja, hij heeft een wasbeurt nodig :)
 
Ik heb mijn bestelling bij Tirerack toch gewijzigd. In plaats van rial gunmetal grey 19" toch gekozen voor silver omdat mijn MS ook grijs is denk ik dat dat toch mooier is. Door mijn wijziging moet ik nu wel tot midden januari wachten op mijn bestelling omdat er erg veel vraag naar deze velg is. Ik kan ook de TPMS bestellen voor $ 388 en heb begrepen dat ze bij Tesla € 125 per stuk kosten. Zijn deze sensoren door iedere bandenboer te monteren? Heeft er iemand anders van dit forum de TPMS al ergens anders besteld?

Die zilveren zijn toch gewoon hier leverbaar ? of heb ik dat fout ?
 
Gisteren naar service center in Amsterdam geweest voor een aantal issues. Ze hebben er gelijk de winterbanden onder gelegd. Ik kon kiezen tussen de Aero's of wachten tot volgende jaar en dan normale 19" velgen. Heb dus gekozen voor de Aero's met Sottozero series III.

View attachment 35469

De kapjes in het midden worden later gebracht.

En ja, hij heeft een wasbeurt nodig :)

Is de eerste keer dat ik die in het echt gemonteerd zie. Heb je al een afname van je verbruik gezien (zal vooral bij snelheden boven 90 à 100kmh zijn veronderstel ik)?