Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren naar service center in Amsterdam geweest voor een aantal issues. Ze hebben er gelijk de winterbanden onder gelegd. Ik kon kiezen tussen de Aero's of wachten tot volgende jaar en dan normale 19" velgen. Heb dus gekozen voor de Aero's met Sottozero series III.



De kapjes in het midden worden later gebracht.

En ja, hij heeft een wasbeurt nodig :)
Als je niet tot volgend jaar op de 19" had moeten wachten had je deze dan ook genomen?
 
Gisteren naar service center in Amsterdam geweest voor een aantal issues. Ze hebben er gelijk de winterbanden onder gelegd. Ik kon kiezen tussen de Aero's of wachten tot volgende jaar en dan normale 19" velgen. Heb dus gekozen voor de Aero's met Sottozero series III.

View attachment 35469

De kapjes in het midden worden later gebracht.

En ja, hij heeft een wasbeurt nodig :)

Sorry dat ik dit zeg, maar dit zijn verschrikkelijk lelijke velgen en zouden verboden moeten worden op de Tesla =X
 
Hier is mijn 19'' Tesla velgen supply voor de winterbanden. Tweedehands set (bijna helemaal gaaf) uit de VS voor USD1000 (incl half versleten normale/AW banden). Twee meegenomen in het vliegtuig. Een vriend brengt komende week de andere twee op dezelfde manier mee (gratis en voor niets)
Heb in de VS nog een set gloednieuwe incl nieuwe Michellin zomer cq AW banden gescoord (USD 1600). Die neem ik later dit jaar mee.

Loek, zoals je ziet zat ik dus vol en had geen ruimte meer voor andere spullen.
Vooral omdat ik wat waarde betreft aan mij taks zat. Dan denk je dat je met dit soort bagage wel vragen van de douane zult krijgen (en dus het risico niet genomen om nog andere spullen te kopen; en de aankoop bon van ebay bij de hand). Maar nee hoor, kijken er drie man sterk van een afstandje naar en laten me gewoon lopen...

20131108_154743[1].jpg
 
Mooi! Heb je enig idee welke maten? Ik wil heel graag 20" velgen die dan aan de voorkant iets breder zijn dan achter. Voor wordt dan iets als 20"x8,5" met een ET van rond de 32. ET 40 is standaard, met 8 mm verder naar buiten wordt de wielkast net iets mooier opgevuld. Maar wat er aan de achterkant goed past is me nog niet helemaal duidelijk. 10" breed moet passen (maar 9,5" zou mijn voorkeur hebben), maar dat zal zowel aan de binnenkant als de buitenkant van de velg krap worden. Dus de ET komt dan vrij precies.Hier een erg mooie 20" setup van Avant Garde, met voor 8,5" en achter 10":

View attachment 35380

Avant Garde M510 via Ebay in NL bezorgd voor +/- € 1.485,- Ex evt invoerrechten...
20 AVANT GARDE M510 SILVER CONCAVE WHEELS RIMS FITS TESLA MODEL S | eBay
 
Dan had ik voor de andere velgen gekozen. Maar ach, nu ik ze heb vind ik het wel meevallen. Het idee dat je een wat groter bereik hebt heeft me overgehaald. Rijden veel auto's rond in de winter met stalen velgen...
Klopt, ik heb ook altijd stalen velgen als winterbanden gebruikt maar omdat ik met de Model S waarschijnlijk niet op wintersport ga wil ik deze keer eigenlijk wel gewoon de velgen hebben die ik besteld heb :smile:. Hoeveel scheelt het in het verbruik?
 
Je zou wellicht wel moeten proberen om ze met een hogere belastbaarheid dan 99 te krijgen. 102 ofzo.

 
Klopt, ik heb ook altijd stalen velgen als winterbanden gebruikt maar omdat ik met de Model S waarschijnlijk niet op wintersport ga wil ik deze keer eigenlijk wel gewoon de velgen hebben die ik besteld heb :smile:. Hoeveel scheelt het in het verbruik?

Moeilijk te zeggen nog aangezien het de laatste dagen ook kouder is en ik merk dat ik daardoor ook meer verbruik. Verder wacht ik nog op de kapjes van het midden van de velgen. Heb ergens in een ander topic gelezen dat het eits van 5% zou moeten schelen.
 
Is 96 draagvermogen niet wat weinig?

Ik zag op het forum dat het moet kunnen :
Velgen en banden - Page 21

Volgens "Right_said_Fred" :

"In het instructieboekje staat:

21 inch wheels on standard vehicles:
P245/35/R21 96Y
21 inch wheels on Performance Plus vehicles:
P245/35/R21 96Y
P265/35/R21 101Y

maarbedankt voor het meedenken :)
 
Last edited:
Ondertussen is mijn velgenleverancier ook zover dat hij met een goed gevoel kan leveren voor de Model S bezitters.
Vandaag aan een een auto gepast in Moerdijk. Schijnt allemaal nog best een uitdaging te zijn geweest vanwege de redelijk
lange wielbouten van de auto, waar dan weer lange of open moeren op moeten worden gemonteerd.

Dit zijn de mogelijkheden, kijk maar op: http://www.velgdirect.nl/velgdirect/car.php?cmd=search&brand=te&model=models&type=001

Ik ben zelf wel gecharmeerd van deze 20" resp 19" zomervelgen.
562.jpg
resp.
131.jpg


En deze als 19" wintervelg.
018.jpg
 
Sorry dat ik dit zeg, maar dit zijn verschrikkelijk lelijke velgen en zouden verboden moeten worden op de Tesla =X

Tesla heeft de Aero-velgen in Amerika al weer uit het assortiment gehaald, zo las ik in een andere thread. Misschien om die reden. Maar zoveel mensen zoveel smaken. Ze zien er wel bijzonder uit en dat is ook cool.

- - - Updated - - -

Is 96 draagvermogen niet wat weinig?

Nee, dat is 710 kg per band, dus 2840 kg totaal. Voor een auto van 2150 kg. Geen enkel probleem. Het instructieboekje adviseert zelfs 96 (alleen voor de P85+ wordt 101 geadviseerd). Ik heb trouwens vandaag ook de Pirelle Sottozero III in de maat 21 inch eronder laten liggen (gewichtsklasse 96). Rijdt super.

Edit: ik zie nu dat Gerard mijn oude post hierover al had gevonden en gequote.
 
Ik heb mijn winterbandenset compleet: Nokian banden € 702 ex (via lokale bandenboer), Rial Silver velgen € 953 (via Tirerack) en TPMS € 252,80 (via RS Trading) (Bedankt voor de tip Loek!!). Totaal prijskaartje € 1.908 en nu ben ik klaar met kopen :wink:
 
Ondertussen is mijn velgenleverancier ook zover dat hij met een goed gevoel kan leveren voor de Model S bezitters.
Vandaag aan een een auto gepast in Moerdijk. Schijnt allemaal nog best een uitdaging te zijn geweest vanwege de redelijk
lange wielbouten van de auto, waar dan weer lange of open moeren op moeten worden gemonteerd.

Dit zijn de mogelijkheden, kijk maar op: http://www.velgdirect.nl/velgdirect/car.php?cmd=search&brand=te&model=models&type=001

Ik ben zelf wel gecharmeerd van deze 20" resp 19" zomervelgen.
View attachment 35601 resp. View attachment 35605

En deze als 19" wintervelg.
View attachment 35602

Kosten?