Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik kijk bewust naar 20 inch velgen om 2 redenen;
1. Veeeel meer keus
2. Qua veer comfort tussen de 2 originele maten van Tesla zelf.
Breedte van de band wordt er niet minder om bij deze setup. Ga voor óf voor 245/40/20 rondom of 'staggered' met 275/35/20 achter (is dan 1 cm meer dan OE 21").
Heb via deze handige Offset calculator e.e.a. bekeken. 22" met 285/35 R22 blijkt zelfs te passen maar ik wil graag nog een beetje comfort.
Een collega interimmer wees mij erop dat volgens hem niet alle velgen even geschikt zijn (lees even goed bestand zijn) tegen winterse pekelomstandigheden. Heeft iemand daar ervaring mee, of weet iemand of de behandeling met Opticoat daar afdoende voor is en dat het dan niet meer uitmaakt?
 
Een collega interimmer wees mij erop dat volgens hem niet alle velgen even geschikt zijn (lees even goed bestand zijn) tegen winterse pekelomstandigheden. Heeft iemand daar ervaring mee, of weet iemand of de behandeling met Opticoat daar afdoende voor is en dat het dan niet meer uitmaakt?

Op Duitse site's staat het er frequent bij of ze 'Winterfest' zijn ( FelgenOutlet.de ). Waar het hem in zit weet ik ook niet. Vertrouwen in eigen afwerking/coating of geen aansprakelijkheid willen?
 
Vandaag de winterbanden op de 20" Corniche gemonteerd - ziet er mi goed uit en rijdt uitstekend.

Verder kan ik alleen maar lovend zijn over de klantgerichtheid en het reactievermogen van Tesla. Gisteren de 5.8 firmware ontvangen, vannacht geüpdate en vanmiddag zonder problemen de andere sensoren van de winterwielen ingesteld. Super dat ze dat zo snel en voor mij speciaal zo hebben geregeld, helemaal fijn dat de DAB ontvangst nu ook zoveel beter is.
 

ok, ok, nog niet zo handig met dit soort zaken

hier - avond beeld met natte sneeuw

IMG_2819.jpg
IMG_2820.jpg
IMG_2821.jpg
IMG_2822.jpg
 
Prima dat er nu voordeliger sets banden en velgen komen bij de Nederlandse bandenleveranciers.
Tesla belooft in zijn Nederlandse specificaties dat er Michelin Pilot banden worden geleverd. Echter onder de S van JM71 zag ik Continental banden.
Zijn dat zomerbanden of All season banden?
Wat staat er op de bandwang Jeffrey?
 
@SofaSogo:
Heb je al velgen gevonden die goed op de Avant Garde M310 lijken en die van een Nederlandse firma komen, zoat e.e.a. wat gemakkelijker te verkrijgen is? Ik vind deze ook erg mooi.

Heb Ispiri UK gemaild met de vraag of de ISR 1 en 6 i.d.d. eigenlijk gewoon gebaseerd zijn op c.q. identiek zijn a.d. Avant Garde M310 en 510. Was zondag. Nog een antwoord ontvangen. Is jammer als ze dat niet durven prijsgeven. Levert hun een hele bups bestellingen op. Er is dan n.m.l. geen twijfel meer over of ze passen of niet. Overweeg de gok te wagen als de leverende partij ze terugaccepteerd. Ben ik allen 2 x € 100,- verzenden kwijt. Wacht eerst nog maar even af nu of er een reactie komt van Ispiri.
 
Heb Ispiri UK gemaild met de vraag of de ISR 1 en 6 i.d.d. eigenlijk gewoon gebaseerd zijn op c.q. identiek zijn a.d. Avant Garde M310 en 510. Was zondag. Nog een antwoord ontvangen. Is jammer als ze dat niet durven prijsgeven. Levert hun een hele bups bestellingen op. Er is dan n.m.l. geen twijfel meer over of ze passen of niet. Overweeg de gok te wagen als de leverende partij ze terugaccepteerd. Ben ik allen 2 x € 100,- verzenden kwijt. Wacht eerst nog maar even af nu of er een reactie komt van Ispiri.

Prima, ik wacht je post even af. Hoop dat ze niet te lang doen over reageren, de mijne staat 6 december om 14:00 in Tilburg klaar en ik wil wel graag op winterbanden, maar dan in één keer goed :smile:... Wellicht iets om samen te doen, of maakt dat niet uit?