Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Even een update over mijn probleem met trilling in de velgen. Nadat de twee achtervelgen vervangen waren door nieuwe exemplaren (en al eerder 4 nieuwe banden en alu centreerringen) bleef de trilling (bij zo'n 135 km/u) aanwezig.
Ik heb vandaag de wielen laten balanceren terwijl ze op de auto zitten (finish balans): De Baronie Banden - Finish Balans
De wielen worden door een apparaat aangedreven en een sensor meet dan de trilling en geeft aan waar gewicht moet worden geplaatst. Bij 3 banden was een correctie van 25 gram nodig en bij de 4e zo'n 15 gram.
Ik heb nog maar een klein stukje snelweg kunnen testen, maar op het eerste gezicht lijkt de trilling hiermee nu verdwenen!

Kort filmpje:
 
Last edited by a moderator:
Misschien een leuke prijsvraag: wie heeft minimaal 10.000 km gereden met 21" velgen zonder alloygators en is nog volledig in nieuwstaat? Naar mijn mening is dat praktisch onmogelijk. Ik ga niet winnen iig, maar ben het punt dat het me kan schelen dan ook al heel lang voorbij:cool:

Hier ook 12.000 km+ absoluut zonder schade aan de 21" velgen. Het is wel goed opletten in Amsterdam met stoeprandjes, parkeergarages etc. De Tesla voelt echt breed aan zodra het krap wordt!
 
Mijn achterbanden 265/35/21 Michelin zijn aan vervanging toe (25.000 km)
Heb het Internet afgestruind en inmiddels ook besteld
Michelin PILOT SPORT 2
265/35R21 101 Y
ZR

279 €x2 stuk=558 €

  • Gratis bezorging
Totaal: 558


Mijn bandenboer kon hier absoluut niet tegenop en adviseerde me ze idd zelf maar te kopen.....

Hmmm, staan nog geen winterbanden op in 265-35-21"... hebben we die daar wel al eens gekocht? Maarten?
 
Ben ook op zoek naar winterbanden, maar ben een echte bandenleek. Hoop dat ik hier nog de ultieme winterband langs zie komen. Prijs, energieverbruik en geluid vind ik het belangrijkste. Slijtage en performance iets minder want ga toch niet racen in de wintermaanden. Een groepsdeal zou ook leuk zijn...

- - - Updated - - -

Kan de winterbanden toch gewoon op m'n standaard velgen overzetten of is dat onhandig?
 
Ben ook op zoek naar winterbanden, maar ben een echte bandenleek. Hoop dat ik hier nog de ultieme winterband langs zie komen. Prijs, energieverbruik en geluid vind ik het belangrijkste. Slijtage en performance iets minder want ga toch niet racen in de wintermaanden. Een groepsdeal zou ook leuk zijn...

- - - Updated - - -

Kan de winterbanden toch gewoon op m'n standaard velgen overzetten of is dat onhandig?

Ik heb speciaal een aparte set velgen gekocht, waarop de winterbanden blijven zitten. Reden: wisselen met velg en al gaat veel sneller (10 minuten sta je weer buiten) en is dus ook goedkoper (opslag kost wel 2 tientjes extra) dan dat ze steeds banden moeten gaan overzetten. Bovendien slijten banden ook nog eens sneller van het steeds wisselen.

Ik heb nu 2 sets zelfde originele Tesla 19" velgen, maar eventueel zou je voor de winter een andere velg kunnen nemen, dan heb je elk half jaar weer een andere auto. Alsof je een paar andere schoenen aantrekt :)
 
Als je liever geen 2e set velgen wil dan zou je kunnen overwegen om op de Goodyear allseason te blijven rijden.
Ik zou echter sterk afraden om in de winter op zomerbanden te gaan rijden. De Model S is zo enorm zwaar dat je sterk in het nadeel bent als je een keer flink moet remmen bijvoorbeeld.
Heb het zelf mogen ervaren op een slipbaan, het voelde echt niet goed dat wij met onze dikke elektrobakken veel verder doorgleden dan de rest met kleinere/lichtere autootjes.
Bij mij gaan straks weer de 19" met Nokian WR A3 er op, zit van vorig seizoen zo'n 10.000km op maar kunnen nog zeker wel een seizoen mee.