Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag mijn Vossen CVT winterset erop gelegd.
Bi-directioneel dus recht en links verschillende velgen en voor en achter ook anders in breedte.

Mijn velgenman heeft zijn Demo set te koop 20 x 9 inch voor en 20 x 10,5 inch achter.
Wat de set kost heb ik niet gevraagd maar je kan zelf informeren
Home
Hij heeft vorig jaar voor mij een set samengesteld met TPM's en Pirelli winterbanden maar ik heb toen voor en achter de 9 inch breedte gekocht
achteraf spijt van..... ik had de achtervelg ook achteraf de 10,5 inch gewild.

groet

Lex
Ziet er erg goed uit. Ik krijg altijd wel een raar gevoel als ik van die dunne spaken zie met een 2100kg auto erop...
 
Ik heb toch besloten om een set turbine 21" met winterbanden bij Tesla te kopen. Ik wacht niet tot de zomer, want ik heb 2 velgen goed beschadigd, en kan die mooi laten repareren voor de zomer nu. Wel laat ik de velgen eerst coaten bij Serge, en na reparatie ook de andere 4.

Waarom: Diverse redenen. Geen gedoe met pasvorm, gewoon laten wisselen bij Tesla, garantie vanuit Tesla, en gun Tesla ook de omzet wel....
 
Ik heb toch besloten om een set turbine 21" met winterbanden bij Tesla te kopen. Ik wacht niet tot de zomer, want ik heb 2 velgen goed beschadigd, en kan die mooi laten repareren voor de zomer nu. Wel laat ik de velgen eerst coaten bij Serge, en na reparatie ook de andere 4.

Waarom: Diverse redenen. Geen gedoe met pasvorm, gewoon laten wisselen bij Tesla, garantie vanuit Tesla, en gun Tesla ook de omzet wel....
Nou je bent eruit :). En zo is het, het is een kwestie van gunnen. (zoveel mensen die dat elkander niet kunnen)
 
Om dezelfde reden(en) heb ik gisteren de winterset besteld. Voor de winter heb ik gekozen voor de 19 inch. De 21 inch zijn dan voor de zomermaanden. Scheelt ook behoorlijk in de prijs. En, inderdaad geen gedoe verder.
Ik wil dat ook maar ik zag het te laat, had net 2 dagen ervoor winterbanden gekocht. Hopelijk hebben ze ze straks te koop als set met zomerbanden.
 
Gunnen is inderdaad belangrijk, dus heb ik het gegund aan mijn lokale bandenboer. bij mij om de hoek al een familiebedrijf van meerdere generaties. De velgen zitten erop, Rial Lugiano silver met Dunlop winterbanden, ben benieuwd! Ziet er in ieder geval goed uit! En de bandenboer slaat kosteloos de zomerbanden/velgen op in zijn magazijn, scheelt weer ruimte.
 
Deze week weer gewisseld van 21 inch zomerbanden (Michelin) naar 21 inch winterbanden (Pirelli). Na 30.000 km op de zomerbanden en 8.000 op de winterbanden is er nog 5,5 en 7 mm over. De slijtage op de zomerbanden - van 8 naar 5,5 mm - valt me reuze mee. Zo haal ik 50.000 of meer op die banden. De winterbanden zijn trouwens beduidend stiller.
 
Aquaplaning wordt erger naarmate je profiel meer afgesleten is, weet niet hoeveel mm je nog hebt? En dan met name de achterkant.
Nieuwe banden met vol profiel zal beter aanvoelen en dan hebben winterbanden vaak nog net wat betere waterafvoer dan zomerbanden, maar dat maakt minder uit dan de profieldiepte.

Profiel zit gelijk met die rubberen stukjes tussen de profielen... Dus weinig denk ik zo