Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Op mijn vraag aan de fabrikant of de Kelleners velgen ( Kelleners Sport - Tuning for your BMW - Wheels ) geschikt zijn voor de Tesla model S kreeg ik als antwoord:

Unfortunately we cannot offer any wheels for Tesla as the wheel load is too high.

Nu lijkt me het op zich wel logisch dat de velgen sterk genoeg moeten zijn,
maar ik kom nergens de wheel load in de discussies over after market wheels tegen en ik zie deze gegevens ook nergens op velgen-websites vermeld.

Hoe weet ik nu of een bepaalde velg sterk genoeg is voor de Tesla model S ?
 
Vrees dat alleen het velgenmerk zelf kan aangeven of de velg de Tesla load aankan. Bij Vorsteiner bijvoorbeeld hebben ze van de v-ff-101 inmiddels een Tesla versie maar van de net nieuwe 102 hebben ze alleen nog maar een versie geschikt voor BMW. Er is zeker nog beperkte keuze in merken die duidelijk aangeven dat ze "Tesla Proof" zijn. Ben zelf heel tevreden over mijn 20" BBS
 
Vrees dat alleen het velgenmerk zelf kan aangeven of de velg de Tesla load aankan. Bij Vorsteiner bijvoorbeeld hebben ze van de v-ff-101 inmiddels een Tesla versie maar van de net nieuwe 102 hebben ze alleen nog maar een versie geschikt voor BMW. Er is zeker nog beperkte keuze in merken die duidelijk aangeven dat ze "Tesla Proof" zijn. Ben zelf heel tevreden over mijn 20" BBS


Zijn dat de BBS CH-R velgen en zijn die gegarandeerd "Tesla proof" ?
Ik zit ook nog een beetje met de naafdiameter. Tesla heeft 64,1 mm maar er is voor zover ik weet niet één after market merk dat die maat levert.
Of worden dure merken als Vorsteiner op de juiste asdiameter gemaakt ?
Ik weet wel dat er naafflenzen bestaan, maar heb ook wel over slechte ervaringen daarmee gelezen.
 
Wil nu naar 21' velgen switchen. Iemand interesse in deze Vellano velgen (8.5x19" - 5x120 - ET40) ?

rides-aston-martin-dbs-vellano-vm10-mc-customs-6.jpg

rides-aston-martin-dbs-vellano-vm10-mc-customs-1.jpg

rides-aston-martin-dbs-vellano-vm10-mc-customs-5.jpg


PM voor meer info ;-)
 
ImageUploadedByTapatalk1416583081.663408.jpg

Tijd voor winterbanden. De zomerbanden zijn achter finaal versleten; ik had eigenlijk veel eerder moeten vervangen! Totaal heb ik 40.000 km gereden, maar vijf van de 12 maanden heb ik zeker op winterbanden gereden. De vele springertjes om mezelf en de kinderen een plezier te doen eisen dus duidelijk een ton. Goede nieuws is wel dat ik zat te twijfelen of ik 21 inch velgen zou kopen voor de zomer, maar dat waarschijnlijk niet had gedaan als mijn 20 inch niet versleten waren. De brocks 20 inch worden mijn wintervelgen, en in april bestel ik 21 inch, zwarte Tesla velgen.
 
View attachment 64165
Tijd voor winterbanden. De zomerbanden zijn achter finaal versleten; ik had eigenlijk veel eerder moeten vervangen! Totaal heb ik 40.000 km gereden, maar vijf van de 12 maanden heb ik zeker op winterbanden gereden. De vele springertjes om mezelf en de kinderen een plezier te doen eisen dus duidelijk een ton. Goede nieuws is wel dat ik zat te twijfelen of ik 21 inch velgen zou kopen voor de zomer, maar dat waarschijnlijk niet had gedaan als mijn 20 inch niet versleten waren. De brocks 20 inch worden mijn wintervelgen, en in april bestel ik 21 inch, zwarte Tesla velgen.
Mooaaa kan nog net voor de APK :-D
 
Dat hebben ze er inderdaad ingehaald. Heb 19 inch voor de winterbanden, 21 inch voor de zomer. Ik vind de 19 inch erg onprettig rijden, hij is een beetje zoekerig ofzo... Is het alweer tijd voor de zomer wissel? ;-)

Je hebt dan in het voorjaar in elk geval iets om naar uit te kijken. :smile:
Alleen al het zachtere rubber van winterbanden zorgt voor een minder stabiel gevoel.
Om die reden wacht ik elk jaar zo lang mogelijk om mijn winterbanden te monteren.
Mijn referentiepunt is permanent <=8 graden.
 
Ik kwam dit elders op het forum tegen, echte bandenspanningsmonitoren...

I installed FoboTire today on all four wheels.

View attachment 64134

This is an amazingly cool device and it make possible on-the fly readings of the pressures in each tire. In fact, I'm sitting in my house at the very moment taking readings of my Model S tire pressures, even thought the car is parked 100 feet away outside. FoboTire is a bluetooth device and comes with a smart phone app for IOS and Android. It took me about 10 minutes to install and set up. At $179.00 the peace of mind it provides is worth every penny and when I get low pressure tire warnings they'll be based on my own settings, not Tesla's. Best of all I'll know which tire is low without having to do the tire to tire shuffle required by Tesla's inadequate system.
 
255 heeft als voordeel dat je meer rubber tussen stoep- en velgrand hebt.

Mijn bandenexpert is nogal voorstander van precies die Dunlops.
Ik heb nu die Pirelli's in 20 inch. Daar zijn ze C - C - 73. Maar bevallen, op het geluid na, goed.
Je moet wel de 35-serie hebben (255/35-21), anders is de afrolomtrek te afwijkend. En een load-index van 93 is wellicht te weinig. Vanaf 96 ben je OK.