Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ziet er goed uit Retep. Ben benieuwd hoe de Dunlops bevallen, heb ik ook lang overwogen ivm het lage geluidsniveau. Ben uiteindelijk voor de Michelin's gegaan op dezelfde velgen:smile:. Gaan er zaterdag op.

Thx. De banden bevallen goed, vandaag mee naar Haarlem gereden en had het idee dat het banden geluid minder is dan de originele banden van Tesla. Moest wel de TPMS een paar keer resetten omdat ie aangaf dat de banden te weinig druk hadden.
 
Balen! Ik heb net de volgende set up laten installeren:
T-sportline 19 inch velgen
Michelin PILOT ALPIN PA4 255/45 R19 104 V XL, MO banden

Leek mij een ideale combi van looks, geluid, verbruik en kwaliteit. Echter, blijkt dat ze aanlopen bij flinke stuuruitslag. Vooral achteruit rijden geeft dan een aanlopend geluid.

Iemand een idee of dit nog op te lossen is (anders dan nieuwe banden kopen)? Heb al luchtvering op Hoog gezet, maar maakt niks uit.

Opletten met de 255/45 zou ik zeggen!
 
Last edited:
Met een föhn of elektrische verfafbrander (voorzichtig) de kunststof bekleding van de voorwielkuipen op de bewuste plek soepel maken en wat indrukken.
Geen persoonlijke ervaring mee, maar wordt regelmatig als effectieve oplossing genoemd op dit forum.
 
Balen! Ik heb net de volgende set up laten installeren:
T-sportline 19 inch velgen
Michelin PILOT ALPIN PA4 255/45 R19 104 V XL, MO banden

Leek mij een ideale combi van looks, geluid, verbruik en kwaliteit. Echter, blijkt dat ze aanlopen bij flinke stuuruitslag. Vooral achteruit rijden geeft dan een aanlopend geluid.

Iemand een idee of dit nog op te lossen is (anders dan nieuwe banden kopen)? Heb al lichtgrijs op Hoog gezet, maar maakt niks uit.

Opletten met de 255/45 zou ik zeggen!
Hmmm, deze combi heb ik ook in de garage liggen en ga ik dit weekend monteren. Bij mijn vorige winterset die wel 245/45-19 was had ik ook het aanloop probleem. Dit heeft Tesla na wat aandringen voor mij opgelost met de föhn methode. Ik had toen ook geen originele set maar die was toen ook nog niet leverbaar.
 
Vorige week mijn winterwielenwissel gehad. Ik heb in een jaar zo'n 25k gereden, waarvan ik gok zo'n 14k op mijn 21" wielen. Ik bekeek de banden eens goed toen de wielen er vanaf kwamen...aiiii....als ik dan zie wat er aan profiel overgebleven is van mijn 21" banden, dat is niet best. Ik had gehoopt dat ze wat langer mee gingen, en dat terwijl ik voor mijn gevoel niet eens idioot rijd (denkt mijn vrouw overigens anders over). Dat wordt dus mijn portemonnee trekken als ik ze straks in maart er weer onder wil leggen. Tegen die tijd het forum nog maar eens afstruinen voor een goed adresje voor nieuwe 21" banden.
 
Die vermaledijde autocorrectie!
die sprintjes eisen hun tol!

Het meeste slijten de banden de eerste 10 meter na volgas vanuit een stilstaande start.
Als ik acceleratieproefjes doe met kennissen trek ik tot een km of 15 relatief rustig op. Daarna in enkele seconden tot vol vermogen. Dat maakt meer dan voldoende indruk. Daardoor slijten de banden nauwelijks. Ook de accu en de aandrijving vinden dat prettiger.
 
kreeg een tip van mijn banden leverancier, hij had bij tesla's al wat kromme remschijven gezien. Volgens hem kan dit ook trillingen tot resultaat geven.
dat zou kunnen worden opgelost door balanceren op de auto. Heeft bij mij de problemen niet verminderd.
Vandaag is ie dus naar Tesla SeC Tilburg geweest.
Conclusie:
Set 19"Tesla velgen: 3x 'roadforce' afwijking, dus band niet helemaal rond. En eenmaal lichte slag in de velg. Gebalanceerd, maar trilling is nog niet helemaal weg inderdaad. Was bij deze set (en velgen voor/achter gewisseld) al niet zo heel erg. Ik denk dat ik ze maar eens laat trimmen (afslijpen), dat zou die roadforce afwijking moeten oplossen.
Set 20"Borbet velgen: geen afwijkingen, behalve lichte correctie door balanceren (5-10 gram per wiel). Deze zitten er nu niet op, dus ik weet pas in het voorjaar of dat heeft geholpen.
 
Het meeste slijten de banden de eerste 10 meter na volgas vanuit een stilstaande start.
Als ik acceleratieproefjes doe met kennissen trek ik tot een km of 15 relatief rustig op. Daarna in enkele seconden tot vol vermogen. Dat maakt meer dan voldoende indruk. Daardoor slijten de banden nauwelijks. Ook de accu en de aandrijving vinden dat prettiger.

Dank je Wim voor deze tip! De bochten doe ik al rustig.