Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Wat is het nut van de open moeren?

links de moeren van Tesla (maar die waren te dik en konden niet in de gaten van de velgen)
rechts de eerst geleverde gesloten moeten.
beide tot het einde gedraaid (dus met deze moeren zaten de velgen niet vast)
IMG_3841.JPG
 
Fraai!!! Hoe heb je dat zo mooi gedaan??

Eerst heb ik het geprobeerd om het te spuiten. De letters uitgesneden op snijplotter en er op gekleeft en dan gespoten. maar ik kreeg geen goede hechting met de twee componenten verf van de remklauw.
Dan maar alles er af en de tekst weer uitgesneden uit een zelfklevende folie en met aplicatietape aangebracht.
 
Er wordt altijd aangeraden om onder 7 graden Celsius de winterbanden te monteren maar met de standaard 19 inch GoodYear All Seaon (M+S) banden
heb ik op nat wegdek bij een temperatuur van 1 tot 7 graden Celsius nog steeds heel veel grip.
Bij vol gas grijpt de TC zelden in (85S).

Wat zijn jullie ervaringen met de winterbanden onder deze condities ?
 
Er wordt altijd aangeraden om onder 7 graden Celsius de winterbanden te monteren maar met de standaard 19 inch GoodYear All Seaon (M+S) banden
heb ik op nat wegdek bij een temperatuur van 1 tot 7 graden Celsius nog steeds heel veel grip.
Bij vol gas grijpt de TC zelden in (85S).

Wat zijn jullie ervaringen met de winterbanden onder deze condities ?

Bij mij grijpt met Bridgestone Blizzard LM32 winterbanden de TC niet in op plaatsen waar ik in dezelfde omstandigheden met de all seasons wel een knipperend TC lampje zou hebben gehad (op gladde stopstrepen bijv.). Het enige dat ik nu duidelijker merk is dat als ik een scherpe bocht neem (weg opdraaien o.i.d.) het motorvermogen pas wordt vrijgegeven wanneer ik het stuur rechtdraai, dat heb ik met de all seasons niet zo bewust opgemerkt (ik denk dat die op zo'n moment dan al begonnen te protesteren waardoor ik uit mezelf al iets gas losliet).
Dus ik merk een duidelijk betere grip met deze winterbanden t.o.v. de all season goodyears.
Ik heb ook een S85 met 19" wielen.
 
Winterbanden zijn destijds ontwikkeld voor de scandinavische en alpijnse gebieden. Dat ze in de pers spreken van een "stevige winterprik" toont hoe weinig wij iets gewoon zijn. Er ligt 3 cm sneeuw en de tramsporen lopen vast in Antwerpen. :biggrin:
Mijn mening: natuurlijk geeft het een verschil (sliks zullen in de zomer ook beter rijden dan normale zomerbanden en spikes nog beter op ijs), maar veel van de animo die er rond hangt doet de jaarlijkse hype wat te veel eer aan naar mijn mening. Mensen denken dat ze dan hun rijstijl niet meer moeten aanpassen, vandaar dat het een tijdje geleden de VAB of BIVV eens met ongevallencijfers naar buiten kwam. En wat bleek? Er zijn niet minder ongevallen bij mensen die winterbanden op hebben liggen. (overmoed...)

Kortom, het is logisch dat ze wat beter aanvoelen en dat het door de banden- en auto sector wordt gestimuleerd. Maar wil de animo bij deze wel wat temperen. (ik loop er niet "warm" van)

Ik weet dat misschien weinigen mijn mening zullen delen, maar het zij zo.

PS: heb 6 jaar met een BMW 320d altijd met zomerbanden gereden en slechts 1 keer tegen een boompje beland, toen ik in de straat met de tractiecontrole uitgeschakeld eens wou zien of ik het ook zonder kon... :redface:
 
Helemaal eens met FVO. Waar winterbanden het erg veel beter doen dan zomerbanden is op verse sneeuw, maar het komt maar zelden voor dat je daar overheen moet in Nederland en daarop kun je met de vierseizoenenbanden ook aardig uit de voeten. Verder pas ik graag mijn rijgedrag aan aan de omstandigheden.