jpet
Jan P.
Mij is door SeC aangegeven dat bij het wisselen van 19" winter naar 21" zomer op de P85+ de zaak opnieuw uitgelijnd moet worden, en dat andere parijen dat niet kunnen. Nou wil ik niet klagen over de inzet van Tesla en het beschikbaar stellen van een leenauto, maar afgelopen vrijdag is voor de vierde keer de auto uitlgelijnd vanwege de wisseling van zomer naar winter.
Ik heb het liever in één keer goed. Tesla heeft met bij de aankoop van de auto aangegeven dat een wisseling 1,2 uur gaat kosten. Dat zal dan wel € 150,- zijn. Anders nnar Tiel ;-)
Ik zou denken dat wanneer de diameter van de banden (zo goed als) gelijk is tussen de 19" en 21" er geen verschil zou mogen zijn. Bij de P85+ (en P85D) zijn de achterbanden 2cm breder. Dat kan misschien wel een effect hebben op het uitbreekpunt als je heel stevig een bocht in stuurt. Ik zou denken dat bij een correcte uitlijning van de 265 zomerbanden dit ook nog ok is bij de 245 winterbanden. Met winterbanden moet je zowiezo voorzichtiger zijn gezien de zachtere compound.
Zou wel goed zijn indien eens iemand met veel kennis in deze materie kan uitleggen of de uitlijning na wisseling van 21" naar 19" echt nodig is. Veel mensen (zoals ik) monteren immers zelf de zomer- en winterset.