Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ja, moet lukken toch!

Maar de winterbanden achter waren op volgens profile tyrecenter Spijkenisse... Had nog zo gehoopt dat ze afdoende zouden zijn om ze met voor te wisselen.... Best zachte bandjes dan..... 1 seizoen kunnen gebruiken...
"Mechanical problem with the right foot of the driver". Dacht dat t over Jos ging maar kan blijkbaar ook Paul zijn geweest:biggrin:.
 
Ik heb onlangs onderstaande velgen aangeschaft.

a8e7e9eg.jpg



Inovit Revolve:
8.5J, 5x120, ET35
10J, 5x120, ET35
Ik dacht geen probleem omdat ze al op een andere Tesla zaten (zie ook Vis frem dine sommerhjul (Bilder)).

Nu blijkt dat de aandrijf as, te ver naar buiten komt, en het dekseltje er niet meer op kan. Heeft iemand hier ook dit probleem ondervonden met concave velgen?

Tesla-Model-S-brake.jpg
 
Als je ET42 hebt met 5mm spacer, dan verlaag je eigenlijk dus de ET naar 36, toch?

ET-waarde - Wikipedia

Dus het zou kunnen dat ze op een P/S85 passen maar niet op een p85+, damn...

P85+ heeft een iets langere as dacht ik tov een normale 85 of P85

Ik heb ook concave velgen, en op de achterkant (10.5J ET 42) zit er een spacer van 5mm tussen anders loopt hij aan tegen de vering (dekseltje past dan nog wel net overigens).
 
@Highkick.
Zoals ik je al eerder zei, passen velgen 10Jx20 ET 35 achter op een P+ model, d.w.z. ze lopen nergens aan. Ik rijd er nu mee rond.
Jouw model velg heeft een diep liggend velgbed waardoor de bouten er wat verder doorheen steken en het kapje ook niet meer past. Stukje van de as afslijpen lijkt me dus de enige oplossing.
(en ET42 met een 5mm spoorverbreder geeft ET 37, maar dat is irrelevant.)

@Loek
Die langere P+ achteras heb ik nog niets van gemerkt. Wel is er minder afstand tussen de binnenzijde van de band en de schokbrekers. Daarom past een 10,5Jx20 ET35 velg niet op een P+, zonder spacer. Met spacer gaat zo'n velg buiten het spatbord. De echte pimpers laten dan hun spatborden uitkloppen c.q. uitrollen. Alles kan natuurlijk voor de looks. Of het nog een beetje spoort ( :smile: ) maakt dan niet uit.
 
Inderdaad 42-5=37 (en geen 36):redface:, maar is niet zo relevant.

Ik heb de persoon (Noor) die deze velgen gemonteerd heeft een persoonlijk berichtje gestuurd. Eens kijken wat dat geeft...

De (porsche) garage waar de auto voor remklauw powder coaten stond durfde het niet aan om er een stuk af te halen (ze deden dat wel eens met porsches, dus het zou geen probleem hoeven zijn). De rede was mogelijke olie in de aandrijfas, die bij een holle as er uit zou kunnen lopen. Hierop heb ik Tesla gebeld, en die begonnen meteen over garantie etc. en dat misschien die lengte nodig is om het zaakje te monteren.....

Als de as van een P+ en een P of S hetzelfde is, dan ben ik echt benieuwd hoe die Noor dit heeft gedaan....?

@Highkick.
Zoals ik je al eerder zei, passen velgen 10Jx20 ET 35 achter op een P+ model, d.w.z. ze lopen nergens aan. Ik rijd er nu mee rond.
Jouw model velg heeft een diep liggend velgbed waardoor de bouten er wat verder doorheen steken en het kapje ook niet meer past. Stukje van de as afslijpen lijkt me dus de enige oplossing.
(en ET42 met een 5mm spoorverbreder geeft ET 37, maar dat is irrelevant.)

@Loek
Die langere P+ achteras heb ik nog niets van gemerkt. Wel is er minder afstand tussen de binnenzijde van de band en de schokbrekers. Daarom past een 10,5Jx20 ET35 velg niet op een P+, zonder spacer. Met spacer gaat zo'n velg buiten het spatbord. De echte pimpers laten dan hun spatborden uitkloppen c.q. uitrollen. Alles kan natuurlijk voor de looks. Of het nog een beetje spoort ( :smile: ) maakt dan niet uit.
 
Die Porsche mannen hebben vast ook ervaring met het uitrollen van spatborden. Hoewel die van de Model S van aluminium zijn.
Met uitrollen erbij lijkt een 15mm spacer o.i.d. wel voldoende, je bouten zijn immers lang genoeg.

Een heel ander punt, trouwens. Zijn je remschijven aan de achteras niet per ongeluk ooit vervangen door andere (verkeerde) exemplaren?
 
Die Porsche mannen hebben vast ook ervaring met het uitrollen van spatborden. Hoewel die van de Model S van aluminium zijn.
Met uitrollen erbij lijkt een 15mm spacer o.i.d. wel voldoende, je bouten zijn immers lang genoeg.

Een heel ander punt, trouwens. Zijn je remschijven aan de achteras niet per ongeluk ooit vervangen door andere (verkeerde) exemplaren?

I heb ooit spatborden uit laten rollen.... wilde ik deze keer maar niet doen.

Hoe kan ik zien of ik de verkeerde heb?

- - - Updated - - -

Had destijds vernomen van de Vossen importeur dat sommige velgen niet passen op de + (en wel op andere Tesla's) ivm afwijkende aslengte.
Vermoed dan ook dat deze Noor een non-P85+ heeft en het bij hem net past.

Inderdaad een S85. Ik heb net bericht gehad, en hij zei dat de garage toen ook problemen had.... ik ben benieuwd wat voor problemen en hoe ze die hebben opelost....? I'll keep you posted...:biggrin:

PS: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=615446185209095&id=104063869680665
 
...Inderdaad een S85. Ik heb net bericht gehad, en hij zei dat de garage toen ook problemen had.... ik ben benieuwd wat voor problemen en hoe ze die hebben opelost....? I'll keep you posted...:biggrin:

PS: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=615446185209095&id=104063869680665
Je Noorse connectie heeft trouwens aan de achteras wel wat smallere banden gemonteerd. 275/35-20 lijkt me onnodig smal.
Dekk: Vredestein Ultrac Sessanta 245/40-20+275/35-20.
 
Opmeten, artikelnummertje opzoeken of irl vergelijken met die van een andere P+.
Zo zie die van mij er uit:

Ziet er het zelfde uit als bij mij.

- - - Updated - - -

Je Noorse connectie heeft trouwens aan de achteras wel wat smallere banden gemonteerd. 275/35-20 lijkt me onnodig smal.

Inderdaad, ik ga voor 285

- - - Updated - - -

Hoeveel ruimte kom je te kort eigenlijk?

Op mijn wintervelgen niet echt veel. Ik heb net gekeken, en het is maar een mm of 3. Ik kan denk ik wel wat weg frezen uit de wheel cap, en dan kom ik er wel.

Van het weekend de velgen verwisselen, dan zal ik eens heel goed kijken of dit ook niet kan bij de zomer velgen. I'll keep my fingers crossed....
 
Ik meen dat Hendrik het al heeft vermeldt/vermoedde, maar de randen van 21" Pilot Sports 2 van Michelin steken echt wel iets verder uit over de velg heen naar buiten toe, waardoor je velgen beter beschermd zijn dan de bandjes welke je van Tesla eronder krijgt. Gisteren in Rotterdam heerlijk gegeten bij Asian Glories in Rotterdam, maar ivm geen parkeerplek in de garage er tegen over (denk V&D oid) moeten parkeren... FOUT. Wat een ramp.. 4de verdieping tegen de rand met de band=dus velg dacht ik. Veel herrie en ik van binnen in de stress. Had gasten in de auto dus niet wezen kijken...Heel de avond met een glimlach maar van binnen voelde ik me niet echt lekker.. Nog geen week mijn net gerepareerde velgen eronder... Maar had NIETS! pff. Dat is dus al een enorme verbetering..
 
Ze zitten er op! Michelin Pilot Super Sport:
ImageUploadedByTapatalk1427014850.813165.jpg

Tot nu toe alleen in stad gereden maar vanmiddag flink stukje snelweg op de planning. Merk wel al iets meer rolgeluid tov de 19" Nokian.

Edit: stukje gereden net, ook snelweg. Rolgeluid op snelheid valt gelukkig mee, daar kan ik wel aan wennen. Grip lijkt ok maar moet eerst nog wat meer rijden om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen.
Trillingen (waar ik eerst op de zomerset wat last van had)zijn er haast niet meer, ze lijken ronder dan de continental en pirelli die ik hiervoor had. Lijkt een goede keus te zijn geweest dus.
En wat pvh hierboven ook meldde: ze zijn net wat voller dus klein beetje rubber buiten de velg, hopelijk beschermt het genoeg om kleine parkeerschades te voorkomen.
 
Last edited:
Nice...!

Ik heb mijn set ook gemonteerd. Achter heb ik een probleem, de centercap krijg ik er niet op. Kom 5mm te kort. Misschien toch een spacer, maar weet niet of ik het haal met een 10J, 5x120, ET35 velg, iemand een idee?

Verder heb ik wat trillingen tussen 100-120...? Zeer duidelijk als ik vol in de regeneratie zit..., iemand hier ervaring mee.

Fotos volgen....!

Ze zitten er op! Michelin Pilot Super Sport:
View attachment 75504
Tot nu toe alleen in stad gereden maar vanmiddag flink stukje snelweg op de planning. Merk wel al iets meer rolgeluid tov de 19" Nokian.

Edit: stukje gereden net, ook snelweg. Rolgeluid op snelheid valt gelukkig mee, daar kan ik wel aan wennen. Grip lijkt ok maar moet eerst nog wat meer rijden om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen.
Trillingen (waar ik eerst op de zomerset wat last van had)zijn er haast niet meer, ze lijken ronder dan de continental en pirelli die ik hiervoor had. Lijkt een goede keus te zijn geweest dus.
En wat pvh hierboven ook meldde: ze zijn net wat voller dus klein beetje rubber buiten de velg, hopelijk beschermt het genoeg om kleine parkeerschades te voorkomen.