Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zie de herhaalde waarschuwingen voor de Torx boutjes. Ze zijn goed te zien op de foto's van de flens eerder in dit draadje.
(NotSo)Lucky Luke heeft daar ervaring mee en uiteindelijk aangepaste spoorverbreders gemonteerd met een uitsparing ter plekke.

Yep, hier weet ik van, en de Inovit velgen hebben daar geen raakvlak, dus de torx boutjes die een klein beetje uitsteken zouden geen probleem moeten zijn.

Nevertheless, zal ik dit nog eens goed controleren, bedankt voor de herhaalde waarschuwing...!!!
 
Hoeveel ruimte kom je te kort eigenlijk?

5mm...

Ik heb 10J ET35, jij hebt 10,5J ET42 + 5mm spacer.... (is dus 10,5J ET37)

Hoe groter ET, hoe verder naar binnen...

10J = 254mm
Afstand flens tot buitenkant velg (254/2) - 35 = 92cm
10,5J = 266,7mm
Afstand flens tot buitenkant velg (266,7/2) - 37 = 96,35cm

96,35-92 = 4,35mm

Dus een spacer van 5mm zou net moeten kunnen... Waar heb je die gehaald? En zou een spacer voor van 10mm ook kunnen?

2015-03-21 17.15.09.jpg
 
Yep, hier weet ik van, en de Inovit velgen hebben daar geen raakvlak, dus de torx boutjes die een klein beetje uitsteken zouden geen probleem moeten zijn.

Nevertheless, zal ik dit nog eens goed controleren, bedankt voor de herhaalde waarschuwing...!!!
Zijn je gebruikte wielmoeren wel lang genoeg om de velgen goed vast te zetten? Nu de as er ook verder uitsteekt, doen de wielbouten dat uiteraard ook.
Worst case probeer je eens een set open moeren. Heb ik nog wel liggen.
 
Ok, mooi, ik heb gewoon hamerrite grijs zijdeglans gebruikt....

- - - Updated - - -

Zijn je gebruikte wielmoeren wel lang genoeg om de velgen goed vast te zetten? Nu de as er ook verder uitsteekt, doen de wielbouten dat uiteraard ook.
Worst case probeer je eens een set open moeren. Heb ik nog wel liggen.

Ik neem het mee als ik de velgen erafhaal. Dan zal ik ook dit nog eens goed controlleren. Weer bedankt voor de tip, en misschien kom ik nog terug op de open moeren...

- - - Updated - - -

Knappe foto zo met die donkere lucht op de achtergrond...

Dank je, het was Zaterdag een donkere dag, de zon kwam net door, heb ik toen maar meteen geknipt.. ik vond hem ook goed gelukt...

- - - Updated - - -

PS: Ik heb ook mijn klauwen laten powder coaten... met Brembo erop....

2015-03-21 16.45.47.jpg
 
Ok, mooi, ik heb gewoon hamerrite grijs zijdeglans gebruikt....


- - - Updated - - -



Ik neem het mee als ik de velgen erafhaal. Dan zal ik ook dit nog eens goed controlleren. Weer bedankt voor de tip, en misschien kom ik nog terug op de open moeren...

- - - Updated - - -



Dank je, het was Zaterdag een donkere dag, de zon kwam net door, heb ik toen maar meteen geknipt.. ik vond hem ook goed gelukt...

- - - Updated - - -

PS: Ik heb ook mijn klauwen laten powder coaten... met Brembo erop....

View attachment 75707

Waar heb je ze laten poeder coaten?
 
Heeft er iemand de vredenstein ultrac suv sessanta 255/40 op zijn 21 inch velg zitten? zo ja bevalt dat?

Gaat niet passen aan de voorkant, denk ik...

Hoogte:
255/40/21: 737,4

Origineel:
245/35/21 = 704,9
265/35/21 = 718,9

Achterband aan voorkant liep al aan (heb ik geprobeerd), maar kan ook met breedte te maken hebben gehad.... Maar ruim 1,5cm erbij, ik denk dat dit niet gaat....
 
Aan de hoogte zat ik ook al te twijfelen of dit zou passen. misschien iemand die dit heeft uitgeprobeerd of er meer vanaf weet?
Donderdag afspraak bij sec den haag om te kijken naar een krakende luchtvering, zal gelijk vragen of iets weten van deze bandenmaat.

De 69 db die band produceert sprak me erg aan vandaar de interesse in deze maat.
 
Zie de herhaalde waarschuwingen voor de Torx boutjes. Ze zijn goed te zien op de foto's van de flens eerder in dit draadje.
(NotSo)Lucky Luke heeft daar ervaring mee en uiteindelijk aangepaste spoorverbreders gemonteerd met een uitsparing ter plekke.

Probleem gevonden. Het zijn niet de torx schroeven, omdat de velg een uitsparing op die plek heeft. Het zijn de centreerringen, deze steken buiten het binnenvlak van de velg, dus de velg komt niet goed vast te zitten... Vandaag even terug naar de velgen boer...!