Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verkoperspraat

This site may earn commission on affiliate links.

davandy

Model X 90D Pearl White full option AP2.
Mar 9, 2015
623
107
Melsele Belgium
Bij de aankoop van mijn wagen heb ik de opmerking gegeven over het ontbreken van een middenconsole
De uitleg die ik kreeg was, als ze dat doorgeven dat de klant graag een middenconsole wil dat ze die er inzetten in de fabriek (Gratis met een knipoog)
Nu twee maand later is de console eindelijk geplaatst. Ik heb ervoor meerdere malen herhaalt aan de Tesla medewerkers dat deze beloofd was aan mij bij de verkoop. Nu ging ik afgelopen dinsdag mijn wagen halen, nog geen sprake van kosten of factuur.
Dus ik naar huis, ik was nog niet goed thuis of de factuur zat al in mijn mailbox 690 euro. Vandaag gebeld naar Aartselaar waar de verkoper werkt, maar daar wisten ze mij doodleuk te vertellen dat ze zo een dingen nooit beloven.
Men ging mij daarvoor contacteren vandaag, niemand gehoord. Dus ik ben weer een illusie rijker. Mijn voorschot van 2000 euro heb ik ook nog niet teruggezien na twee maand. :confused:

Iemand van jullie ook al ervaring gehad met mooie praatjes?
 
Bij de aankoop van mijn wagen heb ik de opmerking gegeven over het ontbreken van een middenconsole
De uitleg die ik kreeg was, als ze dat doorgeven dat de klant graag een middenconsole wil dat ze die er inzetten in de fabriek (Gratis met een knipoog)
Nu twee maand later is de console eindelijk geplaatst. Ik heb ervoor meerdere malen herhaalt aan de Tesla medewerkers dat deze beloofd was aan mij bij de verkoop. Nu ging ik afgelopen dinsdag mijn wagen halen, nog geen sprake van kosten of factuur.
Dus ik naar huis, ik was nog niet goed thuis of de factuur zat al in mijn mailbox 690 euro. Vandaag gebeld naar Aartselaar waar de verkoper werkt, maar daar wisten ze mij doodleuk te vertellen dat ze zo een dingen nooit beloven.
Men ging mij daarvoor contacteren vandaag, niemand gehoord. Dus ik ben weer een illusie rijker. Mijn voorschot van 2000 euro heb ik ook nog niet teruggezien na twee maand. :confused:

Iemand van jullie ook al ervaring gehad met mooie praatjes?

ik heb besteld via internet; er was nog geen verkoopsorganisatie in België.

maar het voorschot zou normaal gezien in mindering moeten zijn op de factuur.
ik heb een factuur gekregen voor het voorschot; en vervolgens eentje voor het restbedrag.
 
Zou het kunnen dat jullie elkaar ter goedertrouw verkeerd hebben begrepen? Middenconsoles worden bij mijn weten niet gratis weggegeven. Mogelijk wilde hij enkel zeggen dat ze gratis worden geïnstalleerd als je ze los bestelt. Het voorschot van 2000 EUR wordt verrekend met je eindfactuur. Het is dus niet de bedoeling je voorschot na afloop terug te krijgen.

Persoonlijk heb ik eerder positieve dan negatieve ervaringen gehad met de sales medewerkers van Tesla. Harde werkers die hun best doen je zo goed mogelijk te helpen.
 
Bij de aankoop van mijn wagen heb ik de opmerking gegeven over het ontbreken van een middenconsole
De uitleg die ik kreeg was, als ze dat doorgeven dat de klant graag een middenconsole wil dat ze die er inzetten in de fabriek (Gratis met een knipoog)
Nu twee maand later is de console eindelijk geplaatst. Ik heb ervoor meerdere malen herhaalt aan de Tesla medewerkers dat deze beloofd was aan mij bij de verkoop. Nu ging ik afgelopen dinsdag mijn wagen halen, nog geen sprake van kosten of factuur.
Dus ik naar huis, ik was nog niet goed thuis of de factuur zat al in mijn mailbox 690 euro. Vandaag gebeld naar Aartselaar waar de verkoper werkt, maar daar wisten ze mij doodleuk te vertellen dat ze zo een dingen nooit beloven.
Men ging mij daarvoor contacteren vandaag, niemand gehoord. Dus ik ben weer een illusie rijker. Mijn voorschot van 2000 euro heb ik ook nog niet teruggezien na twee maand. :confused:

Iemand van jullie ook al ervaring gehad met mooie praatjes?
n
Ook goedkoop zo'n Tesla middenconsole, de mijn koste eind 2013 1200 euro via Tesla accessories. Maarja, toen had Tesla er zelf nog geen, nu dus wel.
 
Ouch - ik heb ze zonet een mailtje gestuurd dat ik het voorschot dan wel geregeld verwacht wanneer ik vrijdag mijn wagen in ontvangst neem ;-)

Ik heb zelf een beetje gemengde gevoelens over het aankoopproces. De mensen zijn individueel allemaal zeer bereidwillig, en willen je zeker helpen, maar hun processen - en vooral hun communicatie (of het gebrek daaraan) kan écht veel beter. Ik denk dat in mijn dossier zo ongeveer alles is misgelopen dat kon mislopen. Ik ben al blij dat Tesla het uiteindelijk ook erkend heeft, en kan maar hopen dat ze daaruit leren zodat toekomstige eigenaars niet meer met dezelfde problemen geconfronteerd worden ;-)

Ach - over een maand ben ik dat wellicht allemaal weer vergeten, en is Tesla weer een evangelist rijker. Ik mag alleen hopen dat het vanaf nu alleen in stijgende lijn gaat (kan moeilijk anders ;-) )

Die console hebben ze volgens mij nooit gratis aangeboden; lijkt me sterk dat ze zo'n belofte zouden doen.

Die voorschotten kunnen wel iets netter geregeld worden inderdaad...
Ik vind het zelf wel een beetje vreemd dat mijn (financiële) leasemaatschappij geen genoegen kan nemen met een factuur voor het restbedrag (na aftrek van het voorschot), en gewoon voor een lager bedrag het contract opstart... Voor een operationele leasing kan ik begrijpen dat het plaatje moet kloppen omdat zij dan economische eigenaar worden, maar in zo'n geval zou je zelf nooit een voorschot hoeven betalen omdat de leasingmaatschappij dan zelf de bestelling plaatst.

nog zeven keer slapen :)
 
Ik heb zelf een beetje gemengde gevoelens over het aankoopproces. De mensen zijn individueel allemaal zeer bereidwillig, en willen je zeker helpen, maar hun processen - en vooral hun communicatie (of het gebrek daaraan) kan écht veel beter. Ik denk dat in mijn dossier zo ongeveer alles is misgelopen dat kon mislopen. Ik ben al blij dat Tesla het uiteindelijk ook erkend heeft, en kan maar hopen dat ze daaruit leren zodat toekomstige eigenaars niet meer met dezelfde problemen geconfronteerd worden ;-)

Er is dus weinig veranderd het afgelopen jaar. :smile:

Wat voor mij belangrijk is, is dat er geen kwade wil mee gemoeid gaat. Het is een jonge organisatie die aanzienlijk groeit en waar vele processen nog niet perfect verlopen. Eigenlijk niet meer of minder dan een fors uit de kluiten gewassen startup.
 
Ben het helemaal eens met je. Alleen kan je je niet eindeloos blijven verschuilen achter "we zijn een jong bedrijf" (wat ik meermaals heb gekregen als feedback...)
Een restaurant dat pas start, en waar je twee uur op je eten moet wachten, geef je nog een herkansing, maar loopt ook dat mis, dan ga je er ook niet meer terug.
Ik hoop dan alleen maar dat ik volgend jaar niet hetzelfde moet schrijven als jij nu reageerde ;-)
 
Ben het helemaal eens met je. Alleen kan je je niet eindeloos blijven verschuilen achter "we zijn een jong bedrijf" (wat ik meermaals heb gekregen als feedback...)
Een restaurant dat pas start, en waar je twee uur op je eten moet wachten, geef je nog een herkansing, maar loopt ook dat mis, dan ga je er ook niet meer terug.
Ik hoop dan alleen maar dat ik volgend jaar niet hetzelfde moet schrijven als jij nu reageerde ;-)

Heeft volgens mij ook te maken met het aantal FTE's dat ze beschikbaar hebben en de piekload die er elk kwartaal ontstaat. Kosten maximaal onder controle houden en toch optimale service bieden vergt een gestroomlijnde machine. De Model S is gestroomlijnder dan de organisatie.
 
Toch raar dat we met vier mensen hetzelfde gehoord hebben. Misschien ligt het aan het Antwerps, of we zijn alle vier hardhorend dat kan ook.
Hij heeft trouwens ook nog gezegd dat ik de winterbanden nog kon bestellen aan de prijs op de website tot een maand na levering. Als ik mijn winterbanden een week na levering ging bestellen hoorden ze het ook donderen in Keulen.
Als er nog een volgende keer komt neem ik alles op zeker weten.
 
Is de prijs van de wintersets op de website dan niet geldig als je ze los bestelt? Dat vind ik straf. Om te vermijden dat de prijs van de verzekering onnodig naar boven gaat is het aangewezen om de wintersets en bvb het 4 jaar onderhoud zowiezo los van de wagen te bestellen.
 
Voor wat het waard is: bij mij werd het voorschot verrekend met het totale bedrag. Dus in mindering gebracht op de openstaande som aan de financiering. Waarschijnlijk omdat ik maar een gedeelte heb gefinancierd.

Daarnaast had ik ook communicatieproblemen met de verkoper. Hij suggereerde dat de type2 laadlabel inclusief was. Bij aflevering: geen kabel maar kon wel kopen a 190 euro. Melding van gemaakt en zonder discussie werd het bedrag gecrediteerd. Communicatie kan altijd verkeerd gaan maar de oplossing en houding naar de klant was ik erg over te spreken.
 
Er is dus weinig veranderd het afgelopen jaar. :smile:

Wat voor mij belangrijk is, is dat er geen kwade wil mee gemoeid gaat. Het is een jonge organisatie die aanzienlijk groeit en waar vele processen nog niet perfect verlopen. Eigenlijk niet meer of minder dan een fors uit de kluiten gewassen startup.

we moeten eens los laten dat ze jong zijn en daarom alles maar door de vingers zien. Tesla heeft veel zaken die ze kunnen verbeteren voor een bedrijf wat auto's van meer dan 100K verkoopt. Ze produceren een flink aantal auto's het zuster bedrijf schiet raketten de lucht in en wij moeten alles maar pikken en slikken? Tesla is een bedrijf wat winst wil maken ze goed recht maar juist als startup zouden ze het beter kunnen doen dan de gevestigde orde en dan doen ze voor mij op dit moment niet.