Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verkoperspraat

This site may earn commission on affiliate links.
we moeten eens los laten dat ze jong zijn en daarom alles maar door de vingers zien. Tesla heeft veel zaken die ze kunnen verbeteren voor een bedrijf wat auto's van meer dan 100K verkoopt. Ze produceren een flink aantal auto's het zuster bedrijf schiet raketten de lucht in en wij moeten alles maar pikken en slikken? Tesla is een bedrijf wat winst wil maken ze goed recht maar juist als startup zouden ze het beter kunnen doen dan de gevestigde orde en dan doen ze voor mij op dit moment niet.

Bad hair day?

Het forum staat redelijk vol met ervaringen die het tegendeel aangeven. Perfectie bestaat niet maar zo als jij het formuleert wordt het denk ik door weinigen ervaren.
 
Eigenlijk niet heb bijna geen haren meer, maar het is een feit dat als iemand hier een klacht neerzet het antwoord zo beetje is ja ze zijn jong ze bedoelen het goed etc. Als je op de grote markt wil handelen moet je daar ook naar handelen en voor mij doen ze het nu slechter dan de gevestigde orde. Ik heb misschien te goede ervaringen bij andere merken qua service. Niks over de rij eigenschappen die zijn super maar waar ik mijn zorgen overmaak, mijn auto 3 maanden oud 10k op de klok daar zijn zoveel manco's mee dat ik denk dat gaat leuk worden als ik de 80k km bereik gaan ze dan overal een rekening voor sturen? De komende 2 jaar zullen in mijn ogen doorslag gevend worden als Tesla verder de markt op kan want als iedereen moet bloeden na 80k km dan zullen mensen toch weer voor een ander merk kiezen.
 
Eigenlijk niet heb bijna geen haren meer, maar het is een feit dat als iemand hier een klacht neerzet het antwoord zo beetje is ja ze zijn jong ze bedoelen het goed etc. Als je op de grote markt wil handelen moet je daar ook naar handelen en voor mij doen ze het nu slechter dan de gevestigde orde. Ik heb misschien te goede ervaringen bij andere merken qua service. Niks over de rij eigenschappen die zijn super maar waar ik mijn zorgen overmaak, mijn auto 3 maanden oud 10k op de klok daar zijn zoveel manco's mee dat ik denk dat gaat leuk worden als ik de 80k km bereik gaan ze dan overal een rekening voor sturen? De komende 2 jaar zullen in mijn ogen doorslag gevend worden als Tesla verder de markt op kan want als iedereen moet bloeden na 80k km dan zullen mensen toch weer voor een ander merk kiezen.

Laat ik benadrukken dat ik niet je problemen wil bagatelliseren. Ik heb zelf ook mijn deel. Woensdag gaat hij weer terug voor de snerp in de inverter. Er zijn in de bijna anderhalf jaar dat ik de auto heb best wel issues geweest maar die zijn allemaal perfect opgepakt en opgelost. Maar inderdaad, meer dan bij een nieuwe auto uit de 1.0 series.
Het is een combinatie tussen een nieuw (jong?) bedrijf en een product dat totaal nieuw is ontworpen terwijl de andere fabrikanten werken met technieken en materialen die tientallen jaren ontwikkeling hebben doorgemaakt. Als ik kijk naar onze Nissan Leaf dan is het gewoon niet anders dan dat deze na een jaar is teruggeweest voor een beurtje van < €.100,00 en één keer voor een recall om iets te checken. Verder niets en de auto doet gewoon zijn ding. Niet minder, maar ook niet meer.

Bij de Tesla zijn er een paar hardnekkige problemen die kennelijk lastig onder de knie te krijgen zijn. De brom en de snerp bijvoorbeeld, die overigens niets te maken hebben met de bedrijfszekerheid maar wel storend zijn. Daarnaast een batterijissue dat geleidelijk aan verdwijnt naarmate de fix bij het bestaande wagenpark is doorgevoerd.
Wat de overige zaken betreft is men vanaf het begin bezig met het wekelijks doen van soms tientallen kleine aanpassingen waardoor, dat hoor ik van anderen die een nieuwe loaner hebben meegekregen of een nieuwe MS hebben gekocht, er een groot verschil is tussen de eerste wagens en die nu worden afgeleverd.

Maar er zijn nog zeker zaken die verbeterd moeten worden. En dan heb je zaken als het ontbreken van een middenconsole en de vele opbergvakjes. Voor de één een gemis, voor de ander (waaronder ik) een zegen. Ik heb nog nooit zo'n opgeruimde auto gereden, gewoon omdat iedereen altijd alles weer meeneemt. Maar dat is persoonlijke smaak.

Ook ik maak mij wat zorgen over wat er gaat gebeuren na de 80k km (ik zit al op ruim 71k). Daarbij denk ik aan de dure zaken als het scherm of de ophanging e.d.

Dat neemt niet weg dat ik tot nu toe nul euro kwijt ben geweest aan onderhoud. Ik heb uiteraard wel winterwielen gekocht en ik denk dat in het voorjaar 2016 de zomerbanden (21 inch) bij de wissel wel vervangen zullen gaan worden.
Daarnaast de dagelijkse pleziertjes. Gisteren de kelder eens opgeruimd. Wat je allemaal in de loop der jaren meent te moeten bewaren. In totaal drie keer naar de milieustraat geweest, voornamelijk omdat er twee stalen kasten bij zaten met elk zo'n veertig vastgeroeste bouten en moeren die ik maar apart heb weggebracht. Paste overigens ook weer probleemloos in de auto.

Alle drie de keren leuke opmerkingen van het personeel over hoe mooi de auto is en hoe snel. Bewondering toen de frunk open ging en daar een regiment oude huishoudelijke apparaten en pannen e.d. uit kwamen. Gewoon leuk, wel apart de milieustraat. Ik was er al eerder geweest en hij ging vanzelf naar de hoogste stand.

Twee weken geleden de hartelijke ontvangst bij de SeC/SuC's in Oostenrijk waar zelfs de kinderen het leuk vonden door een compleet ingericht speel en tekenhoekje en frisdrank etc. Dat terwijl de auto werd volgetankt. Dat blijft elke keer weer geweldig, ook door de wekelijkse toename van het aantal SuC's. Ok, genoeg zo. Ik hoop dat het snel voor je is opgelost!
 
Last edited: