Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verloop stekker

This site may earn commission on affiliate links.

Jurgen D

New Member
Mar 27, 2022
4
2
NL
Goedenavond,

Komende week mag ik een mooie jong gebruikte model S 75 uit 2016 gaan ophalen.

Nu zit er bij de auto een UMC gen 1 met alleen 3fasen ceeform adapter.

Ik heb thuis helaas geen krachtstroom dus ik zoeken naar een schulp adapter. Die kan ik dus nergens vinden voor de UMC gen1.

Kan ik een verloop maken van rode CEE form female (waar ik dan de UMC met ceeform inprik) naar schuko male om op een gewoon wcd te laden.

Ik weet dat dit niet helemaal de bedoeling is. Maar om nu een UMC gen2 aan te schaffen is ook een duur grapje.

Kan het wat ik wil? Omdat de UMC met ceeform adapter 3 fase verwacht maar er maar 1 krijgt.

Aan een laadpaal voor thuis wordt nog gewerkt, maar vind het een prettig gevoel om een laadkabel met schuko bij te hebben :)
Maar misschien is dit nog de range Range anxiety van een Tesla rookie ;-)

Bedankt!
 
  • Like
Reactions: job-lek
Goedenavond,

Komende week mag ik een mooie jong gebruikte model S 75 uit 2016 gaan ophalen.

Nu zit er bij de auto een UMC gen 1 met alleen 3fasen ceeform adapter.

Ik heb thuis helaas geen krachtstroom dus ik zoeken naar een schulp adapter. Die kan ik dus nergens vinden voor de UMC gen1.

Kan ik een verloop maken van rode CEE form female (waar ik dan de UMC met ceeform inprik) naar schuko male om op een gewoon wcd te laden.

Ik weet dat dit niet helemaal de bedoeling is. Maar om nu een UMC gen2 aan te schaffen is ook een duur grapje.

Kan het wat ik wil? Omdat de UMC met ceeform adapter 3 fase verwacht maar er maar 1 krijgt.

Aan een laadpaal voor thuis wordt nog gewerkt, maar vind het een prettig gevoel om een laadkabel met schuko bij te hebben :)
Maar misschien is dit nog de range Range anxiety van een Tesla rookie ;-)

Bedankt!

deze dus, sorry ik vind niet hoe ik mijn post aan kan passen.
 
Waar je rekening mee moet houden: met de schuko adapter op de UMC wordt het laden beperkt tot 13A om wcd’s en de bekabeling erachter niet over te belasten.
Met de CEE zal de UMC de auto lekker op 16A laten laden….zelf in de auto het laden dus verlagen om vervelende problemen te voorkomen.
Verlopen van laag naar hoog zijn om de reden dacht ik niet toegestaan.
 
Waar je rekening mee moet houden: met de schuko adapter op de UMC wordt het laden beperkt tot 13A om wcd’s en de bekabeling erachter niet over te belasten.
Met de CEE zal de UMC de auto lekker op 16A laten laden….zelf in de auto het laden dus verlagen om vervelende problemen te voorkomen.
Verlopen van laag naar hoog zijn om de reden dacht ik niet toegestaan.
Dank voor uw antwoord,

dus ik kan een verloop maken met een cee form contrastekker waarbij ik alleen L1 aansluit?

Ik zit zelf in de elektronica dus ik weet waar ik mee bezig ben. Mijn zorg is alleen dat ik niet de onboard lader van de auto om zeep help want dat zou een dure vergissing zijn.
 
Dank voor uw antwoord,

dus ik kan een verloop maken met een cee form contrastekker waarbij ik alleen L1 aansluit?

Ik zit zelf in de elektronica dus ik weet waar ik mee bezig ben. Mijn zorg is alleen dat ik niet de onboard lader van de auto om zeep help want dat zou een dure vergissing zijn.
Ik heb zelf meerdere keren met de Gen1 en de rode adapter geladen, met een 10m verlengkabel, dan een verloop van 3F rood naar 1F blauw, vandaar weer een verloop naar Schuko en dan weer 10m verlengkabel.
En de lader doet het nog steeds:)