In Artikel 6, 7 en 9 is steeds sprake van
'de verzekering'. Dit begrip wordt niet uitgelegd in Artikel 1 Begripsomschrijvingen.
De verzekering die wij individueel hebben afgesloten bij CB wordt aangeduid als
'de verzekeringsovereenkomst'.
Met
'de verzekering' wordt hier m.i. het
type verzekering bedoeld die wij bij CB hebben afgesloten. Op het polisblad staat dat wij een
Zakelijke Mobiliteit Polis hebben afgesloten. Dit suggereert dat het een algemene zakelijke verzekering betreft voor alle automerken. Op geen enkele manier wordt duidelijk gemaakt dat dit een exclusieve verzekering betreft voor Tesla eigenaren.
Het zou dus zomaar kunnen dat niet alleen wij deze
Zakelijke Mobiliteit Polis hebben afgesloten, maar met ons nog vele honderdduizend anderen. Het wijzigen van de premie bij hoge schadelasten zoals bedoeld in Artikel 6 en 9 mag als ik het goed begrijp alleen
en-bloc worden toegepast. Dit betekent dat CB dan alle premies van alle verzekeringnemers van de Zakelijke Mobiliteit Polis zou moeten wijzigen.
Dat kan natuurlijk niet, en daarom hebben ze voor deze kromme constructie gekozen in de hoop dat wij ons geïntimideerd voelen en de verzekering uit eigen beweging opzeggen.
Dit is natuurlijk mijn eigen visie, ik ben geen advocaat en kan dit daarom niet met stelligheid beweren. Een advocaat is m.i. in dit soort situaties wel degelijk nodig.
View attachment 65354