Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Serieus, een velg? Waarom gaat iedereen massaal schade claimen aan velgen? Kosten zijn toch niet zo groot om het zelf te doen? Is je eigen schuld, doet niets af aan de veiligheid en gaat alleen erom dat het niet mooi staat. Betaal lekker zelf en volgende keer beter oppassen. Ook ik heb CB en heb geen moment gedacht om de door mij kapot gereden velgen op CB zijn kosten te laten repareren. Ieder weldenkend mens kan toch aan zijn water voelen dat al die schades uiteindelijk betaald zullen moeten worden en dat dit zal gebeuren middels premieverhogingen? En dan zie ik ook nog reacties als "ik heb mijn premie er dik uit" die is helemaal mooi zeg. We verzekeren naast de verplichting tbv schade aan anderen ook om je investering te beschermen tegen te grote risico's. Als iemand zijn S in de prak rijdt bijvoorbeeld. Niet om een krasje te laten maken zeg.

Als je geen schadevrije jaren hebt opgebouwd en de doorsnee leaserijder interesseert het geen klap. Zelf snap ik heel die mentaliteit niet.

Ik ga deze week verder op zoek, maar ik heb er wel vertrouwen in dat ik voor 1000-1500 euro verzekerd kan zijn met 9 schadevrije jaren.
 
Niet correct. 'De verzekering' is in artikel 1.5 van ZAV13 wel degelijk gedefinieerd.

1.5

Verzekeringsovereenkomst
De verzekeringsovereenkomst is een overeenkomst tussen
de maatschappij en de verzekeringnemer, verder te noemen
verzekering, en is vastgelegd in het polisblad.



Dat is een goeie, die had ik niet gezien. Dacht ik het eindelijk begrepen te hebben, kan ik weer op nieuw beginnen.
 
Kent iemand deze nog :cursing:

QUOTE]


Waar werd deze advertentie geplaatst ?
Door de vermelding van het Tesla logo wordt de suggestie gewekt dat het een samenwerking tussen CB en Tesla Motors betreft, in welk geval we ook Tesla verantwoordelijk kunnen houden.
Kaartje dat bij Tesla werd uitgedeeld indertijd bij proefrit in mijn geval.
 
00d4f7554013607d05ac1b6a2bcadd84.jpg

Tesla Den Haag afgelopen week, daarna de prullenbak ingegaan toen ik een beetje "opgewonden" vroeg waarom die dingen en nog lagen... Ze dachten dat het de nieuwe al waren van Delta Lloyd
 
00d4f7554013607d05ac1b6a2bcadd84.jpg

Tesla Den Haag afgelopen week, daarna de prullenbak ingegaan toen ik een beetje "opgewonden" vroeg waarom die dingen en nog lagen... Ze dachten dat het de nieuwe al waren van Delta Lloyd
Leuke is dat we website tesla-insurance.nl vorig jaar dus verwees naar CBDS...maar vanaf dec 2013 al op naam staat van andere partij die volgens mij DL verzekeringen verkoopt!
Dus is CBDS niet al een jaar van plan van de verzekeringen af te stappen??

Wie heeft zin om een balletje op te gooien bij Tesla?? Ze hebben zelf 80% vd mensen die aanbod mee laten nemen naar huis.....
 
Leuke is dat we website tesla-insurance.nl vorig jaar dus verwees naar CBDS...maar vanaf dec 2013 al op naam staat van andere partij die volgens mij DL verzekeringen verkoopt!
Dus is CBDS niet al een jaar van plan van de verzekeringen af te stappen??

Wie heeft zin om een balletje op te gooien bij Tesla?? Ze hebben zelf 80% vd mensen die aanbod mee laten nemen naar huis.....
Volgens de kvk zitten zowel Centraal Beheer Dealer Services als CBDS Automotive als European Automotive Services op hetzelfde adres, dus het lijkt me dat hier overal dezelfde (tussen)persoon achter zit.
 
Heeft iemand Centraal Beheer al gebeld? Wij hebben er al bijna 20 jaar alle verzekeringen en ik ken ze niet als een verzekeringsmaatschappij die moeilijk doet. Maar ik ga toch echt geen €3.546,39 betalen voor een verzekering die vorig jaar nog geen €1.000,00 kostte.

Ik begrijp best dat een auto van >100k€ niet voor <€100 per maand kunt verzekeren, maar ze zullen toch ook moeten begrijpen dat ze niet 2 dagen voor de opzegtermijn de premie kunnen verdrievoudigen.

Ik kreeg de brief overigens begin vorige week, waarschijnlijk vertraagd, of anders geantedateerd. Maar wel met een opzegkaart erbij, dus maar meteen insturen. Zijn er al goede alternatieven?
 
Tekst op het opzegkaartje:

BELANGRIJKE INFORMATIE voor het invullen van de opzegkaart
Raadpleeg altijd uw polis voor de contractsvervaldatum. de looptijd van uw verzekering en de opzegtermijn.
Twijfelt u, belt u dan uw verzekeraar.

Beëindiging is mogelijk per contractsvervaldatum als:
- uw elders lopende verzekering een 1 jarig contract heeft en dit is het eerste jaar dat u bij deze verzekeraar verzekerd bent
- uw elders lopende verzekering een contractsduur heeft van 2 jaar of langer. U kunt uw verzekeraar vragen om tussentijds dit langlopende contract om te zetten in een 1-jarig contract (zie de opzegkaart).

Beëindiging is mogelijk op elk gewenst moment als:
- uw elders lopende verzekering een contractsduur heeft van 1 jaar en de verzekering loopt al langer dan 1 jaar bij deze verzekeraar. Hiervoor geldt een opzegtermijn van 1 maand.
- uw elders lopende verzekering een contractsduur heeft van 2 jaar of langer. Bij verlenging wordt de verzekering automatisch omgezet in een 1-jarig contract. Dat is dan dagelijks opzegbaar, met een opzegtermijn van 1 maand.


Kan iemand mij uitleggen wat hierboven staat ? Het is mij niet helemaal duidelijk.
 
Heb ze vrijdag aan de lijn gehad. Ze hebben geen gebruik gemaakt van schadevrije jaren - die gegevens hebben ze niet. De meeste mensen zullen op een veel normalere - maar nog steeds flink hoger - premie uitkomen zodra je die jaren opgeeft. Maar de klungelige manier - incl. ante-dateren, timing etc - waarop de communicatie is gedaan is voor mij genoeg om met CB niet verder te willen gaan. Pas helemaal in het arrogante, klant-minachtende gedrag dat we de afgelopen jaren van de financiële sector hebben leren kennen..


Heeft iemand Centraal Beheer al gebeld? Wij hebben er al bijna 20 jaar alle verzekeringen en ik ken ze niet als een verzekeringsmaatschappij die moeilijk doet. Maar ik ga toch echt geen €3.546,39 betalen voor een verzekering die vorig jaar nog geen €1.000,00 kostte.

Ik begrijp best dat een auto van >100k€ niet voor <€100 per maand kunt verzekeren, maar ze zullen toch ook moeten begrijpen dat ze niet 2 dagen voor de opzegtermijn de premie kunnen verdrievoudigen.

Ik kreeg de brief overigens begin vorige week, waarschijnlijk vertraagd, of anders geantedateerd. Maar wel met een opzegkaart erbij, dus maar meteen insturen. Zijn er al goede alternatieven?

- - - Updated - - -

Waarom moet ik nu nog opzeggen ? Er is toch geen sprake van een wijziging in het lopende contract maar van een nieuwe verzekering - waarom moet ik al die vragen naders gaan beantwoorden ?

Tekst op het opzegkaartje:

BELANGRIJKE INFORMATIE voor het invullen van de opzegkaart
Raadpleeg altijd uw polis voor de contractsvervaldatum. de looptijd van uw verzekering en de opzegtermijn.
Twijfelt u, belt u dan uw verzekeraar.

Beëindiging is mogelijk per contractsvervaldatum als:
- uw elders lopende verzekering een 1 jarig contract heeft en dit is het eerste jaar dat u bij deze verzekeraar verzekerd bent
- uw elders lopende verzekering een contractsduur heeft van 2 jaar of langer. U kunt uw verzekeraar vragen om tussentijds dit langlopende contract om te zetten in een 1-jarig contract (zie de opzegkaart).

Beëindiging is mogelijk op elk gewenst moment als:
- uw elders lopende verzekering een contractsduur heeft van 1 jaar en de verzekering loopt al langer dan 1 jaar bij deze verzekeraar. Hiervoor geldt een opzegtermijn van 1 maand.
- uw elders lopende verzekering een contractsduur heeft van 2 jaar of langer. Bij verlenging wordt de verzekering automatisch omgezet in een 1-jarig contract. Dat is dan dagelijks opzegbaar, met een opzegtermijn van 1 maand.


Kan iemand mij uitleggen wat hierboven staat ? Het is mij niet helemaal duidelijk.
 
Waarom moet ik nu nog opzeggen ? Er is toch geen sprake van een wijziging in het lopende contract maar van een nieuwe verzekering - waarom moet ik al die vragen naders gaan beantwoorden ?
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het inderdaad om een nieuwe verzekering gaat. Maar het zou me niet verbazen als het anders is: Banken en verzekeraars verliezen namelijk niet.

Ik zal ze morgen evengoed zelf even bellen en het resultaat hier posten.

Vreemd overigens wel dat CB zelf brieven verstuurt. Toen ik vorig jaar mijn auto wilde via hen wilde laten verzekeren, wisten ze niet van een speciale Tesla verzekering. Pas na langdurige navraag bij collega's werd ik doorverwezen naar CBDS en daar heb ik uiteindelijk mijn verzekering afgesloten. Als CBDS mijn 'tussenpersoon' is, verwacht ik ook door heb geïnformeerd te worden.
 
Heb ze vrijdag aan de lijn gehad. Ze hebben geen gebruik gemaakt van schadevrije jaren - die gegevens hebben ze niet. De meeste mensen zullen op een veel normalere - maar nog steeds flink hoger - premie uitkomen zodra je die jaren opgeeft.
Klopt niet helemaal. Een paar pagina's terug poste ik mijn aanbieding. Daarin staat dat ze rekening hebben gehouden met 22 schadevrije jaren.
 
Tekst op het opzegkaartje:

BELANGRIJKE INFORMATIE voor het invullen van de opzegkaart
Raadpleeg altijd uw polis voor de contractsvervaldatum. de looptijd van uw verzekering en de opzegtermijn.
Twijfelt u, belt u dan uw verzekeraar.

Beëindiging is mogelijk per contractsvervaldatum als:
- uw elders lopende verzekering een 1 jarig contract heeft en dit is het eerste jaar dat u bij deze verzekeraar verzekerd bent
- uw elders lopende verzekering een contractsduur heeft van 2 jaar of langer. U kunt uw verzekeraar vragen om tussentijds dit langlopende contract om te zetten in een 1-jarig contract (zie de opzegkaart).

Beëindiging is mogelijk op elk gewenst moment als:
- uw elders lopende verzekering een contractsduur heeft van 1 jaar en de verzekering loopt al langer dan 1 jaar bij deze verzekeraar. Hiervoor geldt een opzegtermijn van 1 maand.
- uw elders lopende verzekering een contractsduur heeft van 2 jaar of langer. Bij verlenging wordt de verzekering automatisch omgezet in een 1-jarig contract. Dat is dan dagelijks opzegbaar, met een opzegtermijn van 1 maand.


Kan iemand mij uitleggen wat hierboven staat ? Het is mij niet helemaal duidelijk.


Aha! Ze maken het nog veel bonter dan ik dacht.
Heb zelf de brief nog niet gehad/gezien, maar van het forum begrepen dat er een opzegkaartje bij zat. Ik dacht dat dit was om de verzekering bij CB op te zeggen als je niet van het nieuwe aanbod gebruik wilt maken.
Maar wat ik hier nu lees duidt er kennelijk op dat CB zo klantvriendelijk is dat ze een opzeg service bij je vorige verzekeraar regelen!

Ze vertellen je hoe en wanneer je bij je oude verzekering kunt opzeggen zodat je de overstap naar CB kunt maken :biggrin:. Ze zijn echt even helemaal het padje kwijt daar.
Bovendien klopt ook hier de informatie weer niet, want volgens mij is die opzegtermijn van 1 maand (na initiele contractduur van 1 jaar) alleen wettelijk zo bij particuliere contracten/verzekeringen. Maar ze deden je toch een zakelijk aanbod voor een MKB keuzepolis?

Zoals we inmiddels weten is het opzeggen van onze huidige verzekering slechts 1 keer per jaar mogelijk en wel twee maanden voor het verlopen van de 12 maandelijkse periode. (en in bijzondere gevallen als een premieverhoging natuurlijk :wink:)

Wat een Eikels! (met hoofdletter).
 
Aha! Ze maken het nog veel bonter dan ik dacht.
Heb zelf de brief nog niet gehad/gezien, maar van het forum begrepen dat er een opzegkaartje bij zat. Ik dacht dat dit was om de verzekering bij CB op te zeggen als je niet van het nieuwe aanbod gebruik wilt maken.
Maar wat ik hier nu lees duidt er kennelijk op dat CB zo klantvriendelijk is dat ze een opzeg service bij je vorige verzekeraar regelen!

Ze vertellen je hoe en wanneer je bij je oude verzekering kunt opzeggen zodat je de overstap naar CB kunt maken :biggrin:. Ze zijn echt even helemaal het padje kwijt daar.
Bovendien klopt ook hier de informatie weer niet, want volgens mij is die opzegtermijn van 1 maand (na initiele contractduur van 1 jaar) alleen wettelijk zo bij particuliere contracten/verzekeringen. Maar ze deden je toch een zakelijk aanbod voor een MKB keuzepolis?

Zoals we inmiddels weten is het opzeggen van onze huidige verzekering slechts 1 keer per jaar mogelijk en wel twee maanden voor het verlopen van de 12 maandelijkse periode. (en in bijzondere gevallen als een premieverhoging natuurlijk :wink:)

Wat een Eikels! (met hoofdletter).
Lijkt me correct inderdaad, dit lijken standaard offertes die normaliter uitgestuurd worden naar potentiële nieuwe klanten, niet naar bestaande klanten. Vandaar die opzegkaart. Ze zullen wel de NAW en auto gegevens van de CBDS tesla polis genomen hebben en die als batch door de standaard offerte generator gehaald hebben (die automatisch de brieven print, vouwt en verstuurt zeg maar).

Dit wordt inderdaad steeds meer voer voor de rechtsbijstandsverzekering (hmm die loopt op het moment bij CB...zucht).
In het ergste geval heb ik dadelijk twee verzekeringen lopen, eentje bij DL en eentje bij CB (want ze waren te laat met opzeggen...).
 
Vinden jullie het nou net zo belachelijk als ik dat wij hier met zijn allen op dit forum zitten te speculeren over wat CB hier nou mee voor ogen heeft? Of ze correct opzeggen? Waarom er een nieuw aanbod volgt met (meestal) maar 1 schadevrij jaar? En ga zo maar door ...

Kortom ... wij zitten onze tijd te verdoen vanwege slechte communicatie en afwikkeling van CB.
 
je hebt helemaal gelijk ! het is net als masturberen: het voelt lekker, maar je hebt er niks aan.


Vinden jullie het nou net zo belachelijk als ik dat wij hier met zijn allen op dit forum zitten te speculeren over wat CB hier nou mee voor ogen heeft? Of ze correct opzeggen? Waarom er een nieuw aanbod volgt met (meestal) maar 1 schadevrij jaar? En ga zo maar door ...

Kortom ... wij zitten onze tijd te verdoen vanwege slechte communicatie en afwikkeling van CB.