Kent iemand deze nog :cursing:
Ach, het enige waar we echt aandacht voor hadden was dat prachtige plaatje....:redface:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kent iemand deze nog :cursing:
Kent iemand deze nog :cursing:
QUOTE]
Waar werd deze advertentie geplaatst ?
Door de vermelding van het Tesla logo wordt de suggestie gewekt dat het een samenwerking tussen CB en Tesla Motors betreft, in welk geval we ook Tesla verantwoordelijk kunnen houden.
Serieus, een velg? Waarom gaat iedereen massaal schade claimen aan velgen? Kosten zijn toch niet zo groot om het zelf te doen? Is je eigen schuld, doet niets af aan de veiligheid en gaat alleen erom dat het niet mooi staat. Betaal lekker zelf en volgende keer beter oppassen. Ook ik heb CB en heb geen moment gedacht om de door mij kapot gereden velgen op CB zijn kosten te laten repareren. Ieder weldenkend mens kan toch aan zijn water voelen dat al die schades uiteindelijk betaald zullen moeten worden en dat dit zal gebeuren middels premieverhogingen? En dan zie ik ook nog reacties als "ik heb mijn premie er dik uit" die is helemaal mooi zeg. We verzekeren naast de verplichting tbv schade aan anderen ook om je investering te beschermen tegen te grote risico's. Als iemand zijn S in de prak rijdt bijvoorbeeld. Niet om een krasje te laten maken zeg.
Niet correct. 'De verzekering' is in artikel 1.5 van ZAV13 wel degelijk gedefinieerd.
1.5
Verzekeringsovereenkomst
De verzekeringsovereenkomst is een overeenkomst tussen
de maatschappij en de verzekeringnemer, verder te noemen
verzekering, en is vastgelegd in het polisblad.
Kaartje dat bij Tesla werd uitgedeeld indertijd bij proefrit in mijn geval.Kent iemand deze nog :cursing:
QUOTE]
Waar werd deze advertentie geplaatst ?
Door de vermelding van het Tesla logo wordt de suggestie gewekt dat het een samenwerking tussen CB en Tesla Motors betreft, in welk geval we ook Tesla verantwoordelijk kunnen houden.
Leuke is dat we website tesla-insurance.nl vorig jaar dus verwees naar CBDS...maar vanaf dec 2013 al op naam staat van andere partij die volgens mij DL verzekeringen verkoopt!
Tesla Den Haag afgelopen week, daarna de prullenbak ingegaan toen ik een beetje "opgewonden" vroeg waarom die dingen en nog lagen... Ze dachten dat het de nieuwe al waren van Delta Lloyd
Volgens de kvk zitten zowel Centraal Beheer Dealer Services als CBDS Automotive als European Automotive Services op hetzelfde adres, dus het lijkt me dat hier overal dezelfde (tussen)persoon achter zit.Leuke is dat we website tesla-insurance.nl vorig jaar dus verwees naar CBDS...maar vanaf dec 2013 al op naam staat van andere partij die volgens mij DL verzekeringen verkoopt!
Dus is CBDS niet al een jaar van plan van de verzekeringen af te stappen??
Wie heeft zin om een balletje op te gooien bij Tesla?? Ze hebben zelf 80% vd mensen die aanbod mee laten nemen naar huis.....
Heeft iemand Centraal Beheer al gebeld? Wij hebben er al bijna 20 jaar alle verzekeringen en ik ken ze niet als een verzekeringsmaatschappij die moeilijk doet. Maar ik ga toch echt geen €3.546,39 betalen voor een verzekering die vorig jaar nog geen €1.000,00 kostte.
Ik begrijp best dat een auto van >100k€ niet voor <€100 per maand kunt verzekeren, maar ze zullen toch ook moeten begrijpen dat ze niet 2 dagen voor de opzegtermijn de premie kunnen verdrievoudigen.
Ik kreeg de brief overigens begin vorige week, waarschijnlijk vertraagd, of anders geantedateerd. Maar wel met een opzegkaart erbij, dus maar meteen insturen. Zijn er al goede alternatieven?
Tekst op het opzegkaartje:
BELANGRIJKE INFORMATIE voor het invullen van de opzegkaart
Raadpleeg altijd uw polis voor de contractsvervaldatum. de looptijd van uw verzekering en de opzegtermijn.
Twijfelt u, belt u dan uw verzekeraar.
Beëindiging is mogelijk per contractsvervaldatum als:
- uw elders lopende verzekering een 1 jarig contract heeft en dit is het eerste jaar dat u bij deze verzekeraar verzekerd bent
- uw elders lopende verzekering een contractsduur heeft van 2 jaar of langer. U kunt uw verzekeraar vragen om tussentijds dit langlopende contract om te zetten in een 1-jarig contract (zie de opzegkaart).
Beëindiging is mogelijk op elk gewenst moment als:
- uw elders lopende verzekering een contractsduur heeft van 1 jaar en de verzekering loopt al langer dan 1 jaar bij deze verzekeraar. Hiervoor geldt een opzegtermijn van 1 maand.
- uw elders lopende verzekering een contractsduur heeft van 2 jaar of langer. Bij verlenging wordt de verzekering automatisch omgezet in een 1-jarig contract. Dat is dan dagelijks opzegbaar, met een opzegtermijn van 1 maand.
Kan iemand mij uitleggen wat hierboven staat ? Het is mij niet helemaal duidelijk.
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het inderdaad om een nieuwe verzekering gaat. Maar het zou me niet verbazen als het anders is: Banken en verzekeraars verliezen namelijk niet.Waarom moet ik nu nog opzeggen ? Er is toch geen sprake van een wijziging in het lopende contract maar van een nieuwe verzekering - waarom moet ik al die vragen naders gaan beantwoorden ?
Klopt niet helemaal. Een paar pagina's terug poste ik mijn aanbieding. Daarin staat dat ze rekening hebben gehouden met 22 schadevrije jaren.Heb ze vrijdag aan de lijn gehad. Ze hebben geen gebruik gemaakt van schadevrije jaren - die gegevens hebben ze niet. De meeste mensen zullen op een veel normalere - maar nog steeds flink hoger - premie uitkomen zodra je die jaren opgeeft.
Klopt niet helemaal. Een paar pagina's terug poste ik mijn aanbieding. Daarin staat dat ze rekening hebben gehouden met 22 schadevrije jaren.
Tekst op het opzegkaartje:
BELANGRIJKE INFORMATIE voor het invullen van de opzegkaart
Raadpleeg altijd uw polis voor de contractsvervaldatum. de looptijd van uw verzekering en de opzegtermijn.
Twijfelt u, belt u dan uw verzekeraar.
Beëindiging is mogelijk per contractsvervaldatum als:
- uw elders lopende verzekering een 1 jarig contract heeft en dit is het eerste jaar dat u bij deze verzekeraar verzekerd bent
- uw elders lopende verzekering een contractsduur heeft van 2 jaar of langer. U kunt uw verzekeraar vragen om tussentijds dit langlopende contract om te zetten in een 1-jarig contract (zie de opzegkaart).
Beëindiging is mogelijk op elk gewenst moment als:
- uw elders lopende verzekering een contractsduur heeft van 1 jaar en de verzekering loopt al langer dan 1 jaar bij deze verzekeraar. Hiervoor geldt een opzegtermijn van 1 maand.
- uw elders lopende verzekering een contractsduur heeft van 2 jaar of langer. Bij verlenging wordt de verzekering automatisch omgezet in een 1-jarig contract. Dat is dan dagelijks opzegbaar, met een opzegtermijn van 1 maand.
Kan iemand mij uitleggen wat hierboven staat ? Het is mij niet helemaal duidelijk.
Lijkt me correct inderdaad, dit lijken standaard offertes die normaliter uitgestuurd worden naar potentiële nieuwe klanten, niet naar bestaande klanten. Vandaar die opzegkaart. Ze zullen wel de NAW en auto gegevens van de CBDS tesla polis genomen hebben en die als batch door de standaard offerte generator gehaald hebben (die automatisch de brieven print, vouwt en verstuurt zeg maar).Aha! Ze maken het nog veel bonter dan ik dacht.
Heb zelf de brief nog niet gehad/gezien, maar van het forum begrepen dat er een opzegkaartje bij zat. Ik dacht dat dit was om de verzekering bij CB op te zeggen als je niet van het nieuwe aanbod gebruik wilt maken.
Maar wat ik hier nu lees duidt er kennelijk op dat CB zo klantvriendelijk is dat ze een opzeg service bij je vorige verzekeraar regelen!
Ze vertellen je hoe en wanneer je bij je oude verzekering kunt opzeggen zodat je de overstap naar CB kunt maken :biggrin:. Ze zijn echt even helemaal het padje kwijt daar.
Bovendien klopt ook hier de informatie weer niet, want volgens mij is die opzegtermijn van 1 maand (na initiele contractduur van 1 jaar) alleen wettelijk zo bij particuliere contracten/verzekeringen. Maar ze deden je toch een zakelijk aanbod voor een MKB keuzepolis?
Zoals we inmiddels weten is het opzeggen van onze huidige verzekering slechts 1 keer per jaar mogelijk en wel twee maanden voor het verlopen van de 12 maandelijkse periode. (en in bijzondere gevallen als een premieverhoging natuurlijk :wink
Wat een Eikels! (met hoofdletter).
Ja maar plaatje is rode versie....wij vinden zwart leuker toch ;-)Ach, het enige waar we echt aandacht voor hadden was dat prachtige plaatje....:redface:
Vinden jullie het nou net zo belachelijk als ik dat wij hier met zijn allen op dit forum zitten te speculeren over wat CB hier nou mee voor ogen heeft? Of ze correct opzeggen? Waarom er een nieuw aanbod volgt met (meestal) maar 1 schadevrij jaar? En ga zo maar door ...
Kortom ... wij zitten onze tijd te verdoen vanwege slechte communicatie en afwikkeling van CB.