Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Het net begint zich te sluiten rond Deltalloyd heb ik begrepen (zie vorige berichten). Oude tarief nog maar beperkt beschikbaar;

X-clusive: 3 jaar nieuwwaarde uitkering en €0 eigen risico voor een premie van €850 per jaar.
De nieuwe prijs gaat worden (vandaag of morgen) €995 en een eigen risico van €500.

Doe er jullie voordeel mee en "thank me later" :tongue:
 
Ezra bedankt. N.a.v. jouw bericht heb ik gisteren nog wat mailtjes verstuurd. O.a. naar Raedhuys maar dat bleek de verkeerde. Die doet ook in verzekeringen, maar ze snapten niet waarom ze opeens zoveel aanvragen kregen. Ze belden om te vragen hoe ik bij hen terecht kwam. Daarna hebben ze gezocht en kwamen tot de conclusie dat ik een andere Raedhuys bedoelde.
Het is te laat om er nog op in te gaan, want ik stuurde ook een berichtje naar Mario Smit. Dat was net op tijd, want de inschrijving is per gisteren gesloten voor het oude tarief. Mijn aanvraag - mits per omgaande retour - is vandaag ingevoerd. De schade die ik eerder dit jaar bij CB had gemeld, was geen probleem want niet buitensporig. Aanbieding is niet veel duurder dan CB was. Bovendien beval Mario me aan om een schade inzittenden verzekering te nemen (vooral als zelfstandige), omdat er meer mee gedekt is.

Ik heb ook nog een lange mail gestuurd naar CBDS. Ik verwacht er verder niks meer van en het probleem is nu uit de wereld.
 
Ezra bedankt. N.a.v. jouw bericht heb ik gisteren nog wat mailtjes verstuurd. O.a. naar Raedhuys maar dat bleek de verkeerde. Die doet ook in verzekeringen, maar ze snapten niet waarom ze opeens zoveel aanvragen kregen. Ze belden om te vragen hoe ik bij hen terecht kwam. Daarna hebben ze gezocht en kwamen tot de conclusie dat ik een andere Raedhuys bedoelde.
Het is te laat om er nog op in te gaan, want ik stuurde ook een berichtje naar Mario Smit. Dat was net op tijd, want de inschrijving is per gisteren gesloten voor het oude tarief. Mijn aanvraag - mits per omgaande retour - is vandaag ingevoerd. De schade die ik eerder dit jaar bij CB had gemeld, was geen probleem want niet buitensporig. Aanbieding is niet veel duurder dan CB was. Bovendien beval Mario me aan om een schade inzittenden verzekering te nemen (vooral als zelfstandige), omdat er meer mee gedekt is.

Ik heb ook nog een lange mail gestuurd naar CBDS. Ik verwacht er verder niks meer van en het probleem is nu uit de wereld.

Helemaal goed Fred! We zijn hier om elkaar te helpen, en nee, heb geen aandelen Mario Smit. Ik weet gewoon dat hij net even wat meer kan doen voor z'n klanten via DeltaLloyd, en helemaal voor Tesla-rijders met het aantal dat hij al in z'n beheer heeft.
 
OK, ik hou er dezelfde moraal op na, laat dat duidelijk wezen, maar het gros van de mensen in NL denkt niet zo ver vooruit. Vechten tegen de bierkaai is het.

Maar uiteindelijk is dit ook een zaak tussen Tesla en de verzekeraars. Als Tesla en DL goede afspraken kunnen maken met elkaar, dan zou het best wel weer mee kunnen vallen. Sowieso is het aan de (expert van de) verzekeraar om bijv. een volledige velgvervanging niet te accepteren als het om een simpele kras gaat, dan is CB daarin te meegaand geweest. Maar zoals gebruikelijk zal de werkelijkheid wel ergens tussen de uitersten liggen...

edit: als puur klein grut claimgedrag het probleem is, dan zou CB kunnen hebben volstaan met het toevoegen van een eigen risico op de polis, zonder de hele zaak om te kiepen... (Net zoals DL nu voor komend jaar doet). Er zal misschien wel meer voorgevallen zijn (ruzie met Tesla? Problemen met de tussenpersoon?)

Ik denk idd ook dat dit de redenen zijn voor CB om er mee te stoppen. Tesla zal niet flexibel genoeg zijn om goedkopere reparaties mogelijk te maken, en cbds heeft als verzekeraar van landbouwmachines natuurlijk wel een hele vreemde portefeuille met deze Tesla verzekeringen gecreëerd. Als ik me goed herinner van de beginperiode waren er zelfs onduidelijkheden of het om particuliere of zakelijke polissen waren, zijn als gevolg daarvan de voorwaarden een mengeling daarvan geworden, zijn der ....tig poliswijzigingen geweest om zaken te herstellen die verzekeringstechnisch niet konden (bijv. dat uitkering aan cbds zou zijn, dus bij totalloss en faillissement cbds zou dat geld naar de schuldeisers gaan...) dus vanaf het begin een hoofdpijndossier voor CB...
Vandaar dat ik er ook moeite mee heb dat er nog steeds zoveel aandacht uitgaat naar de kleine schades, en dat CB daar zelfs enig begrip voor krijgt. Die zijn als gevolg van ontbreken eigen risico nl. eigen schuld dikke bult voor CB, wat ze nu op de klanten afwentelen. (Overigens heb ik geen schades aan mijn Tesla gehad, en dus ook niet geclaimd....)
 
Ezra bedankt. N.a.v. jouw bericht heb ik gisteren nog wat mailtjes verstuurd. O.a. naar Raedhuys maar dat bleek de verkeerde. Die doet ook in verzekeringen, maar ze snapten niet waarom ze opeens zoveel aanvragen kregen. Ze belden om te vragen hoe ik bij hen terecht kwam. Daarna hebben ze gezocht en kwamen tot de conclusie dat ik een andere Raedhuys bedoelde.
Het is te laat om er nog op in te gaan, want ik stuurde ook een berichtje naar Mario Smit. Dat was net op tijd, want de inschrijving is per gisteren gesloten voor het oude tarief. Mijn aanvraag - mits per omgaande retour - is vandaag ingevoerd. De schade die ik eerder dit jaar bij CB had gemeld, was geen probleem want niet buitensporig. Aanbieding is niet veel duurder dan CB was. Bovendien beval Mario me aan om een schade inzittenden verzekering te nemen (vooral als zelfstandige), omdat er meer mee gedekt is.

Ik heb ook nog een lange mail gestuurd naar CBDS. Ik verwacht er verder niks meer van en het probleem is nu uit de wereld.

Doe ons ook zo'n Mario..
Wij gisteren gebeld met Delta Lloyd € 995,-- en vandaag via tussenpersoon de offerte ook € 995,--.
Gaan maar doen, zijn er weer klaar mee.
Het is maar voor 1 jaar begrijp ik dus zou mooi zijn als Mario alvast met maatschappijen gaat praten voor volgend jaar voor mooi Teslatarief !
 
Doe ons ook zo'n Mario..
Wij gisteren gebeld met Delta Lloyd € 995,-- en vandaag via tussenpersoon de offerte ook € 995,--.
Gaan maar doen, zijn er weer klaar mee.
Het is maar voor 1 jaar begrijp ik dus zou mooi zijn als Mario alvast met maatschappijen gaat praten voor volgend jaar voor mooi Teslatarief !

geef hem een belletje zou ik zeggen, misschien kan hij nog iets voor je regelen...
 
Mn buurman kon de "standaard" verzekering ook voor mij afsluiten voor ik meen €700 of €750, maar raadde dit toch stellig af met een tesla. Ik vraag het hem morgen wel...

Dat is zeker wel de Xclusive verzekering hoor. Alleen sommige intermediairs leggen daar 50 tot 100 euro boven op. Zoals ik een week eerder al aangaf toont dit maar weer het 'nut' van tussenpersonen aan....
 
Ezra bedankt. N.a.v. jouw bericht heb ik gisteren nog wat mailtjes verstuurd. O.a. naar Raedhuys maar dat bleek de verkeerde. Die doet ook in verzekeringen, maar ze snapten niet waarom ze opeens zoveel aanvragen kregen. Ze belden om te vragen hoe ik bij hen terecht kwam. Daarna hebben ze gezocht en kwamen tot de conclusie dat ik een andere Raedhuys bedoelde.
Het is te laat om er nog op in te gaan, want ik stuurde ook een berichtje naar Mario Smit. Dat was net op tijd, want de inschrijving is per gisteren gesloten voor het oude tarief. Mijn aanvraag - mits per omgaande retour - is vandaag ingevoerd. De schade die ik eerder dit jaar bij CB had gemeld, was geen probleem want niet buitensporig. Aanbieding is niet veel duurder dan CB was. Bovendien beval Mario me aan om een schade inzittenden verzekering te nemen (vooral als zelfstandige), omdat er meer mee gedekt is.

Ik heb ook nog een lange mail gestuurd naar CBDS. Ik verwacht er verder niks meer van en het probleem is nu uit de wereld.

Ga idd niet naar de verkeerde Raedthuys want dan moet je nog langer wachten

dit is de echte van Paulowski Muller & Partners (onderdeel van Raedthuys Groep): Tesla verzekering - Dé autoverzekering voor uw Tesla

overigens is dit geen reclame. Dat zouden de regels van dit forum niet verdragen. Conform een Raad van State uitspraak over een gele M die volgens de betreffende gemeente in strijd met de reclameverordening zou zijn geplaatst, betreft dit geen reclame maar een verwijzing naar de locatie van een bedrijf.