Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
AH, ben ook benieuwd. Hou ons op de hoogte:).

Ik hoop dat de bijlages goed doorkomen, maar dit is de brief en de nieuwe tarieven.
Vanuit de tussenpersoon kreeg ik te horen dat na de overname van de Xclusief autoverzekeringstak de verzekering voor nieuwe polissen verder omhoog gaat (ongeveer 250 euro).
Verzekering1.png
Verzekering2.png
Verzekering2.png
 
Ik begin een beetje te balen van die verzekeraars die zich vertillen aan de Tesla's. Dit gaat nu de zoveelste keer worden dat de premie verhoogd wordt door de vele schades en hoge reparatiekosten. Ik heb in drie jaar nog geen cent geclaimd. Wanneer gaan jullie nou eens keer uit je doppen kijken jongens ;)
Het ligt natuurlijk ook voor een heel erg groot deel aan Tesla die woekerprijzen voor onderdelen vraagt en er lang over doet om te leveren, daarmee zijn de schadebedragen ook voor kleine dingetjes een stuk hoger dan bij andere auto's...
Hopelijk helpt autopilot iig de grote schades voorkomen in de toekomst...
 
Of zoals ik dit jaar: 's ochtends een schade op je bumper aantreffen (auto staat langs de straat geparkeerd). Eigenlijk zouden verzekeraars gratis dashcams moeten uitdelen. Maar dat zal hen per saldo waarschijnlijk weinig opleveren, omdat de schade dan uitbetaald moet worden via de veroorzaker die ook bij hen verzekerd is...

Wel een beetje vervelend dat het ieder jaar weer spannend is wat het gaat worden met de verzekeringen. Begint te lijken op telefoonabonnementen, zorgverzekeringen en energieleveranciers, waarbij je jaarlijks moet overstappen om niet te veel te betalen. Ik houd daar helemaal niet van. :confused:
 
... een verzekeraar werkt nieuwe klanten met een laag tarief, ook al weet hij dat het eigenlijk te laag is... Want kosten onderdelen kan je gewoon opvragen en het aantal te verwachte schadegevallen is ook statistisch vast te stellen. Daarbij hoop je dat je aan de nieuwe klanten ook nog andere producten kan verkopen....Dan geeft je het tweede jaar de verzekerden collectief de schuld van de fikse verhoging waar "echt niet aan te ontkomen is".. En dat in de hoop dat het gros dat dan maar accepteert... Die verzekerden zijn inmiddels gewend aan de kosten, zijn vergeten dat € 1.000 toch eigenlijk wel erg laag is voor een auto van een ton en hebben er de pest over in dat het zo veel duurder wordt... zoiets
 
Of zoals ik dit jaar: 's ochtends een schade op je bumper aantreffen (auto staat langs de straat geparkeerd). Eigenlijk zouden verzekeraars gratis dashcams moeten uitdelen. Maar dat zal hen per saldo waarschijnlijk weinig opleveren, omdat de schade dan uitbetaald moet worden via de veroorzaker die ook bij hen verzekerd is...

Wel een beetje vervelend dat het ieder jaar weer spannend is wat het gaat worden met de verzekeringen. Begint te lijken op telefoonabonnementen, zorgverzekeringen en energieleveranciers, waarbij je jaarlijks moet overstappen om niet te veel te betalen. Ik houd daar helemaal niet van. :confused:
Het vervelende van autoverzekeringen is dat als je 20 jaar schadevrij rijdt en dan een schade krijgt je niet kan overstappen omdat je dan geen schadevrije jaren hebt maar bij je huidige verzekeraar veelal nog maximale bonus malus treden hebt.
 
Het ligt natuurlijk ook voor een heel erg groot deel aan Tesla die woekerprijzen voor onderdelen vraagt en er lang over doet om te leveren, daarmee zijn de schadebedragen ook voor kleine dingetjes een stuk hoger dan bij andere auto's...
Hopelijk helpt autopilot iig de grote schades voorkomen in de toekomst...
Tja, Tesla gaat hier echt niet vrijuit... als een MS beetje stevige dreun gehad heeft wordt ook wel een compleet nieuw accupack geclaimd. Dan snap ik de verzekeraars wel :eek: zoiets zei een vrij hoge functionaris van centraal beheer ergens in de strijd tegen de toenmalige omzetting van polissen gecombineerd met idiote premieverhoging...
 
na 3 weken Noord-Amerika en 2 jaar in Europa Tesla rijden tot de conclusie gekomen dat de Tesla eigenlijk te breed is waardoor de kans op klein schadeleed in NL met bekrompen parkeerplekjes (zelfs voor kleine auto's) xxponentieel toe neemt. Deze kleine parkeerschades kosten altijd wel meer dan € 1.000 om te herstellen.

slightly off-topic: de autopark is ook niet feilloos. bij het perpendicular inparkeren stopt het manouvreren en rijdt weer naar voren met om bij te sturen en bij het opnieuw insteken vol er tegen aan, gelukkig kon ik nog bijremmen en gaat het niet door de wrap heen. was anders vast weer goed voor € 1.500 schade.
IMG_20160915_1505028.jpg
 
na 3 weken Noord-Amerika en 2 jaar in Europa Tesla rijden tot de conclusie gekomen dat de Tesla eigenlijk te breed is waardoor de kans op klein schadeleed in NL met bekrompen parkeerplekjes (zelfs voor kleine auto's) xxponentieel toe neemt. Deze kleine parkeerschades kosten altijd wel meer dan € 1.000 om te herstellen.

slightly off-topic: de autopark is ook niet feilloos. bij het perpendicular inparkeren stopt het manouvreren en rijdt weer naar voren met om bij te sturen en bij het opnieuw insteken vol er tegen aan, gelukkig kon ik nog bijremmen en gaat het niet door de wrap heen. was anders vast weer goed voor € 1.500 schade.
View attachment 194661
werken die sensoren wel goed door de wrap heen?
 
Tot nu toe waren mijn auto's altijd full operational lease (leasemaatschappij regelt de verzekering) of netto operational lease (ik regel zelf de verzekering in mijn particuliere pakket bij Interpolis). Met de Tesla heb ik voor het eerst een financial lease constructie. De auto komt dus op de balans van mijn BV. Dat betekent volgens mij dat ik nu ook een zakelijke autoverzekering zou kunnen afsluiten. Iemand daar ervaring mee? Voordelen, nadelen?