Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Als Tesla met een verzekeringsproduct zou komen, zou de premie zeker 50% hoger zijn dan de rest van de verzekeraars, de communicatie zou belabberd zijn, de ingangsdatum zou meerdere malen enkele weken verschuiven, en de voorwaarden zouden on the fly aangepast worden vanaf een willekeurig polisnummer...:rolleyes:[/QUOTE
Of
Als Tesla met een verzekeringsproduct zou komen, zou de premie zeker 50% hoger zijn dan de rest van de verzekeraars, de communicatie zou belabberd zijn, de ingangsdatum zou meerdere malen enkele weken verschuiven, en de voorwaarden zouden on the fly aangepast worden vanaf een willekeurig polisnummer...:rolleyes:
Of ze verkopen direct zonder tussenkomst van een intermediair enkel en alleen online, weten beter wat hun onderdelen kosten en maken daar al marge op, weten dat een onverzekerbare auto niet te verkopen is, koppelen premie aan rijgedrag als geen ander gezien hun realtime-connected-car informatie voorsprong, weten dat hun auto's nauwelijks worden gestolen, ... ook hier zo Tesla disruptive kunnen zijn. Verzekeringen is alleen niet hun core business.
 
Vandaag deze brief van PMP gekregen.
Niet dat het voor mij van toepassing is aangezien ik inmiddels via Assicuro verzekerd ben.

upload_2016-10-27_17-2-14.png
 
... Het zou toch fijn zijn als Tesla zelf met een verzekering komt, die stoelendans ieder jaar weer opnieuw is ook niet alles...

Dat er een jaarlijkse stoelendans plaatsvindt is natuurlijk niet aangenaam voor de eigenaar. Maar ik denk dat je er mag van uitgaan dat dit ook geldt voor de verzekeraars zelf. Deze zien een nieuwe markt die ze willen bezetten en moeten na korte tijd afdruipen wegens gebrek aan rentabiliteit. Niemand staat te springen om vanuit de frontlinie imagoschade op te lopen, dunkt me.

Het is niet evident om de risico's verbonden aan een nieuw product in te schatten: kostprijs herstelling is zeker een issue bij Tesla, hoge frequentie van schade (o.m. door breedte van de wagen, specifieke kwetsbaarheid van ruiten en aluminium, preventief opklappen van frunk bij veronderstelde impact met zwakke weggebruiker,....) is dit ook. Verder is het ook niet evident om profiel van chauffeur in de schatten omdat hun wagen appeleert aan schijnbaar tegengestelde polen (snelheidsfreaks vs. eerder bezadigde CEO's/rijders met groene inspiratie). De ongevoeligheid bij diefstal is maar 1 element in het verhaal.

Er speelt ook mee dat de wagen al bij al nog weinig verkocht is. Hierdoor is hij ook nog niet interessant voor de "piratenmarkt", die in B-merkoplossingen voor onderdelen voorziet (gesteld dat Tesla dit zou tolereren of aanbevelen bij zijn gecertificeerde garages).

Het lijkt er nu toch op alsof de total cost of ownership een beetje kunstmatig laag gehouden wordt door deel van de factuur naar verzekeraars door te schuiven. En wie hierin pioniert kan dus ook tegen de realiteit aanlopen.

Tesla is trouwens in Hong Kong en Australië al zelf met een eigen verzekeringsinitiatief InsureMyTesla begonnen. Of ze dit doen omdat de markt daar zelf geen oplossingen biedt of als dit eerder een proeftuin is om daarna het aanbod over de rest van de wereld uit te rollen is momenteel onbekend.

Als ze dezelfde schadelast kennen als de klassieke verzekeraars (zij het dat ze hun onderdelen dan wellicht wel zonder de klassieke winstmarge zullen ter beschikking stellen) is het bij voorbaat niet zeker dat zij dit duurzaam beter doen dan de klassieke verzekeraars.
Just my 2 cents, natuurlijk.
 
Ik had een mail naar m'n tussenpersoon gestuurd en kreeg dit erg prettige antwoord. Voor mij dit jaar geen stoelendans dus :)

-------------------

Beste Lars,

Wij zijn met Delta Lloyd in onderhandeling om de verzekeringen of bij hen door te laten lopen voor uitsluitend zakelijke rijders of over te sluiten naar Turien & Co.

Nu is het zo dat je op mijn advies je verzekering in hebt laten gaan op 31-12-2014.

Het leuke van dat alles is dat de verzekering voor jouw Tesla nu dus sowieso doorloopt tot 31-12-2017.

Alle tijd dus om een goede vergelijking te maken tussen verzekeraars onderling.

Wij komen ongeveer 2 maanden voor de contractvervaldatum bij jou hierop terug.

Tot die tijd blijft de auto dus verzekerd op de condities die je nu hebt.

Wanneer je nog vragen hebt, bel of mail gerust, wij zijn je graag van dienst!

Met vriendelijke groet, en alvast een fijn weekend.

Mario Smit
 
Kreeg net een brief van Turien&co.
Begin dit jaar €1617,- betaald voor de verzekering voor onze MS P85+.
Het voorstel van Turien&CO is nu € 3616,35 Bruto voor een casco verzekering.
Waarbij ik dit jaar wel een velg en band heb moeten vernieuwen (kapot gereden).
Blijk nu in trede 2 te zitten (5% korting)
Aantal zuivere schadevrije jaren -5?

Ga hier maandag maar eens over bellen...
 
Soortgelijk verhaal hier. Ook een offerte ontvangen van Turien & Co waar ik niet erg blij van werd. Rijd mijn hele leven al schade vrij, m.u.v. een schade kort voordat ik de Tesla kocht. Met de Tesla nu drie jaar schadevrij. Ik zie met al het verzekeringsgejojo de laatste jaren de premie elk jaar weer oplopen, ik krijg hier schoon genoeg van. De komende weken dit draadje dus maar eens aandachtig volgen of er goede alternatieven zijn.
 
Hoeveel schadevrije jaren heb je Frank?

Hoezo schade vrije jaren? Voor zover ik weet doen ze daar niets mee in korting. Ik kreeg te horen dat ze kijken of je schade hebt gereden de afgelopen één of twee jaar voordat je een Tesla verzekering afsluit / verlengd en dan zou de premie verhoogt worden met 50% (bij 1 schade) of 100% (bij 2 schades). Wanneer je dus geen schade hebt gereden betaal de normale premie. Alle schade vrije jaren daarvoor (en ik heb er een heleboel) geven geen korting zoals bij de "normale" auto verzekeringen. Of heb ik het niet goed begrepen??
 
Hoezo schade vrije jaren? Voor zover ik weet doen ze daar niets mee in korting. Ik kreeg te horen dat ze kijken of je schade hebt gereden de afgelopen één of twee jaar voordat je een Tesla verzekering afsluit / verlengd en dan zou de premie verhoogt worden met 50% (bij 1 schade) of 100% (bij 2 schades). Wanneer je dus geen schade hebt gereden betaal de normale premie. Alle schade vrije jaren daarvoor (en ik heb er een heleboel) geven geen korting zoals bij de "normale" auto verzekeringen. Of heb ik het niet goed begrepen??

Hoeveel schadevrije jaren heb je Frank?

Heb 10 schade vrije jaren ofzo...maar helemaal correct Tomorrowcar, is en wordt niet gevraagd. Wel of ik recent schade had gereden. Tarieven liggen dus vast voor iedereen. In mijn geval jammer aangezien ik er relatief veel heb. Maar voor anderen wel weer relaxed. Heb 5 offertes opgevraagd bij de partijen die in dit topic stonden en hun hadden de beste dekking en laagste prijs. Makkelijke keuze.
 
ik heb nog geen idee waar ik aan toe ben. Vervaldatum van mijn verzekering is 31 december 2016, en Delta Lloyd heeft hem per die datum opgezegd. Van PMP ontving ik bericht over een gewijzigde premie voor hun green miles verzekering. En dat daarin ter compensatie van de kostenstijging een eventuele schade in het afgelopen jaar (die had ik) niet zou worden meegenomen. Van Turien ontving ik bericht dat ze nog een aanbod gaan dien, 2 maanden voordat mijn verzekering afloopt.
Geen idee of ik nu nog een jaar tegen de huidige tarieven ben verzekerd of niet. En zo niet, welke verzekering en voorwaarden er dan per 31/12 gelden.
Ik heb PMP maar een mail gestuurd, hopelijk snel uitsluitsel. Ik zou volgens mij uiterlijk vandaag bericht moeten sturen als ik iets anders wil....
 
ik heb nog geen idee waar ik aan toe ben. Vervaldatum van mijn verzekering is 31 december 2016, en Delta Lloyd heeft hem per die datum opgezegd. Van PMP ontving ik bericht over een gewijzigde premie voor hun green miles verzekering. En dat daarin ter compensatie van de kostenstijging een eventuele schade in het afgelopen jaar (die had ik) niet zou worden meegenomen. Van Turien ontving ik bericht dat ze nog een aanbod gaan dien, 2 maanden voordat mijn verzekering afloopt.
Geen idee of ik nu nog een jaar tegen de huidige tarieven ben verzekerd of niet. En zo niet, welke verzekering en voorwaarden er dan per 31/12 gelden.
Ik heb PMP maar een mail gestuurd, hopelijk snel uitsluitsel. Ik zou volgens mij uiterlijk vandaag bericht moeten sturen als ik iets anders wil....

Hier hetzelfde. Ook tegenstrijdige berichten van PMP, Delta Lloyd en Turien. Hoop dat die laatste brief van PMP klopt dan valt het allemaal nog mee... :)