Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Niet dat we slapende honden wakker moeten maken, maar denken de verzekeraars soms dat de relay hack alleen bij nieuwere modellen werkt? Het zal eerder zo zijn, dat de keuze eerder op nieuwere exemplaren valt. Als je toch Tesla's steelt, dan maar een zo nieuw mogelijke?
 
Niet dat we slapende honden wakker moeten maken, maar denken de verzekeraars soms dat de relay hack alleen bij nieuwere modellen werkt? Het zal eerder zo zijn, dat de keuze eerder op nieuwere exemplaren valt. Als je toch Tesla's steelt, dan maar een zo nieuw mogelijke?
Denk t niet. Dievengilde weet als eerste dat nieuwe Tesla’s LoJack’s hebben. Oude zijn dan interessanter.
Voor de verzekering is uitkeren van dagwaarde nadat je al paar jaar premie hebt betaald kennelijk geen punt.
Voor n nieuwe is nauwelijks premie betaald en moeten ze 100% uitkeren. Dat doet pijn!

Tesla’s jat je voor onderdelen, denk dat de oude versie ook nog meer rondrijdt dan de nieuwe en r dus meer vraag zal zijn naar onderdelen van de oude versie.....
 
Vandaag ingaande 1-1-2018 nieuwe verzekering afgesloten bij Turien via PMP.
14 schadevrijejaren 75% no-claim, woonachtig in friesland, 3 jaar nieuwwaarderegeling, € 500,00 eigen risico, LoJack verplicht.
offerte PMP € 1.601,79 (incl. SVI en assurantiebelasting).
offerte van Tol € 1.885,38 (incl. SVI en assurantiebelasting).

Verzekerde waarde Model S 90D € 101.694,21 exl. BTW.

Overigens is via van Tol ook bij Turien. Weten we gelijk waar de meeste provisie blijft hangen...
 
Vandaag ingaande 1-1-2018 nieuwe verzekering afgesloten bij Turien via PMP.
14 schadevrijejaren 75% no-claim, woonachtig in friesland, 3 jaar nieuwwaarderegeling, € 500,00 eigen risico, LoJack verplicht.
offerte PMP € 1.601,79 (incl. SVI en assurantiebelasting).
offerte van Tol € 1.885,38 (incl. SVI en assurantiebelasting).

Verzekerde waarde Model S 90D € 101.694,21 exl. BTW.

Overigens is via van Tol ook bij Turien. Weten we gelijk waar de meeste provisie blijft hangen...
of wie het meeste volume doet, dan is het net andersom
 
Vandaag ingaande 1-1-2018 nieuwe verzekering afgesloten bij Turien via PMP.
14 schadevrijejaren 75% no-claim, woonachtig in friesland, 3 jaar nieuwwaarderegeling, € 500,00 eigen risico, LoJack verplicht.
offerte PMP € 1.601,79 (incl. SVI en assurantiebelasting).
offerte van Tol € 1.885,38 (incl. SVI en assurantiebelasting).

Verzekerde waarde Model S 90D € 101.694,21 exl. BTW.

Overigens is via van Tol ook bij Turien. Weten we gelijk waar de meeste provisie blijft hangen...

Ik heb telefonisch contact gehad met van Tol.
Net zoals ik is hij verbaasd over het grote prijsverschil tussen PMP en van Tol.
De voorlopige conclusie is dat PMP bij Turien een korting voor haar klanten bedongen heeft.

Verder is het zo dat Gelden geen LoJack hoeft te laten installeren omdat zijn verzekering is afgesloten vóór 1-10-2017 (heeft dus niets met ouderdom Tesla te maken).

In de kleine lettertjes (NIET op de polis) van insuremytesla staat inderdaad dat je 3* SKG hangsluitwerk / B2 verplicht op je woonhuis moet hebben, omdat er anders bij woninginbraak niet uitgekeerd wordt indien je keyfob(s)/Tesla ontvreemd is.
 
Ik heb telefonisch contact gehad met van Tol.
Net zoals ik is hij verbaasd over het grote prijsverschil tussen PMP en van Tol.
De voorlopige conclusie is dat PMP bij Turien een korting voor haar klanten bedongen heeft.

Verder is het zo dat Gelden geen LoJack hoeft te laten installeren omdat zijn verzekering is afgesloten vóór 1-10-2017 (heeft dus niets met ouderdom Tesla te maken).

In de kleine lettertjes (NIET op de polis) van insuremytesla staat inderdaad dat je 3* SKG hangsluitwerk / B2 verplicht op je woonhuis moet hebben, omdat er anders bij woninginbraak niet uitgekeerd wordt indien je keyfob(s)/Tesla ontvreemd is.
Nou zo geniepig staat t r niet hoor. Staat in de Algemene voorwaarden die gewoon op de site staan. Polis lezen moet je altijd doen.... maar ja wie ben ik?
 
Vandaag (voorlopig) bij AllSecur een verzekering afgesloten:

Model S 100D
5 schadevrije jaren
Inzittenden en rechtsbijstand
Allrisk
1.000,- eigen risico
1 jaar nieuwwaarde

Komt op 196,- per maand en men gaf daarbij het volgende aan (telefonisch):

Extra beveiliging niet verplicht (ondanks dat site vermeld dat een VbV/SCM / klasse 4 systeem nodig is), men geen 3 jaar nieuwwaarde voor 15,- (standaardtarief) mocht aanbieden voor Tesla vanwege de hoge nieuwwaarde.

Ik heb gevraagd of er een bedrag kon worden gemaakt voor 3 jaar nieuwwaarde regeling; dit hoor ik maandag. Heb aangegeven dat dit een dealbreaker voor mij is als dit niet kan.

Krijg ook van van Tol nog een offerte en enkele anderen, maar alles via Turien komt op minstens het dubbele uit.
 
@Pepp Is dat zakelijk of particulier? Daar zit namelijk nogal een groot verschil tussen. Op de website van AllSecure kom ik uit op € 326 p/m, zakelijk en €241 p/m voor particulier. 5 schadevrije jaren, Rotterdam, 136k (incl) Model X.

Dit is particulier gebruik, maar staat wel op een bv. Als je je auto alleen voor won/werk verkeer en klantbezoek gebruikt kan dat en het scheelt inderdaad veel.
 
  • Informative
Reactions: resrc
Dat ligt er aan. Is er al een bonus/malus verwerkt in die premie? Mijn bruto premie is € 3070, maar na bonus/malus kom ik toch best redelijk uit. Uit jouw mailtje kan ik niet veel opmaken.

Dit is via van Tol, die dat bij Turien verzekert. Ben erg blij met ze - ze communiceren geweldig. Ik heb inmiddels de rest van ons wagenpark daar ook ondergebracht. Scheelde een hoop 'gedoe' en door hun puzzelwerk ben ik een stuk goedkoper uit.

View attachment 260334

Apart, ik krijg een offerte van 1850 inclusief assurantiebelasting... Ook voor 7 schadevrije jaren...
 
Vandaag (voorlopig) bij AllSecur een verzekering afgesloten:

Model S 100D
5 schadevrije jaren
Inzittenden en rechtsbijstand
Allrisk
1.000,- eigen risico
1 jaar nieuwwaarde

Komt op 196,- per maand en men gaf daarbij het volgende aan (telefonisch):

Extra beveiliging niet verplicht (ondanks dat site vermeld dat een VbV/SCM / klasse 4 systeem nodig is), men geen 3 jaar nieuwwaarde voor 15,- (standaardtarief) mocht aanbieden voor Tesla vanwege de hoge nieuwwaarde.

Ik heb gevraagd of er een bedrag kon worden gemaakt voor 3 jaar nieuwwaarde regeling; dit hoor ik maandag. Heb aangegeven dat dit een dealbreaker voor mij is als dit niet kan.

Krijg ook van van Tol nog een offerte en enkele anderen, maar alles via Turien komt op minstens het dubbele uit.

Voor de geinteresseerden; zojuist gebeld. Men biedt mij de nieuwwaarderegeling toch tegen de originele prijs aan. Dat is erg netjes, gezien de hoge nieuwwaarde.

De uiteindelijke acceptatie kan nog een paar dagen duren, maar ik ben in elk geval verzekerd wanneer ik morgenochtend de auto ophaal :)
 
Voor de geinteresseerden; zojuist gebeld. Men biedt mij de nieuwwaarderegeling toch tegen de originele prijs aan. Dat is erg netjes, gezien de hoge nieuwwaarde.

De uiteindelijke acceptatie kan nog een paar dagen duren, maar ik ben in elk geval verzekerd wanneer ik morgenochtend de auto ophaal :)
Dag Pepp, Ik ga hem morgenmiddag ophalen. Ook net bij Allsecur verzekerd (Telefonisch).

Model S 75D - maar 2 Schade vrije jaren ivm werken in buitenland :( - All Risk - 1000 euro eigen risico en 2 jaar nieuw waarde. 217 euro p/m

Even getwijfeld over de nieuwwaarde.. maar Tesla's schrijven niet zo heel erg af in vergelijking tot een BMW of Mercedes.

Particuliere verzekering was mogelijk ivm woon-werk en vooral prive gebruik. Nu hopen dat ze geen gebruik gaan maken van hun 7 dagen herroepingsrecht.
 
Dat is hier al van kracht hoor. Kijk maar eens hier: Home - Mees & Zoonen
Het voordeel van een 'activated Autopilot is zelfs bijna 12%. Ik rekende voor mijn Tesla Model S uit dat een premie zonder geactiveerde Autopilot € 1694,- zou worden. Met activated AutoPilot € 1524,-.
Prima dat verzekeraars inzien dat Autopilot de veiligheid verhoogt.