Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou contact opnemen met met je tussenpersoon en zorgen dat die schadevrije jaren overgedragen worden

Dank voor uw suggestie. Ik zal het aan de desbetreffende persoon doorgeven.

Het onderwerp betrof echter uw stellige opmerking "Schadevrije jaren zijn altijd aan een persoon gebonden" waarmee u zich in de discussie mengde.
Dat is dus onjuist. En het lijkt me belangrijk voor mede-forumleden om op te letten. Anders heb je kans op 'onhandige' BM-effecten.
 
Dank voor uw suggestie. Ik zal het aan de desbetreffende persoon doorgeven.

Het onderwerp betrof echter uw stellige opmerking "Schadevrije jaren zijn altijd aan een persoon gebonden" waarmee u zich in de discussie mengde.
Dat is dus onjuist. En het lijkt me belangrijk voor mede-forumleden om op te letten. Anders heb je kans op 'onhandige' BM-effecten.
Als je wilt horen dat ik ongelijk heb,
dan geef ik dat toe. Ik probeer je alleen te helpen en probeer niet het laatste woord te hebben.
 
Voor de verlenging van mijn verzekering per 01-01-2018 heb ik een voorstel van Van Tol ontvangen.
Verzekering bij Turien.
Jaarpremie € 1.835,19 inclusief assurantiebelasting bij privé en zakelijk gebruik.
Auto staat op de B.V.
14 schadevrij jaren, 75% no-claim korting, € 500,-- eigen risico. Nieuwwaarde € 96.000,--
Van Tol heeft mijn schadevrije jaren weten te achterhalen op basis van een oude verzekeringspolis die ik had voor aanschaf van de Tesla.
 
  • Informative
Reactions: basvk
Voor de verlenging van mijn verzekering per 01-01-2018 heb ik een voorstel van Van Tol ontvangen.
Verzekering bij Turien.
Jaarpremie € 1.835,19 inclusief assurantiebelasting bij privé en zakelijk gebruik.
Auto staat op de B.V.
14 schadevrij jaren, 75% no-claim korting, € 500,-- eigen risico. Nieuwwaarde € 96.000,--
Van Tol heeft mijn schadevrije jaren weten te achterhalen op basis van een oude verzekeringspolis die ik had voor aanschaf van de Tesla.
Ik heb een voorstel ontvangen van Hoorn de Vos Metselaar en Sturop van € 1.644,37 incl. ass. belasting.
16 schadevrij jaren, 75% no-claim korting, € 500,-- eigen risico. Nieuwwaarde € 93.400,--.
Zonder LoJack eis en onbeperkt aantal kilometers.
Dit lijkt wel zo'n beetje de standaard aanbieding van Turien te zijn. Niet onredelijk lijkt me.
 
Zonet heb ik even met Maarten van Tol van C.M. Van Tol & Zn gesproken, we hadden het onder andere over het Lojack systeem.

Hij vertelde me dat Lojack 92% van de auto's weet terug te vinden, zelfs wanneer ze in een stalen container staan.

Na wat zoeken op Google kwam ik de volgende links (van LoJack) tegen:
LoJack Benelux
LoJack Benelux - recovery rate

Ik begrijp de voorkeur van verzekeringsmaatschappijen voor zo'n systeem nu een stuk beter!

Beste is natuurlijk als we kunnen voorkomen dat een auto überhaupt gestolen wordt, dus ik heb zowel op kantoor als thuis een mooi blikken doosje... ;) (en op een roadtrip keyless entry maar uit helaas... Liever dat dan met je familie op een winderige parkeerplaats erachter komen dat je auto met vakantiespullen weg is.)
 
Zonet heb ik even met Maarten van Tol van C.M. Van Tol & Zn gesproken, we hadden het onder andere over het Lojack systeem.

Hij vertelde me dat Lojack 92% van de auto's weet terug te vinden, zelfs wanneer ze in een stalen container staan.

Na wat zoeken op Google kwam ik de volgende links (van LoJack) tegen:
LoJack Benelux
LoJack Benelux - recovery rate

Ik begrijp de voorkeur van verzekeringsmaatschappijen voor zo'n systeem nu een stuk beter!

Beste is natuurlijk als we kunnen voorkomen dat een auto überhaupt gestolen wordt, dus ik heb zowel op kantoor als thuis een mooi blikken doosje... ;) (en op een roadtrip keyless entry maar uit helaas... Liever dat dan met je familie op een winderige parkeerplaats erachter komen dat je auto met vakantiespullen weg is.)

Interessante informatie, bedankt voor het delen. Maakt eea een stuk helderder inderdaad.

Zelf heb ik voor het sporten en op reis zijn een FobGuard gekocht: https://www.amazon.com/Keyfob-RFID-Signal-Blocking-Bag/dp/B00Y3FLYWG

Nog geen ervaring mee want auto komt pas over 3 weken :)
 
Zonet heb ik even met Maarten van Tol van C.M. Van Tol & Zn gesproken, we hadden het onder andere over het Lojack systeem.

Hij vertelde me dat Lojack 92% van de auto's weet terug te vinden, zelfs wanneer ze in een stalen container staan.

Na wat zoeken op Google kwam ik de volgende links (van LoJack) tegen:
LoJack Benelux
LoJack Benelux - recovery rate

Ik begrijp de voorkeur van verzekeringsmaatschappijen voor zo'n systeem nu een stuk beter!

Beste is natuurlijk als we kunnen voorkomen dat een auto überhaupt gestolen wordt, dus ik heb zowel op kantoor als thuis een mooi blikken doosje... ;) (en op een roadtrip keyless entry maar uit helaas... Liever dat dan met je familie op een winderige parkeerplaats erachter komen dat je auto met vakantiespullen weg is.)
Als je onderweg bent heb je je keyfob toch in je zak? Als je een eind bij de auto vandaan bent werkt het kunstje met de relay hack toch niet?
 
...... Het ligt denk ik aan de delay in de verbinding, die zal niet te hoog mogen zijn...
Waarom dan niet? De looptijd van het signaal wordt helaas niet gemeten, daar zit juist de zwakte.
Vent met rugzak (ontvang/zendstation) staat in de buurt 5-10m en stuurt t signaal naar de ontvanger die zo’n klein kastje bij de auto houdt: Voila!

Handsfree uit is nog erger: ontvangst + opslag tot 100m verderop.

Oplossingen:
1. Signaal afschermen als je bij de auto vandaan gaat (hoesje/3 lagen Alu folie)
2. Koop n systeem wat wel de looptijd meet, in D bestaat n systeem wat je in de zekeringkast prikt. Kost € 200-300. Zal de site weer s opzoeken